Ortaçağ kiliselerinin mozaiklerinde tilki (ölü taklidi yapan) cenazesi: alegorik ikonografi
İki horozun bağlanmış ve bir sopaya asılı ölü tilkiyi taşırken resmedildi.
Anlamanın iki anahtarı vardır. İlki daha basit ve daha doğrudan: tetikte olmak hileyi yener, onu bağlar ve ölü bedenini ortaya çıkarır.
Diğer versiyonu, aksine biraz daha zor: hain hile kazanacak çünkü kibirli horozlar kümeslerine sadece ölü görünen tilkiyi kupa olarak getirmek üzereler. Hayvan her zaman aldatmanın, ikiyüzlülüğün ve sapkınlığın sembolü olmuştur.
Çoğu zaman ölü taklidi yapar, sırf kuşları çekmek ve onları yemek için. Zamanında avlanmaya hazır olacaktır. Kuşların hatası, onların ve kardeşlerinin sonunu haberdardır. Bu görüntüden gelen uyarılar: Asla kötülüğe güvenme, ilk başta savaşmadan onu yendiğim için övünme. "... Yani şeytan ve emelleri hainlikle doludur; etinden tatmak isteyen ölür. Onun eti şehvet, açgözlülük, fahişelik, cinayet. Bu sebeple Herod aynı zamanda bir tilki ile kıyaslanıyor.
Tilki her zaman şeytanın sembolü olmuştur. Ezop ve Fedra'nın eski masalları da gösteriyor.
1 - Murano'da Santi Maria e Donato Kilisesi - Tilki cenaze mozaiği - 12. yüzyıl (1141 ) - Murano
2 - Sahte ölü tilkinin cenazesi - 13. yüzyıl - San Giovanni Evanjelist Bazilikası, Ravenna
3 - Ölü (veya sahte ölü) tilkiyi taşıyan bir çift horoz mozaik - San Marco bazilikasının kuzey transeptinde mozaik, Venedik - mozaik 1600'lerin yeniden yapılanma ve restorasyonları ile 11 yüzyıla tarihlenmektedir.
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSil