Kaşif ve tıp doktoru Herbert Basedow, 1925'te kuzeybatı Avustralya'dan bu hesabı yazdı:
"(Dingo/köpekler) o kadar iyi bakılıyor ve düzenli olarak kampın genel malzemelerinden o kadar çok şey çalıyorlar ki şişmanlıyorlar ve tembelleşiyorlar. hasta bir çocuk gibi emzirilir; şöminenin yanına, mevcut en iyi kilim üzerine yerleştirilir ve diğer kilimlerle kaplanır, yerlilerin kendileri herhangi bir örtü olmadan giderler. Bazen bir (kadın) bir yavruyu emzirecek kadar ileri gidebilir. göğsünde."
2014 yılında Kırsal ve Uzak Yerli Topluluklarda Hayvan Yönetimi (AMRRIC) konferansında yapılan bir sunumda Sophie Constable, Aborijin halkıyla yaptığı röportajlarda ilk elden hesaplardan toplanan yerel dingo suyu bilgilerinin kayıtlarını sundu. Şunu belirtmişlerdir (Constable, 2014):
"Dingolar Dreamings'imizde önemlidir. Çalılıktaki dingolar avlanmamıza ve su bulmamıza yardımcı oldular... Dingolar insansız da yaşayabilirler...Su kokusunu alabilirler ve çok iyi avlanırlar. Ülkeyi sağlıklı tutmanın önemli bir parçasıdırlar."
Mornington Adası'ndaki Lardil halkının inanç sisteminde (Bölüm 7.4, s. 83), Gökkuşağı Yılanı, Thuwathu ve dingo, Nyaranbi, geleneksel yasaları ortaya koydu ve insanlara "totemlerini, akrabalık sistemlerini ve topraklarını verdi. deniz hikayesi yerler”. Bu, doğal kaynakların idaresini yöneten törenleri ve yasaları, birbirlerine karşı davranışları ve 'kara ve deniz ülkesine' yönelik muameleyi içeriyordu (Mirndiyan Gununa, 2015).
Gökkuşağı yılanı ve dingo, Aborijin Dreamtime'da en çok temsil edilen yaratıklardan ikisidir (Tacon & Pardoe, 2002). Her ikisi de, kıtadaki kara ve su yollarının jeolojik oluşumlarında mecazi olarak somutlaşan güçlü su sembolleridir.
Aborijin kültüründeki şarkı satırları, ülke çapındaki su kaynaklarını izleyen grafik haritalardır - yüzlerce kilometreye yayılabilirler (Rose, 2011). Şarkı sözleri, Dreamtime hikayelerinin sözlü tarihi boyunca anlatılan yolculuklardır ve fiziksel manzarada yollarını ören, kıta boyunca su birikintisinden su birikintisine görünmez yollar oluşturan, totem hayvanlarının ve mitolojik varlıkların ayak izlerini takip eden şarkılardır. Dingolar bu yolculuklarda Aborijin halkıyla birlikte seyahat ettiler ve aynı zamanda bu çok seyahat edilen yolların hafızasını da korudular. Phelan şunları kaydetti (2007, s. 4):
"Avustralya kıtasında pek çok köpek rüyası yeri var. Her birinin, dingonun ülke içinde yaratılışı ve hareketiyle ilgili kendi ve genellikle birbiriyle bağlantılı hikayesi vardır. Binlerce kilometreyi aşan alanları ve farklı dil gruplarını kapsayan hikayeler anlatılır. dingo ve köpek temelli, ilgili şarkılar, danslar ve hikayeler çok bozulmamış olarak kuzey Avustralya'da uygulanmaya devam ediyor."
Dilbilimci Merryl Parker ayrıca, Dingo'nun Söylemsel Temsilleri adlı tezinde atalardan kalma dingoların yolculuklarının kayıtlarını da inceledi ve şunları kaydetti (2006, s. 135):
"İlk dingoların yolculukları, insanları suya ve yiyeceğe götüren ve insanların toprağa nasıl geldiklerini ve sonunda nereye gideceklerini açıklayan hafıza yolları oluşturana kadar anlatılır ve yeniden anlatılır."
Dingo-su-insan arasındaki üç yönlü ilişki, fiziksel ve ruhsal alemleri aştı. Hem mitolojik dingo hem de fiziksel dingo, daha sonra bu bölümdeki tarihsel kayıtlardan anlaşıldığı üzere, insanları ülke çapındaki seyahatlerinde suya yönlendirmeye yardımcı oldu. Parker şunları yazdı (2006, s. 133):
"(Dingo) yaratıcı mitlerde, ilk insanları doğuran, nehirler yapan ve su kuyularını kazıyan bir Rüya Gören ata olarak ortaya çıktı."
Referanslar:
1. Justine Phillip tarafından 'Dingo 2016'yı Temsil Etmek'
2. 'Kija ve Jaru Ülkesinin Bitkileri ve Hayvanları'
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder