Bu Blogda Ara

5 Ekim 2021 Salı

Lupercals: Julius Caesar tacı reddediyor

 



Mart Ides 44 M.Ö. insanlık tarihinde çok önemli bir tarih olarak tarihe gidecek: Sezar suikasta uğrar ve Caesaricides geri umut, res publica , hareket halinde açan olaylar bir dizi ayarlayacaktır Octavianus'u , Sezar'ın harika torunu, ilk Roma imparatoru olmak .

Tam bir ay önce, 15 Şubat'ta diktatörün öldürülmesi için temel teşkil edecek bir olay yaşandı. Aslında, o gün Sezar, altın bir koltukta, gagalarda, mor bir pelerin giymiş olarak oturur ve Luperkallerin şölenini gözlemler .

Bu antik Roma arıtma festivali figürü ile ilişkili bulunmuştur Luperca efsaneye göre, çoban Faustulus eşi ve Luperco, Mars'a kurt kutsal bağlantılı eski bir Latince tanrı sonra paredra.

Bayram çift birlikte kutladığı Luperci Quintili ve FABIANI (44 MÖ de vardı Luperci Iulii ) Lupercale bölgesinin önünde yer alan, dini mağara burada Faustulus ikizleri bulurdum Romulus Romus a göre suckled dişi kurt, Germalo'nun eteklerinde, Palatine'nin kuzey-batı yamaçlarında.

Bayramın süreci şu şekildeydi: iki dernek Lupercale'ye gitti ve burada keçi ve bir köpek kurban ettiler, vestaller önceki hasatın ilk başaklarıyla yapılan fokaccia'yı sundular.

 Ovid'e göre (Fast., II, 282) Flamine Diale (onu temsil eden Jüpiter kültünden sorumlu rahip) de katıldı, bu onun için gerçekten şüpheli, çünkü tören sırasında kurban edilenler tabu hayvanlardı.

Hemen ardından, her dernek için birer tane olmak üzere iki gencin alnına, kurban edilen keçilerin kanıyla ıslatılmış bıçakla dokunuldu, ardından kan, süte batırılmış beyaz bir yün sürüsü ile kurutuldu. Ritüel daha sonra iki gencin gülümsemesini ve kurban edilen hayvanların derilerini giymelerini ve Palatine'de koştukları ve mümkün olduğunca çok kadını dövdükleri aynı derilerle ( februa veya amiculum Iunonis ) şeritler yapmalarını sağladı . Aslında, döllenmeyi kolaylaştıran bir ritüel).



Tacın sunulması

Her zaman olduğu gibi, parti kendi ritüelini takip ediyor. Luperci ritüelinden

 sonra bir alayı takip eder ve bu Sezar'ın önünden geçtiğinde düşünülemez bir şey olur: başlangıçta Licinius adında bir adam yaklaşır, gagalarına kaldırılır ve tacı Sezar'ın (çok daha yüksek olan) ayaklarına verir. görmezden gelir. Sonra geleceğin sezaryen olan Cassius yaklaşır ve belki de bir meydan okuma işareti olarak onu kucağına yerleştirir. Cesare onu tekrar görmezden gelir ve Casca tekrar denediğinde (bir ay sonra ilk bıçağı kim verecek) tekrar yapar, ancak o anda partinin alayını yöneten ve tacı takan Marco Antonio geçer . onun kafası..

Bazıları onu bir rex olarak çağırır , özellikle en yakın olanlar, en uzaktakiler kükrer . Ancak Romalılar için, Muhteşem Tarquinius'un kovulmasının üzerinden neredeyse beş yüzyıl geçmesine rağmen , kraliyet hala bir tabuydu.

Bu son kez Sezar, henüz dokunmadığı tacı alarak kalabalığa fırlatır (ki bu olaya iyi tepki vermemiştir) ve Roma'nın tek kralının Jüpiter Optimus Maximus olduğunu haykırır Ayrıca taç sadece kendisine ait olduğu için onu Capitol'deki tapınağına götürme emri verdi. Olay Nicola Damasceno tarafından anlatılıyor Vita Caes. , 21, 71-75):

"71. […] Kışın, Roma'da (Lupercals olarak adlandırılan) bir festival kutlanırdı; bu şenlik sırasında yaşlı ve gençlerin birlikte bir geçit törenine katıldıkları, çıplak, yağlanmış ve kuşaklı, tanıştıklarıyla alay edip onları keçi derisi şeritleriyle dövdükleri. […] Antonio geçit törenine önderlik etmek üzere seçilmişti; eski geleneğe göre forumu gezdi, ardından birçok kişi geldi. Sezar, sözde kürsülerde, altın bir tahtta, mor bir pelerinle sarılı olarak oturuyordu. İlk başta Licinius ona bir defne çelengi ile yaklaştı [...] Sezar'ın insanlarla konuştuğu yer yüksek olduğu için, meslektaşları tarafından rahatlatılan Licinius, tacı Sezar'ın ayaklarının dibine yerleştirdi.

72. İnsanlar bunu başlarına takmaları için bağırdılar ve magister equitum Lepidus'u bunu yapmaya davet ettiler, ama o tereddüt etti. O anda, komploculardan biri olan Cassio Longino, sanki gerçekten iyi niyetliymiş gibi ve kötü niyetini daha iyi gizlemek için, tacı alıp dizlerinin üzerine koyarak onu engelledi. Onunla da Publio Casca. Sezar'ın reddetme jesti ve halkın çığlıkları üzerine Antonio, tıpkı tören alayı sırasında kullanıldığı gibi, çıplak, yağla meshedilmiş olarak koştu ve başına koydu. Ama Sezar onu çıkardı ve kalabalığa fırlattı. Uzaktakiler bu jesti alkışlarken, yakındakiler de bağırarak kabul ettiler ve halkın lütfunu reddetmediler.

73. Su questa vicenda si sentivano opinioni discordanti: alcuni erano sdegnati poiché, secondo loro, si trattava dell’esibizione di un potere che superava i limiti richiesti dalla democrazia; altri lo sostenevano credendo di fargli cosa gradita. Altri ancora spargevano la voce che Antonio avesse agito non senza il suo consenso. Molti avrebbero voluto che diventasse re senza discussioni. Voci di ogni genere circolavano tra la massa. Quando Antonio gli mise il diadema sul capo per la seconda volta, il popolo gridò nella sua lingua: “Salve, re!”. Egli non accettò nemmeno allora e ordinò di portare il diadema nel tempio di Giove Capitolino, al quale, disse, più conveniva. Di nuovo applaudirono gli stessi che prima avevano applaudito.

74. Başka bir versiyon daha var: Antonio, Cesare'nin kendisini sevdirmek istemesiyle, hatta onun tarafından evlat edinilmenin son umuduyla böyle davranırdı.

75. Sonunda Sezar'ı kucakladı ve yakındaki Sezar heykelinin başına konmak üzere tacı orada bulunanlardan bazılarına verdi. Yani yapıldı. Dolayısıyla, böyle bir ortamda, bu olay da diğer olaylardan daha az olmamak üzere, komplocuları daha hızlı harekete geçmeye teşvik etmeye yardımcı oldu; aslında tahmin ettiklerinden daha somut kanıtlar sunmuştu”.

Julius Caesar önceki gün ömür boyu diktatör olarak atanmıştı ve Antonio'nun hareketinin zamanlaması en azından şüpheli görünüyor. Bir ay sonra Antonio, hem cinayeti önleyebileceğinden korkulduğu için hem de Brutus'a şiddetle karşı çıktığı için bir bahaneyle Senato'dan çıkarıldığı için Sezar'ın suikastından kurtuldu.

Antonio'nun bu hareketinin, Cesare'nin rex olmak istediği şüpheleri ortadan kaldırmak için masada ustaca bir hazırlığın sonucu olup olmadığını, yoksa geleceğin triumvir'in o sırada, tüm samimiyetiyle fikre sahip olup olmadığını veya - ne olduğunu bilmiyoruz. tamamen olası değil - sarhoştu.

Her halükarda, başka bir unsur da yersiz görünüyor: Gagaların altındaki insanlar Sezar'ı tacı almaya teşvik ederken, diğerleri, sanki diktatörün tüm mutlakçı niyetlerini göstermek için organize bir gelecek sezaryen grubuymuş gibi buna karşı çıktılar. .

Olay, ne kadar tesadüfi veya organize olursa olsun, güçlü yankı uyandırdı: bir ay sonra Cesare'nin, praetor Brutus ve Cassius tarafından düzenlenen bir komplo sırasında öldürüldüğü iddia edildi; çoğu onlara katıldı, ama Cicero , Marcus Anthony'nin de öldürülmesini dilemesine rağmen (Antonio'nun onu asla affetmediği korkunç on dört tiradından sonra - daha sonra öldürülmesi - üçlü yasak listelerine dahil edilmesini) dilemesine rağmen kendini uzak tuttu.

Sezar'ın vasiyeti açıldığında , mirasının dörtte üçüne hak kazanan ilk varisin, ardıllık sırasında üçüncü olan Marcus Antony değil , on dokuz yaşındaki büyük torunu Gaius Octavius olduğu keşfedildi Antonius vasiyetten haberdar mıydı ve umutsuzca Sezar'ın gözüne girmeye mi çalışıyordu?

Kesin olan şey, Suetonius'un aktardığına göre, Sezar'ın cumhuriyetin modası geçmiş olduğunu düşündüğüdür: “nihil esse rem publicam, appellationem modo sine corpore ac specie” - “cumhuriyet bedensiz ve ruhsuz bir addan başka bir şey değildir”. Ve tarih onu haklı çıkardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bozkurt

  Sivas Cer Atelyesi’nde 1939 - 1953 yılları arasında demiryolu araçlarının sadece bakım ve onarımları yapılır. Kuruluşundan tam 14 yıl sonr...