Bu Blogda Ara

1 Mart 2020 Pazar

Etrüscan kaskı






                   Etrüscan kaskı 


Bazı bilgileri bilerek vermiyorum sonuç da  bir yada birkaç tane kitap yazacağım .Bu bilgilerden başka araştırmacılar  akademisyen öğretmenler öğrenciler tarih severler vs vs onlarda faydalansın işine yarayan bilgi belge var ise alsın istiyorum.Bu sebep den her şeyi açık toplu kolay ulaşılabilir bir şekile soktum.Bazen bazı belge ve bilgilere not eklemek istesem de sırf  kafalar karışmasın diye hiçbir müdahalede bulunmuyorum.Söyleyeceklerimi kitaba saklıyorum.Ben bu araştırmaya başlamadan önce bu konular üzerinde yalan yanlış parca pinçik bilgiler mevcut idi ben o bilgileri de ekledim .Benim işime yaramada da başkalarının işine yarayabilir diye.Birde ayrım yapmak taraf olmak istemedim.Sonuçta onlarda bu konuya kafa yormuştur ve emek vermişlerdir.

Doğal olarak her yazar çizer kendi yazdığının araştırdığının doğru olduğunu doğrusunun bu şekil olduğu yazdıkları metin makale kitaplarda  vs vs ler de belirtse de bu işin doğası budur.Ama doğrusu bu değildir. Her araştırmanın doğruluğu kadar kapsamı da çok önemlidir.Şöyle ki  bazı araştırmalarda gözlemlediğim bir husus her konuda doğruyu yapmış fakat yanlış yol izlemiş yada doğruları fark etmiş gözlemlemiş olsa bile eserine yansıtmamış bunu bilinçli de yapmış olabilir farkına varmadan koşullu bir araştırma ile de yola çıkmış olabilir araştırmacı yazar çizer artık adı ve stadüsü her ne ise derine dalmadan vurgulamak istediğim.Gerçek manada araştırma yapan kişinin gözüne hemen ilk o noktalar batıyor aslında bu işin bir yönü de bu .Bir insanın yanlışlarını fark ekmek buda güzel bir şey .Bilimde bilimsellikte yanlışlar olmaz mı derseniz tabiki de olur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bozkurt

  Sivas Cer Atelyesi’nde 1939 - 1953 yılları arasında demiryolu araçlarının sadece bakım ve onarımları yapılır. Kuruluşundan tam 14 yıl sonr...