Bu Blogda Ara

14 Haziran 2019 Cuma









Mehmet Fatih Kuşcu·Tibet mitolojisinin kökeni
İnanç ibadet kültürü, imanın adı, imanın işareti, imanın tabu, imanın ritüeli, kutsal kutsal nesne,
imanın ruhu, imanın edebiyatı ve iman sanatı gibi çeşitli unsurlardan oluşur. Ancak her inanç
kültürünün merkezi bir kavramı vardır ve bu merkezi kavram yalnızca temel unsur değil aynı
zamanda orijinal unsurdur, diğer unsurlar da bu kavramdan türetilir. Tibet kuş kültürü, kuş ibadeti
kavramı temelinde oluşturulmuş dev bir kuş kültürüdür. Bu kuş kültürünün kökeni, ilkel insanların
faydacı amacı ile şekillendi. Cevapladıkları ilk soru, dünyanın oluşumu, çevredeki değişimler ve
öz-gücün gözlemlenmesi, kendi değerlerinin dengesi ve öz-kaynağın kavranmasıydı. Uzun süreli
avlanma ve göçebe yaşamlarında, kuşların yumurta bırakabileceği, yumurtaların kuşları
tutabildiği, böylece bilinçsizce onlara benzer işlevler kullandıkları, onlara özel işlevler verdikleri,
böylece yumurtalık dünyasının mitleri, yumurtalıklı insanların ve yumurtaların tümü Tibet'te
olduğu görülmüştür. Klasikler ve insanlar çok yaygın.
I. Tibet yumurta doğum efsanesine genel bakış
Tibet oviolojisinin mitolojisinde korunan orijinal sözlü veriler çok sınırlıdır.Biz esas olarak Bon
Hanedanı'na güveniyoruz. Bon edebiyatı "Shi Ba Zhuo Pu", uzun zaman önce, odun, ateş,
toprak, demir ve su gibi beş çeşit ilkel maddeye sahip olan Nan Kadong Dan Cao Song adında
bir kral olduğunu anlatıyor. Beş orijinal maddeden parlak bir yumurta ve siyah bir yumurta üretilir,
parlak yumurta yak şeklindedir ve siyah yumurta daralır. Peder Chi Jie Quba, parlak yumurtaları
hafif bir çarkla yener ve bir ateş oluşur, yangın yayıldığında, Tossin ve Ok Tanrısı oluşur,
yumurtanın merkezinden Saba Sangpo koşar. Siyah yumurtalar karanlıkta patlar, siyah ışık
yükselir ve cehalet ve kafa karışıklığı, siyah ışık sürgünleri donukluk ve delilik üretir ve siyah ışıklı
bir kişi yumurtanın merkezinden dışarı fırlar. ...... Rüzgâr deniz boyunca estiğinde, mavi bir renkle
yumurtanın üzerine açık bir balon sıçrar, yumurta kırıldıktan sonra mavi-mavi bir kadın doğar,
Sangpo ünlü şarkıyı Jiang Jim vermek için acele eder, evlenirler. 9 oğlu ve 9 kızı doğurduktan
sonra. Bu yumurtalardan, Tibet kozmik sistemi, insan soyu ve iblis soyu gerçekleştirildi.
"Siyah Nokta Cücesinin Kökeni" adlı Bon Kitabı, dünyanın en eski olduğunu düşünüyor ve daha
sonra iki enstrüman var, uğursuz anne, parlak baba, ve sonra da çiğ bir göl yaratılıyor ve göldeki
yumurtalardan biri parlak olanı kaplıyor. Karanlıkta iki kuş, iki kuş, Tanrı'yı ve insanları besleyen
beyaz, siyah ve üç yumurta ile eşleştirilir.
Alman Tibetli alim Hoffman, "Tibet'teki 10 dininde" böyle büyük bir efsane kaydetti: Asıl evren
aslında geçersizdi ve "bilginin" ve "bilginin" boşluğuyla doğdu. Birincisi, parlak olan baba, ikincisi
ise karanlığın annesidir. Daha sonra don görülür ve göl dondan yapılır, göl yumurta şeklinde
döner. İki kuş yumurtadan doğdu, biri "zenginlik ışığı", diğeri "acının karanlığı" için. İki kuş
buluşur ve siyah, beyaz ve üç yumurta doğurur. Beyaz yumurtanın içinde, dünyadaki tanrılar
doğmuş, kara yumurtalar "kara adam" üretmiş ve dualar yumurtalarda doğmuştur.
Fransız Tibet alimi Shi Taian, “Tibet Uygarlığı” kitabında Tibet mitolojisini de tanıttı:
Beş elementin özü olarak bir yumurtanın doğumundan sonra, üst perinin beyaz kayası (Tibetçe
pozitif) dış kabuktan doğdu ve iç sıvı suyu deniz salyangozunun beyaz gölünü (Tibetçe negatif)
oluşturdu. Yaratıklar, mukus bölümlerinden doğarlar. Yumurtanın yumuşak kısmı, ortası bir deniz
kabuğu yumurtası olan toplam 18 yumurta olur. Bu, ne uzuvları ne de duyuları olan ama
düşünceleri olan görünmez bir insandır. Dileğine göre, duyu organı doğdu ve çok güzel bir genç
adam oldu, bu Yimen Zamp veya Sang Baobu Muzamp. O ve kraliçesi bir oğul doğurdu. Birkaç
kuşaktan sonra nihayet bir tanrı oldu, bunlardan biri bir kolu olan Rusya idi, diğer yerler onun
cennetten ölümlü dünyaya inen hanedanın atası olduğunu düşündü. İki kuşak sonra büyük
güçlerin atası olan Tining dönemine girdi (Tubo, Hall ve Han). Sonra, biri Lang ailesinin kökeni
olan antik klan çağına geldi.
Daha sonra Shi Taian, başka bir Tibet mitolojisine dair başka bir ipucundan bahsetti ve destanda
korunan yumurta benzeri efsanelerle ilgili farklı bölümlerde, iki kuş konuşuldu. Yuvada 18
yumurta, 6 beyaz ve 6 mavi (dünyanın üç katı ve tanrılarının renkleri) vardır. Ortada altı
yumurtadan doğdu.
Aynı motif 13. yüzyılda Tibet'in “Ruhların Efsanesi ve Lang Ailesi Ailesi Tarihi” de kaydedilmiştir:
Yere, suya, ateşten, rüzgârdan ve havadan bir yumurta üretilir, yumurta kabuğu ve yumurta akı
beyaz kaya ve kabuklu gölü oluşturduktan sonra yumurta sıvısı altı duygu verir. Yumurta sıvısı,
18 yumurta olan 18 yumurtadan oluşur. Beş denizciliğe sahip olmayan, yuvarlak bir et grubu olan
umutsuz kalbi olan, beş bilgisine sahip olmasa da, düşünen bir kalbi var ve böylece insanları ve
hayvanları üretiyor.
Tibet mitolojisinde, evrenin yumurtasının tanrı kuşundan geldiğini açıkça ortaya koymanın yanı
sıra, kaplumbağa veya diğer hayvanlarla ilgili bir tür yumurta da vardır. Sun Lin ve diğerlerine
20 Mayıs 2019 Pazartesi 16:07Yeni Bölüm 266 Sayfa 1
sıra, kaplumbağa veya diğer hayvanlarla ilgili bir tür yumurta da vardır. Sun Lin ve diğerlerine
göre, "100.000 Ejderha Klasikleri" nde, orijinal büyük altın kaplumbağa 6 yumurta doğurdu ve 6
yumurta Jackie Chan ailesinin 6 şubesiydi. Doğduğu son yumurta, ünlü Ejderha Kraliçesi'ni
doğurdu: Ejderha Kraliçesi, dünyayı dönüştürmek için vücudunu kullandı.Genel halk tarafından
bilinmeyen her şey, "evrenin yumurtası" nın kaplumbağalardan doğduğu ve kaplumbağaların
yumurtaları olduğu Kozmik çifte kartalın doğuşu, kozmik çifte kartalın birleşmesiyle, siyah, beyaz,
çiçeğin üç yumurtasını üretmek için dünyadaki her üç yumurtadan ve farklı tanrılar doğar (Ando
Benz bunu tutar). Her ne kadar makale, kaplumbağa yumurtasının rolünü doğrulasa da,
yaratılışın ve her şeyin ekilmesi için temel tamamlayıcı, Tibet'in orijinal yaratılışındaki kuşun
kartaldaki özel rolünü ima eden iki kartalın birleşmesinden sonraki üç yumurtadır.
Yukarıda alıntılanan verilerden yola çıkarak, Tibet oviolojisinin mitolojisi esas olarak Bon
hanedanı kitaplarında korunur ve Tibet Bonizmini inceleyen birçok bilim adamı tarafından
onaylanır.Oviparousness mitolojisi, kozmik kökenli efsaneye ve insan kökenli mitine aittir. İlk
olarak, erken Tibet mitolojisinin özelliklerini temsil eder.
Ovipüler mitoloji, evrenin kökeninin ve insan kaynağının yorumlanmasının çekirdeğidir.Bu
evrenin yumurtaları, çoğunlukla kuş yumurtaları şeklindedir ve çoğunlukla beyaz, siyah, mavi,
sarı ve diğer renklerde görünür. Bu yumurtanın kaynağı genellikle bazı farklı metinlerde farklılık
gösteren beş ilkel maddeden türetilir. Beş ilkel madde her zaman değişim sürecindedir ve farklı
doğal fenomenler ve sosyal fenomenler oluşturmak için farklı maddeler de bir araya getirilmiş
olup, böyle bir ortamda doğarlar, böylece evreni ve insanı çoğaltırlar; Bilinçli olarak basit
materyalist ışık. Yumurtacı mitolojinin anlatı metinleri genellikle siyah ve beyaz, karanlık ve
aydınlık, karanlık ve gün ışığı, kötülük ve nezaket, tanrılar ve canavarlar, gerçek dünya ve
aldatıcı dünyalar, vs. Tanrılar ve sosyal sistemlerin birleşik, çelişkili ve koordineli bir dünyası.
Dünyanın çeşitli uluslarının yumurtaya dayanan mitlerinin mitolojisinde çeşitlilik gösteriliyorsa, o
zaman Tibet yumurtalarının mitolojik yapısının desenlenme eğilimi çok belirgindir ve inançları
daha yoğundur, bu inanç kuşlara hayranlık ve tapınmadır. “Xionghuang'ın yaratma mitolojisi,
beyaz ve siyah yumurtaların iki aydınlık ve karanlık dünyasını oluşturduğuna ve böylece
tanrılara, insanlara ve hayaletlere sahip olduğuna inanıyor. Ando tipi mitoloji, gökyüzünü kaldıran
Dapeng ve Dapeng'in yumurtalardan doğduğunu düşünüyor. Arahant, özellikle efsanevi yaratma
mitolojisi ve Ando-tür yaratma efsanesi olan bir yumuşatıcıdır. İdeolojik çağrışımda çok
yakındır. ”Yazar, bu iki efsanenin aslında kuşun inanç gücünü vurgulayan bir tür olduğunu
düşünüyor. Tibet tanrılarının yaratılış mitinin farklı evrelerdeki ve farklı bölgelerdeki yansımasıdır.
Bon literatüründe korunan Tibet oviolojisinin efsanesi, orijinal yaratılış döneminde bir vahşi
yaşam değil, kültürel unsurların bir karışımıdır: Bu kültürel bileşenler, Tibet mitolojisinin
oluşumunun kaynağıdır, yani “kaynağı” nerededir? o?
İkincisi, Tibet mitolojisinin "kaynağı"
Tibet oviolojisinin kökeni ve kökeni, orijinal Tibet atalarının yaratılmasından ya da diğer ulusal
kültürleri besleyen faktörlerden kaynaklanmıştır, her zaman Tibetli alimlerin ve folklor
araştırmacılarının dikkatinin odağı olmuştur. Shi Taian, yumurta yaratmanın Bon dininin bir
efsanesi olduğuna inanıyor ve Hindistan'dan etkileniyor. "Evrenin kökeni, dünyanın kökeninin
inancıdır (Brahom). Aslında, biz Oğlaktayız. Bu soyun tüm bölümünün Bharatto'da da kafa
karıştırıcı olduğu ve korunmasının çok kusurlu olduğu bulundu. Diğer soy efsanelerinin çoğu aynı
modele dayanıyor. ”7
Shi Tai'nin bakış açısı dikkati hak ediyor, Tibet mitolojisinin miras hakikatinden, bu "kozmik
yumurta" Hindistan'ın yarattığı yumurtanın gölgesine sahip. Karşılaştırma için birkaç Hintli
yaratılış mitinden bahsedelim.
Her şeyin yaratıcısı olan Brahma aynı zamanda "güneş yumurtası" olarak da kabul edilir. Bu
yumurtadan dünya bölünür. "Brezilya" bu tavuk yumurtasındadır ve bir Brahma yılından sonra,
kişisel düşünceden sonra, yumurta İkiye bölünmüş, hem gökleri hem de yeryüzü oluşturmak için
kullanmış, atmosfer, sekiz günlük bölge ve daimi rezervuar göklerin ve yerin arasında
düzenlenmiş. "8" Manufa Dian ", Manu'nin kendisinden bir şeyler yaratması gerektiğini kaydetti.
Su yapmaya başladı ve spermini süzdü, güneş gibi parlayan altın bir yumurta haline geldi, içinde
doğdu (yani, dünyanın atası olan Büyük Brahma). Yaratılan suya Naro denir. Su gerçekten Naro
tarafından yapıldığı ve su ilk atalarının yaşam alanı olduğu için, aynı zamanda Naluyan olarak da
bilinir.Bu görünmez, ebedi, gerçek ve gerçekçi olmayanların kökeni, ruh Orjinal insan ortaya çıktı,
dünyada Brahma olarak selamlandı, O, bu kutsal kişi, yumurtada, bütün Brahma'yı sürdü ve
yumurtasını düşünceleriyle ikiye böldü. Cennet ve dünya, cennet ve dünya arasındaki atmosferi
yaratır ve evrenin ve sonsuz suların sekiz karesini yaratır. ” Roche Upanishads, "O Brahma, o
Indra, o Lord, tüm tanrılar ve beş element - toprak, rüzgar, gaz, su, ışık; Bu ya da bu tür özler her
türde var - yumurtalarda doğdu, karnında doğdu, ter içinde doğdu, tomurcukları doğdu. "10"
Bharatto Dağı "" Tanrıça Vinato'nun iki tanrıçası, köle kızı Su kabına koydular, kapatıcı sevgiyle
Kadiao Evi'ne baktı ve yaklaşık bin yumurta üretti, ayrıca su dolu kaplara yerleştirildi ve
oğullarının doğması beş yüz yıl sürdü. “[11] Eski Hint mitolojisi, evrenin orjinal sudaki sıcaktan
doğan kozmik yumurtada doğduğunu söylüyor. Yaratıcı Brahma içinde doğdu ve evreni bu
yumurtadaki maddeden yaptı.
Hindistan'daki bir başka yaratılış efsanesi, güneş olmadığı zaman, ayın, yıldızların olmadığı,
Yeni Bölüm 266 Sayfa 2
Hindistan'daki bir başka yaratılış efsanesi, güneş olmadığı zaman, ayın, yıldızların olmadığı,
yalnızca geniş su alanlarının, sınırsız suyun olduğu hikayeyi anlatıyor. Kaos ilk açıldığında, su ilk
yaratıldı ve su ateşlendi. Yangının ısısı nedeniyle yangından altın bir yumurta çıktı, yumurta uzun
süre suda yüzdü ve sonunda her şeyin atası olan Büyük Brahma doğdu. Yaratılış tanrısı yumurta
kabuğunu iki parçaya ayırdı: Üst kısım gökyüzü, alt kısım toprak oldu, gökleri ve yeryüzünü
ayırmak için Brahma, aralarında boşluk bıraktı. Ata sudaki ana karayı açtı, doğu, güney, batı ve
kuzey yönünü belirledi ve yıl, ay ve gün kavramını ortaya koydu, evren oluştu. [12] Bu anlatı
yaratma efsanesi, temel olarak Brahma ayetinin yaratma mitolojisinin bir varyasyonudur.
Efsanede adı geçen beş ilkel tür, yumurtadaki yüce tanrının doğuşu ve yumurtanın iki yarısı,
gökleri ve toprağı ve Tibet yumurtasının efsanesini, bu temel motifleri çok benzer yapar, aynı
kültür teorisini açıklamak zordur. berrak.
Tibet oviolojisinin mitolojik kompozisyonunun analizinde bazı önemli motifleri fark edersek, Hint
eşcinsel mitolojisinde, yani iyi ve kötünün ikili kavramında görünmeyen anahtar bir motif vardır.
İyilik ve kötülüğün ikili kavramı, Tibet mitolojisinin en ayırt edici özelliğidir.Bu kavram aynı
zamanda dış alandan, yani bugünün İran milleti olan antik Perslerden kaynaklanmaktadır.
M.Ö. 11. yüzyılda doğan Zerdüştlük, eski Pers hanedanlarının temel dini inancıydı, Sassan
Hanedanlığı'nın zirvesiydi (224-651) ve Pers devlet dini haline geldi. 7. yüzyılın ortalarında, Arap
İslam dini yerine geçti. 1.500 yıldan fazla bir süredir devam eden tarihi gelişimde, Zoroastri
mitolojisi Orta Asya ve Batı Asya'da geniş yayılmış ve halkın kalbinden derinden
kaynaklanmaktadır. Açıklığa kavuşturduğu "iyi ve kötü dualizm" doktrini, tüm Fars kültürünün
oluşumunda ve İran ulusal karakterinin ve ulusal kültürel psikolojinin dökümünde belirleyici bir rol
oynamaktadır. Zerdüştlük ana klasik "Avista" nın en eski kısmı, İran'ın doğu kesiminde M.Ö. 11.
yüzyılda kuruldu, ilk önce basit ve basit bir dille "iyi ve kötü" olarak önerildi. Yuan Guan
"dünyanın kökeni, oluşumu ve sona ermesi üzerine bir görüş. Zerdüştün iyilik ve kötülük
arasındaki dualistik muhalefet kozmolojisi, dünyayı ikiye böler, kötülük Ahriman'a dayanan ışığı
ve hayatı temsil eden orijinal iyilik olarak bilgelik tanrısı Mazda. Kötü dünya karanlık ve ölümü
temsil eder. "İyinin ve kötülüğün ikiliği" antik dinlerde çok nadir görülen bir fenomendir: Çin,
Japonya ve Hindistan dinlerine baktığımızda, bu dualizmin izleri yoktur; Dualizm, İran dininin
dünyadaki bütün dinlerden neredeyse farklı olacağı kadar çarpıcı. ”[13]
Tibet mitolojisi, parlak yumurtalardan ve siyah yumurtalardan, Sang Bobenchi'den ve Lord Satun
Nabo'nun aldatıcı veya karanlık dünyasından gerçeğin veya ışığın doğuştan savcılığını
gösteriyor.Güzel Tanrı Pedigree ve Evil God Group ile evlendiler. Bu ayırt edici ikili etik kavramın,
Hint mitolojisinde izlenmesi zordur ve Tibet'teki diğer ilkel kültürlerde bulunamamıştır, açıkçası
Zerdüştlerin inançlarını emen Tibet atalarının bir sonucudur. Zerdüştlülüğün görüş ile ikili görüş
arasındaki benzerlik doğrulanabilir. Bay Danzhu Angeng bir keresinde şöyle dedi: "Tibet
kültürünün gelişim sürecinde üç büyük etkisi veya etkisi oldu. İlk kez, şehitlikçiliğin etkisiydi
(Zerdüştlük - not). Bu ilk kültürel şokun doğrudan değeri, Tibet halkının, Tibetlilerin teorik
düşüncelerini geliştirmelerini sağlayan orijinal tarih öncesi inançlara dayanarak kendi felsefi
sistemlerini oluşturmasıdır. Sistematik ve eksiksiz inançlar. ”[14] Bu, Zerdüştlük İkili görüşünün
Tibetliler tarafından Tibet mitinin içine emildiği ve evrendeki yumurtalarının kaostan çıktığı
zamandır. Açık bir dünya.
Bu görüşe göre, İtalyan Tibet alimi Tuzi, "Tibet'teki Şiir" makalesinde problemin başka bir yönünü
fark etmiş gibi görünüyor: "Shiva'nın Bon üzerindeki etkisi hakkında konuştuğumuzda, esas
olarak Tubo halkının buna ne dediği kastedilmektedir. 'Gelişmiş Bon' formu, yani bir sistemde
örgütlenmeye başladığında ve Tibet ovikültürü mitinin Hindistan ve İran'dan açıkça etkilendiğine
inanıyor. [15] Tu Qi'nin söylemi oldukça keskindir, Tibet Bon literatüründe kaydedilen yumurtacı
mitolojinin esas olarak “iyileştirilmiş Bonizm” biçiminde olduğunu keşfetti Tibet'te Tibet biçimini
iyileştirmeyen herhangi bir mitoloji var mı? Cevap evet. Yazar, Tibet mitolojisinin, yabancı
ülkelerin kültürel faktörlerini özümsemek için karlı platonun vahşi toprağına dayandığını, Tibet
ulusal kültürel psikolojisinin ve ulusal estetik ilgisinin gelişiminin itici gücü olduğunu düşünüyor.
Çok sayıda yumurtadan doğan inanç ve yumurta yaratma mitleri mitleri, Tibet atalarının bir
zamanlar kuş ibadetinde hakim olduğunu yansıtıyor. İlkel insan çocukluk döneminde, insanların
düşüncesi temel olarak imaj düşüncesidir, Bu tür sezgisel, analoji ve analoji ile görüntü ve
analoji, ilkel insanların her zaman nesnel dünyayı anladıkları ve kendilerini incelerken görsel
tanıma yoluyla algısal bilgi edindiklerini belirler. Ve bilinmeyeni anlamak için analoji. Üretim ve
avcılık faaliyetlerinde kuşların, balıkların, kurbağaların, kaplumbağaların, yılanların, vb.
Yumurtadan çıktığını, yumurtadan dünyaya ve kendilerine göre bu şekilde geldiklerini
gözlemlediler. İlkel insanlarda, “bu hayvanlara farklı bir gözle bakıyorlar. Neden başka bir göz
kullanıyorlar? Çünkü kültürün başka bir aşamasındalar.” [16] Dünyanın tüm uluslarının ataları bir
zamanlardı. Başka bir kültürel aşamada, hâkim dünyanın mitinin belli bir ulusun yarattığı ve
açıkça anlaşılmaz olduğu söyleniyor. Yazar, Tibet atalarının kendi fırınlanma mitolojilerini kendi
mitolojilerini yarattığına inanıyor, daha sonra Hint halkının mitolojisinin Tibet halkı tarafından
emiliminden sonra, Tibet oviolojisi mitinin genişlemesi ve etkisinin arttırıldığına inanılıyor.
Yumurta efsanesindeki beş yumurta Tibet halkına özgüdür çünkü Tibet atalarının özellikle beyaz
ve siyah olmak üzere renk için özel bir hisleri vardır. Bu tür yaşamdan elde edilen renge, Tibet
ulusal kültürünün derinliklerini derinden etkileyen özel bir ideolojik önem ve inanç gücü verildi,
Yeni Bölüm 266 Sayfa 3
ulusal kültürünün derinliklerini derinden etkileyen özel bir ideolojik önem ve inanç gücü verildi,
örneğin Hint Budizmi Tibet halkı tarafından emilip dönüştürüldükten sonra, renk bakımından
güçlü olmayan orijinal Budist ruhları Tibetlilerdi. Budizm'in özel bir rengi vardır ve farklı renkteki
tanrıların konumu ile Tanrı'nın gücü arasındaki fark oldukça farklıdır.
Yumurtacı efsanesindeki birçok kuş ve yumurta arsa aynı zamanda Tibet halkının erken
atalarının yaratılmasıdır.Bu mitolojik yapı, sonraki nesillerin Tibet mitolojisinde büyük bir Tibet
yumurta inanç modeline evrilmiştir.
Özetle, Tibet oviolojisinin efsanesi, Tibet atalarının orijinal tanrılarına ibadet edilmesine
dayanmaktadır, daha sonra, Benzistlerin öğretilerinin ve öğretilerinin sürekli sistematiği
sürecinde, Hint mitolojisinin ve İran atalarının göze çarpan faktörlerini emmiştir. Yuan’ın dini ve
sosyal etik kavramları, ilkel ve pastoral Tibet yumurta mitlerini zenginleştirip geliştirir.Bu, bugün
gördüğümüz Bon hanedanı klasiklerinde kaydedilen Tibet yumurta mitolojisinin genel resmidir.
Üçüncüsü, Tibet mitolojisinin "akışı"
Yukarıdaki tartışma, metinde kaydedilen Tibet Oviolojisinin mitolojisinin, benzen eğitiminden
önce ve benzen eğitiminden sonra, en az iki önemli aşamadan geçtiğini ileri sürdü. Benzen
eğitiminin esas olarak Tibet oviolojisinin mitolojisinin oluşumu dönemi olduğu söylenirse, o
zaman Tibet mitolojisi temel olarak benzen eğitiminden sonra klişeleşmiş ve bazı sabit anlatı ve
şarkı biçimleri oluşturulmuştur, bu da Tibet oviolojisinin ve inancının temel parçası olmuştur.
Tibet mitolojisinin “akışının” durumu nedir?
Tibet destanı "Gesar" daki kahraman Gesar bir et yumurtası ile doğmuş, güneş tanrısı tarafından
ejderha kıza doğmuş. "Peng yumurtalarının Xiaopeng piliçleri yumurtalarını henüz
kırmadıklarında Dapeng kuşları acele ediyorlar ve işe yaramazlar. Göründüklerinde kanatlarını
açabiliyorlar." Gesar doğduğunda, "Dapeng kuşunun başı beyaz bir ipek düğümü tutuyor". [17]
Tibet'te dolaşan Gesar'ın çeşitli versiyonlarında, Gesar'ın yumurtadan geldiği bir efsane var
Gesar'ın annesi Rama, 10 aydan uzun bir süre hamile kaldı, kara bir yılan doğurdu. Altın
yusufçuk, yedi siyah demir kartal, dev başlı kartal ve kızıl kahverengi bir köpek, ama onlar gitti ve
sonunda "keçi göbeği gibi etli bir yumurta verin" ve bir okla kesin. Yayın görünüşü, konuşan
bebek - Gesar. [18]
"Gesar", sadece destanda değil, aynı zamanda çok sayıda hayvan ibadeti ve doğasının yanı
sıra, Tanrı'yı aramak, teklif etmek, küfretmek, ruh ölümsüzlüğü, ruh göçü, büyücülük ve kehanet
gibi birçok epitaph ile de yakından ilgilidir. İnancın içeriği, daha da önemlisi, "Gesar" da, Bon
dinini doğrudan tanımlayan birçok tarihsel materyal var: Örneğin, Ling milletinin patriği, krallık için
rekabet edebilmek için, Gesar'ı ölülerin içine koyacak ve benzen öğretmenlerini büyü yapmaya
davet edecektir. Gesar dünyayı görmek için uçmak için alt sınırın doğuşundan önce bir tanrı kuşu
oldu. Bu bize Bon atası Xinrao Mi Bao'nun alt sınırlarda tanrı kuşu olduğu efsanesini hatırlatıyor.
Ayrıca, Gesar'ın bölümlerinde tarif edilen ve Bon ibadetinin ilk zamanlarının mirası olan birçok
fedakarlık, fedakarlık, kan fedakarlığı vb. Vardır. "Gesar" ın üretim ve dolaşım sürecinde
Bonism'den ciddi bir şekilde etkilendiği görülüyor: Bon Hanedanlığı'nın mitolojisi ve Bon
Hanedanı'nın Gesar'ın temsilcisi olarak etkilediği halk kültürüne olan inancı Tibet'tir. Bir yumurta
mitolojisi efsanesi, yumurta inancının "akışı".
Ovipar'in efsanesi ve Gesar'a olan inancı, Ovalı mitoloji ve Bon kültürü arasındaki ilişkiyi,
Tibetlilerin temsili halk kültüründen açıklar ve yumurtalık mitolojisinin yayılması, Bonizm ile
bağlantılı kültüre odaklanırsa Kalıtım perspektifinden bakıldığında, yumurta efsanesinin diğer
kanalının ve onun inancının "akışının" Bon kültüründen derinden etkilenen Tibet bölgesi
olduğunu görüyoruz.
Halen dolaşmakta olan Tibet halk masalları hala at, yat, koyun ve kurt gibi efsanevi hayvanları
yumurtalardan almaktadır. Örneğin, Naqu bölgesinin halk masallarındaki at, "Snow Qiong Xuema
Jean" sıradan bir at değil, bir penguenden çıkan bir at. [19] Nie Rongmu Bölgesi'nin efsanesi,
antik Tibet'te at olmadığını, dağlarda pratik yapan bir aziz, dağlarda büyük bir kuş tarafından
doğmuş 7 büyük yumurta olduğunu tespit etti. Azizler yazın büyük kuşlara, kışın ise battaniyelere
su döktüler, yıllar sonra yedi yumurta aniden ayrılıp yedi kanatlı midilinden atladı.
Yamdrok Gölü bölgesinde dolaşan "Zan Shen’in Üç Kardeşi" efsanesi, yedi kardeşin, dişi kırmızı
yüzlü Raksha ve "Mu" Lord Raba’nın birleşimi ile doğan yedi kanlı yumurta tarafından
yumurtadan çıktığını söyledi. . Ayrıca kurtların kökeni hakkında eski bir şarkı da var. Sözler
şöyle: "Antik çağda, nilüfer Tianhu'dan bir sandal ağacı ağacı yetiştirildi, ağaç beş akrepe
bölündü, beş kuş yukarı ve aşağı, beş kuş beş yumurta doğurdu. Beyaz yumurtalar koyunu
yumurtadan çıkardı, siyah yumurtalar yakıyı yumurtadan çıkardı, mavi yumurtalar dağ kartalını
yumurtadan çıkardı, sarı yumurtalar yaban ördeklerini kuluçkaladı ve demir yumurtalar erkek
kurtları ve dişi kurtları açtı.
Shigatse'nin Xietongmen İlçesindeki "beş ağaçta beş dişi" ndeki beş kuş, sütlü denizin
ortasındaki Diamond Hill'de Sandalwood adlı beş ağaç kurbağasında.
5 ağaç akrepinde 5 dişi, 5 dişide 5 yuva ve 5 yuvada 5 yumurta vardır. Şimdi söyleyin beş
yumurta, biri beyaz kabuklu yumurta, ikincisi yeşil çam yumurtası, üçüncüsü sarı altın yumurta,
dördüncü kırmızı mercan yumurtası ve beşincisi siyah siyah demir yumurta. Beyaz kabuklu
yumurtayı aç, bilge Gesar'a gel, farklı güçlü adamlar üç bin sekiz, yere çömel ve yere sürükle,
sarı kase şapka ve omuz silkme, fildişi parmaklar ileri geri yanıp sönüyor, yeşil çam yumurtasını
Yeni Bölüm 266 Sayfa 4
sarı kase şapka ve omuz silkme, fildişi parmaklar ileri geri yanıp sönüyor, yeşil çam yumurtasını
açıyor, bilgelikle çıkıyor Sen Jiang Zhu Mu, farklı kızlar üç bin sekiz, yere sürükledi ve sürüklenen
yeşil saten giysiler, çam taşı süslemeli ve omuz silkti, deniz kabuğu bilezik ileri geri parladı; açık
sarı altın yumurta, bilgelik ortaya çıktı Buddha, farklı keşiş üç bin sekiz, sarı kıyafetler Zemin
sürükleniyor ve sürükleniyor, sarı kapak yükseliyor ve silkiyor Budistlerin kutsal seslerinin sesi
açık ve ferah, kırmızı mercan yumurtaları açıldı ve bilgelik katliamları çıktı, farklı katiller üç bin
sekiz, kırmızı suç çantaları sürüklendi ve sürüklendi ve şiddetli kasap bıçağı sürüldü Çok yüksek
ve yükselen beyaz sürüler ileri geri parladı, siyah siyah demir yumurtası açıldı ve kara demirci
çıktı, farklı demirciler üç bin sekiz yaşındaydı ve demir kare taşı sürüklendi ve sürüklendi ve kare
çekiç yukarı kaldı ve omuz silkti, küçük demir Pense ileri geri parladı. Sarı yumurta, Dab'ın saf
ülkesine gönderilir ve Dab'ın insanlığı yumuşaktır, beyaz yumurta gökyüzüne gönderilir, gökyüzü
aydınlık ve berraktır, yeşil yumurta dünyaya gönderilir, dünya tahılla doludur, siyah yumurta
Lhasa kentinde, Lhasa'daki kalabalıklar kalabalık, kırmızı yumurtalar Shigatse'a gönderilir ve
Shigatse şarabı ünlüdür. [20]
Sözler, Tibet toplumunun ve kültürünün bazı fenomenlerini anlatan beş renkli yumurtalarla
insanlığın kaynağını, güçlü bir medeniyet duygusu ve Gesar'ın hayran olduğu kahramanlık
nitelikleriyle anlatıyor.
Tibet'te büyük etkisi olan ve uzun bir geçmişi olan "Kurt Şarkısı", ünlü 5 yumurtanın efsanevi
inançlarını da koruyor. Bu şarkıdaki 5 yumurtanın şarkı yapısı öncekiyle aynı, ancak beş
yumurtadan doğan şeyler açıkça farklı:
Beş kuş yumurtasını açarken, ilk açık beyaz deniz kabuğu yumurtası yumurtası, önünde bir
koyun dişi, arkada yürüyen bir koç, yeşil çim yiyen hışırtı kumu, çim yamacında koştular Diğer
beş yumurtanın üzerinde, ikinci açık turkuaz yumurta, önünde bir erkek pamukçuk kuşu
kuluçkaladı, arkasından bir dişi pamukçuk kuşu, iyi meyve yiyerek hışırdayan kum hışırdıyor,
uçuyor Eşiğin açıldığı yere, beş yumurta açıldığında, üçüncüsü renkli kuş yumurtalarını açtı,
önünde bir erkek ağaçkakan kuluçkalandı ve küçük böcekleri yalayarak arkasından bir dişi
ağaçkakan takip etti. Söğüt ormanına uçtular, beş yumurtayı açtığında dördüncü altın kuş
yumurtasını açtı, dişi bir altın kanatlı kuşu kuluçkada bıraktı ve altın bir erkek kanatlı kuş yürüdü;
Çamurla ikisi denize uçtu, beş yumurta açıldığında beşinci kuş açılamadı.
Daha sonra 3 gün boyunca aslan karnında tutuldu, ewe'nin karnı 3 gün kuluçkalandı ve
akvaryum balığı 3 gün kuluçkalandı. Sonunda, Tibet ve Han'daki iki metro yolcusunun emri
altındaki Han metro dükkanına gönderdim:
Bu anda, aniden ona baktım ve kocaman bir ağzı ve keskin bir ucu vardı;
Bu sırada birdenbire baktım, burnu yüksekti ve burnu düzdü;
Bu anda, aniden ona baktım ve gözleri kırmızı ve uzundu;
Bu anda, aniden ona baktım, kafası genişdi ve kulaklar dikey idi;
Bu sırada birdenbire baktım ve boyun kalındı ve boyun kısadı;
Bu anda, aniden ona baktım ve kalın ve kalındı.
Sonra aniden ona bakın, kuyruğu kuyruğun ucuna büyür.
Bu kurtun kökenidir. [21]
Yangzhuo Gölü'nün yarı tarım alanında dolaşan bu şarkının, binlerce yıllık bir tarihi var, Tibet
dilinde ise "Kurt Şarkısı" denir ve "Jianglu" denir. Kurt derisini sol omzuna koyun ve kapıya gidin
ve şarkı söyleyin ve söyleyin, hane halkı dinledikten sonra, mutlu insan halkın minnettarlığını
ifade etmek için bir koyun veya bir kova yeşil veya bir veya iki gümüş para ve başka şeyler verir.
Tibet halkının insanları ve hayvanları koruma alışkanlıkları. Toplumun gelişmesiyle birlikte, bu
gelenek yavaş yavaş ortadan kayboldu, ancak "Kurt Şarkısı" tamamen korundu.
Shannan'ın yanlış ilçesinde dolaştırılan "Beş Yumurta Kullanımı" daha özlü:
İlk yumurta gökyüzüne gönderilir ve gökyüzündeki yıldızlar ondan gelir;
İkinci yumurta Lhasa'ya gönderildi ve Lhasa kalabalığı ondan geldi;
Qiongjie'ye gönderilen üçüncü yumurta ve Qiongjie halkı çok açıktı;
Dördüncü yumurta Yalong'a gönderildi ve tahıl tamamlandı. [22]
Tibet'in Shannan bölgesinde uyum biçiminde söylenen "Beş Dallı Ağacın Dalları", bu tür bir
yumurta inancının bir başka çeşididir, ancak beş yumurtanın metamorfozunu daha belirgin
gösterir:
Dilek ağacında 5 dal, 5 dalda 5 kuş bulunur.
5 civciv 5 yuvaya, 5 yuva 5 yumurtaya sahiptir.
İlk yumurta açıldığında yaşayan Buda doğar.
Güçlendirmenin görevi, ikinci yumurta açıldığında,
Lider doğuran lider, konuşmalar bundan;
Üçüncü yumurta açıldığında, genç ve güçlü bir adam doğar.
Okçuluk kahramanı burada, dördüncü yumurta açıldığında,
Güzel bir kız olarak doğdu, boş satırda anne dans ediyor;
Beşinci yumurta açıldığında şarabı üreten büyükanneyi,
Kalça şişesi çaydanlık bundan geldi. [23]
Nyingchi Eyaleti, Bomi İlçesinde dolaşan "Dört Peng Kuş Yumurtası", Tibet'in Shannan ve
Shigatse, Tibet'teki aynı tip yumurtaların mitolojisi ve şarkıları ile birlikte Bon literatürünü miras
Yeni Bölüm 266 Sayfa 5
Shigatse, Tibet'teki aynı tip yumurtaların mitolojisi ve şarkıları ile birlikte Bon literatürünü miras
alması temelinde sunuyor:
Dünya ilk kurulduğu zaman oluşmaz,
Dünya sadece olduğu kadar büyük. Dünyanın ortasında
Ayna gibi bir göl var. Ayna gölünün ortasında,
Bir ok tüy kayası var. Ok tüyü kayanın tepesinde,
Akrep ağacı kadar büyüyor. Bu ağacın tepesinde,
Dört Peng kuş yumurtası formu: biri yeşil yeşim yumurtası,
Yeşil yeşim yumurtası aşağı yuvarlanıyor ve denize gidiyor.
Nehrin suyu burada, ilki beyaz kabuklu yumurta,
Beyaz deniz kabuğu yuvarlandı ve siste geçti.
Çiseleme bundan geliyor, ilki sarı altın yumurta,
Sarı altın yumurta gerçek altın haline geldi ve gerçek altın haline geldi.
Budizm bundan gelir, Hint Budizmi bundan gelir;
Biri beyaz gümüş bir yumurta ve beyaz gümüş yumurta yuva dışında değil.
Siyah nokta Tibetliler doğdular ve gelişmek için doğdular. [24]
Hala Qamdo bölgesinin Zuogong İlçesinde söylenen "Ağaçlardaki Dünyayı Söyleyen Kuşlar",
dünyanın yaratılışı üzerine odaklanan yumurta mitolojisinde nadir görülen bir hazinedir.
Dünyanın en baştan oluştuğunu, kuşun ağaç üzerindeki sebebini söyledi.
Eğreltiotu ginseng meyvesini yandan uçtan uca kazma gibi;
Dünyanın nasıl oluştuğunu sormak için uzak yerlerde kuşlar var;
Dünya yok, dünya yok
Otuz sekiz yumurta atıldı, altı altın yumurta cennete uçtu,
O andan itibaren tanrılar kuruldu, yere altı altın yumurta düştü.
O andan itibaren, bir sonraki ejderhanın oluşumu, ortada altı altın yumurta uçuyor,
O andan itibaren bir insan dünyası, bir insandan bir yumurta
Dünyada insanlar var. [25]
Yukarıda seçilen Tibet mitolojisinin şarkıları 1980'lerde toplandı; bu, Tibet insan çocukluğuyla
ilgili bu mit ve inançların değerlerini kaybetmediğini, bu dönemde yumurta inancının mirasını
kaybettiğini gösterir. Kendine özgü bir özelliği var:
Yumurtlayan inanç miras alanları spesifik olarak ise, geniş kapsamlı kültürel etkisi Bon
bölgesinde daha konsantre olan bugünkü Nagqu, Nyingchi, Qamdo ve diğer yerlerde, sadece
Tibet kültürünün zıt kenarında bu alanlar. , Budizm ve Bon en ateşin hayatı ve benzen yayın din,
hem de Bon kurtarmak için ihtiyaç gücüne inananların önemli bir kısmının şiddetli bir savaş
olarak, Tibet kültürünün merkezini terk Nyingchi, Qamdo ve Nagqu uzak ve izole geldi böylece
insan zihninin yaratılış ve evrenin kökeni onların fikri bu alanlar nispeten yalıtılmış durumda uzun
süre muhafaza edilmesi getirdi ve yabancı medeniyetlerin etkisi muzdarip nadiren.
Yumurtlayan sivil rahat ve aydınlık özellikleri daha belirgin iken, bu anlatı metni görünmesini değil
sadece ve müzik şarkı ayet formunun hızlı, güçlü anlamda sağlanması, Bon yumurtlayan mitin
temel ruhu olan inancını korudu. Bu arada miras ve kültürel melezlik linke da Tibet Budizm
tanrılarını düşünce, Tibet yumurtlayan antik inançlar uzak ama renkli görünüyor.
Tibet oviculture'ın efsanesi sadece Bon kültürü temelinde hayatta kalmakta ve gelişmekle
kalmamakta, aynı zamanda Tibet'e komşu olan Naxi halkının mitolojisi ve inançlarını
karşılaştırarak da açıklanabilmektedir.
Nàxi "Genesis" bir mit açıklanan konuşma dünya ilk üç şey iyi bir dünya görüntüsü ortaya
çıkışından önce oluşmuş değildir; güneş ve ay görünmez önce, ilk güzel güneş, Ay'ın
görüntüsünün üç çeşit çıktı ...... iyi iyi dokuz örneklerinde ilk üç numune oluşturulur, dokuz
örnekler iyi bir üst üretilen ve daha sonra doğru gerçek, hayali ve yanlış işler çıktı; doğru ortada
beyaz bir katı pelet ve çiftleşme sonrası çıktı; antik göre; Gu Yaş Tanrı topakları turkuaz sonra
büyük bir değişim olarak ortaya göre; parlak turkuaz pelet sonra iyi ve ses iyi değişim için gaz;
beyaz topaklar yapılan değişiklikler iyi gaz çığlıkları sonra meydana gelen Agger beyaz yumurta
dışında değişiklikten sonra; enma daha ödemesiz 9 doğurdu; beyaz tavuk yumurtadan bir
değişiklik yapmak yumurta akı, tavuk diye Tanrı Enma Dong ödemesiz adlı kişiyi adını vermedi
ilk, O sanal ve gerçek olmayan değişikliklerin başka nesil aldı belirdi; yumurta akı, disk-ambar
Tanrı ve Tanrı'nın Zen, yüksek ambar Tanrı ve Tanrı'nın Wu bir çift bir çift, bir çift disk adam ve
memnun insanları (Tibet ve Nàxi) yumurtadan Siyah peletler; siyah peletler siyah ve siyah
blackstone görünür; siyah pinestone Orada Guaishengguaiqi bir dalgalanma oldu;
Guaishengguaiqi Gooding kötü tanrılarına göre değiştirilebilir sonra yapılan; bu değişiklik siyah
yumurta olarak ortaya çıkmıştır Gooding göre; siyah yumurtalar sadece, değişiklikler siyah tavuk
doğurmak yapmak siyah tavuk kimse negatif tavuk Aisne Milligan cerrahi ataları kendisi adında
adını almak; negatif Buena siyah tavuk yumurtası dokuz çift doğurdu, bir çift özellikle Chu
hayaletler ve hayalet yumurtadan, zehir hayaletler ve hayalet dar kapağın bir çift Bir çift taranmış
hayalet ve hayalet. [26]
Naxi “Doğu Özü” nde, beş çeşit (odun, ateş, demir, su, toprak) “Jingwei” nin beyaz, yeşil, kırmızı,
sarı ve siyah ve beş renkli rüzgarı değiştirdiği kaydedilmiştir. Değişiklikten sonra beş yumurta
belirdi. Beyaz yumurtaların değişiminden sonra, Pan ailesinin günü ve beyazı, beyaz ve beyaz
Yeni Bölüm 266 Sayfa 6
belirdi. Beyaz yumurtaların değişiminden sonra, Pan ailesinin günü ve beyazı, beyaz ve beyaz
aylar, beyaz ve beyaz kuyruklu yıldızlar, beyaz ve beyaz vadiler, beyaz ve beyaz taşlar, beyaz ve
beyaz yak, beyaz ve beyaz koyunlar, beyaz sığırlar ve Beyaz at Disk ailesi dokuz oğlu doğurdu
ve dokuz köy inşa etti, dokuz kız çocuğu yetiştirdi ve ayrıca dokuz köy açtı. Beyaz yumurtanın
sürekli değişmesinden sonra, Amerikan lordu doğdu ve gün ve beyaz, beyaz güneş ve Dong
milletinin beyaz ayı ortaya çıktı. Amerikan imparatoru ve ikinci erken altın annesinin
birleşmesinden sonra dokuz oğlu doğurdu, dokuz köy inşa etti, dokuz kız çocuğu büyüttü ve
dokuz köy açtı.
Daha sonra yeşil yumurta, kırmızı yumurta ve kara yumurtadaki değişikliklerin anlamlı bir tasvirini
yaptım.
Amerikan imparatoru doğdu ve mal sahibinin siyah ve karası, kara ve kara ay, kara ve kara
kuyruklu yıldız, Karadağ ve Kara Vadi, kara ağaç ve kara taş ... hayalet, dokuz oğlunun doğuşu,
9 köy inşa edildi, 9 kız çocuğu büyüdü ve 9 köy kuruldu. O zamandan bu yana cennet ve yeryüzü
arasındaki anlaşmazlıkların belası oluştu, insanların ölümü ve süper dereceleri ortaya çıktı,
düşmanlık savaşının kökeni başladı. [27]
Tibetliler ve Naxi halklarının mitolojisinin karşılaştırılmasından önce, resmen dünya, ses, nefes
ve beş çeşit maddenin değişmesidir; siyah beyaz iki yumurta birbirine zıt, ikisi de kesinlikle zıt
dünyaya, tanrıların ve şeytanların çocuklarının sayısı temelde Eşdeğer, birçok tanrı ve şeytan
ismi homofonik, yakın veya çevrilmişdir ve bu mitlerde birçok Tibet harfleri ve Tibet isimleri ortaya
çıkmaktadır. Yazar, Tibet ve Naxi'nin yumurta benzeri mitlerin ve yumurta benzeri inançların
yalnızca ana ve çekirdek motiflerle aynı olmadığını, ayrıntılarındaki benzerliklerin de oldukça
belirgin olduğunu düşünüyor, ikisinin alakasız olması durumunda, kültürel varlığın gerçeği ile
uyumlu olmadığı açık. Açıklama sadece Naxi Dongba dininin yumurta yaratmasının Tibet
Bonunun yumurta yaratmasıyla yakından ilgili olduğu olabilir. İki halkın aynı yumurtalık efsaneleri
arasındaki ilişki ne olmalıdır? Seleflerin araştırma sonuçlarına dayanarak, Tibet benzen dini
komşu Naxi bölgesine yayıldı ve Naxi halkının Dongba dinini etkiledi, Bon kültürünün mitolojisi
Dongba tarafından emildi ve değiştirildi. Aynı zamanda, çeşitli nedenlerden ötürü, Bonizm'in Naxi
alanına girmesinden sonra, Bon dinindeki göze çarpan inançlar, bu etnik grubun halkı tarafından,
Naxi halkının orijinal yumurta mitolojisi ve göze çarpan inançlarına dayanarak hızlı bir şekilde
kabul edildi, bu yüzden onlar, Bon Kültür Merkezi'nden uzaktılar. Bölge, Bon din kültürünü miras
alan bir gökyüzünü koruyor: Antik Bon Mitolojisi tamamen yabancı ulusal kültürün damgası ile
korunuyor, yani Tibet'e komşu ve Bon kültüründen etkilenen etnik grup Tibet oviolojisinin üçüncü
evrim kanalı ve inançları.
Bu nedenle, Tibet mitolojisinin en eski köklerinin ve inançlarının karlı alanda olduğu bilinmektedir,
gelişimi sırasında, eski Hindistan, Pers ve hatta anakaraların Han kültürü bütünleşmiştir ve Tibet
kültürünün kültürel özelliklerine göre sürekli olarak zenginleştirilerek geliştirilmiştir. Reolojisi, ilkel
din, Bon din ve Tibet Budizmi aşamalarından geçmiştir ve her bir bağlantıdaki enerjik kültürel
faktörleri emmekte, böylece Tibet mitolojisi ve inançlarının bugün hala kullanılmakta olan uzun bir
tünele yayılmasını sağlamaktadır. Tibet halkı övgü ve şarkı söylüyor.
Tibet oviolojisinin mitolojisi ve inançları, Tibet'in kozmolojiye bakış açısının ve insan kökenli
kavramın ana ifadeleridir, Bon kültürünün yayılmasıyla yayılır ve reolojik yapısı hala erken
çocukluk dönemi mitolojisinin ana düzenini takip eder.
Eğer Tibet'in erken dönemindeki Tibet dininde aşırılık mitolojisi ve oviolojiye olan inanç, bazı
kraliyet ailesi tarafından yüksek olarak kabul edilirse, tanrıların tanrısının soyundan gelenler,
tanrılar ve tasavvuflu, önemli bir politik amaç ve gerçekçi bir renge sahipti. Eğer atmosfer ciddi,
ağır ve gizemliyse, daha sonra nesillerdeki Tibet yumurta inancının politik amacı daha az
belirgindir ve imanın gücü yavaş yavaş zayıflar, dünyayı ve insanları evrenin yumurtaları ile rahat
ve hoş bir tonda açıklamak daha fazla olur. Ve her şeyin kökeni. [Sorumlu Editör Paul]
Yorum:
1 [Almanca] Hoffman: "Tibet'te Şiir", Tibet Araştırması, No. 3, 1984.
237 [Fransızca] Shi Tai'an: "Tibet Uygarlığı", Yu Sheng tarafından çevrildi, Çin Tibet Basın, 1999,
s. 227-228, 229, 228.
4 Övgüye layık görülen Situ: "Lang Ailesi Tarihi", Zan La, Awang, vb. Tercümesi, Tibet Halk
Yayınevi, 1989 baskısı, s. 4-6.
5 Sun Lin ve diğerleri: "Ulusal Edebiyat Araştırması", No. 2, 1992, "Tibet Kaplumbağa Efsanesi
ve Mistik Kozmoloji Uyuşmazlığı".
6 Qiongzhu: "Ulusal Edebiyat Araştırması", No. 2, 1989'daki "Tibet Yaratılış Efsaneleri
Koleksiyonu".
8 "Monu Kanunu", Fadie Lang iyi tercüme edildi, Ma Xiangxue tercüme edildi, Commercial Press,
s. 9.
910 [11] Wei Qingzheng, "Eski Hint Mitolojisi", Shanxi Halk Yayınevi, Beiyue Edebiyat ve Sanat
Yayınevi, 1999, s. 166, 498, 184.
[12] Huang Zhikun, "Eski Hint Mitolojisi" ni derledi, Hunan Çocuk Yayınevi, 1986 baskısı, s. 5.
[13] [Su] Xie Ya Tokalev: "Dünyadaki Tüm Milletler Tarihinde Din", s. 374.
[14] Dan Zhu An Ben: Tibet Kültür Gelişiminin Tarihi, Gansu Education Press, 2001, 495, 496.
[15] [İtalyan] Tucci: "Bon Tibet'te," Jin Wenchang çeviri, "yabancı Tibetoloji içerdiği
Yeni Bölüm 266 Sayfa 7
[15] [İtalyan] Tucci: "Bon Tibet'te," Jin Wenchang çeviri, "yabancı Tibetoloji içerdiği
Bölüm 4 Araştırma tercümesi", Tibet Halk Yayınevi, 1988 baskısı, sayfa 143 ~ 145.
[16] [Rusya] Plekhanov: "Sanat Üzerine".
[17] "Gesar Kralı, Hualing'in Doğuşu", He Tianhui, Wang Yuwen, Gansu Halk Yayınevi, 1985, s.
64.
[18] "Gesar Kralı Biyografi, Bölüm Rehberi,", Hua Jia ve Wang Yu tarafından çevrildi, Gansu Halk
Yayınevi, 1981, s. 16.
[19] Tahei Tsering Yuzhen "Tibet Halk Masallarını" toplar ve organize eder, Tibet Halk Yayınevi,
1993, s. 45.
[20] [21] [22] [23] [24] [25] Çin Halk Edebiyatı Entegrasyonu Ulusal Yayın Kurulu,
Çin Şarkıları Entegrasyonu Tibet Cilt Düzenleme Kurulu, "Çin Şarkıları Koleksiyonu, Tibet Cilt",
Çin ISBN Merkezi 1995 Sürümü, 73 - 74, 937 - 938, 74, 81 - 82, 74 - 75 ve 61 - 62 sayfa.
[26] Yunnan İl Antik Kitapları Düzenleme ve Yayıncılık Planlama Ofisi, "Naxi Dongba Antik
Kitaplarının Notlandırılması" (1), Yunnan Halk Yayınevi, 1986 baskısı.
[27] ve Zhiwu: "Doğu Eyre," bakınız "Dongba Klasik Çeviri", Yunnan Halk Yayınevi, 1994 baskısı.
Kaynak <https://www.facebook.com/mehmetfatih.kuscu.5/posts/719448001845561

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bozkurt

  Sivas Cer Atelyesi’nde 1939 - 1953 yılları arasında demiryolu araçlarının sadece bakım ve onarımları yapılır. Kuruluşundan tam 14 yıl sonr...