Slav folklorunun kanatlı köpeği. Mitolojik ansiklopedi: Tanrıların Slav panteonu: Semargl (Simargl)
Enkarne enkarnesinde Semargl - Kanatlı Köpek veya Kurt
Simargl (Semargl) - Doğu Slav tanrısı, bitki örtüsü koruyucusu olan tohumların ve köklerin koruyucu azizi olduğu iddia edilen Prens Vladimir'in panteonunun bir parçası olan ateş ve ay tanrısı olduğu da iddia edilmektedir.
Slavların antik kitaplarında Semargl'un nasıl doğduğunu anlatır. Svarog, Alatyr taşına sihirli bir çekiçle çarptı, üzerine çıkan ilahi kıvılcımları oydu ve ateş tanrısı Semargl alevlerinde görüldü. Gümüş-altın bir ata oturdu. Kalın duman onun afişi oldu. Nereye sürdü
Semargl, yanmış iz kaldı. Böyle bir gücü elindeydi, ama daha çok sessiz ve huzurlu görünüyordu.
Ateşin ve Ayın, ateşin fedakarlığının, evin ve ocağın ateşini, Semargl tohumları ve bitkileri tutar. Kutsal olabilir kanatlı köpek.
Ateş tanrısının adı kesin olarak bilinmemektedir, büyük olasılıkla adı çok kutsaldır. Yine de, sonuçta, bu Tanrı yedinci cennette bir yerde değil, doğrudan halk arasında yaşıyor! Adını alegorilerle değiştirerek daha az yüksek sesle söylemeye çalışıyorlar.
Slavlar insanların görünüşünü ateşle ilişkilendirir.
Bazı efsanelere göre, tanrılar aralarında ateşin çıktığı iki sopadan bir erkek ve bir kadın yarattı - aşkın ilk alevi.
Semargl dünyaya kötülüğe izin vermiyor.
Geceleri ateşli bir kılıçla nöbet tutar ve Semargl yılın sadece bir günü görevinden ayrılarak Mayo adına çağrı yapar. aşk oyunları sonbahar ekinoksunun yapıldığı gün.
Ve Yaz Gündönümü gününde, 9 ay sonra Semargla ve Kupala'da çocuklar doğar - Kostroma ve Kupalo.
Slavların antik kitaplarında Semargl'un nasıl doğduğunu anlatır. Svarog, Alatyr taşına sihirli bir çekiçle çarptı, üzerine çıkan ilahi kıvılcımları oydu ve ateş tanrısı Semargl alevlerinde görüldü. Gümüş-altın bir ata oturdu. Kalın duman onun afişi oldu. Nereye sürdü
Semargl, yanmış iz kaldı. Böyle bir gücü elindeydi, ama daha çok sessiz ve huzurlu görünüyordu.
Ateşin ve Ayın, ateşin fedakarlığının, evin ve ocağın ateşini, Semargl tohumları ve bitkileri tutar. Kutsal olabilir kanatlı köpek.
Ateş tanrısının adı kesin olarak bilinmemektedir, büyük olasılıkla adı çok kutsaldır. Yine de, sonuçta, bu Tanrı yedinci cennette bir yerde değil, doğrudan halk arasında yaşıyor! Adını alegorilerle değiştirerek daha az yüksek sesle söylemeye çalışıyorlar.
Slavlar insanların görünüşünü ateşle ilişkilendirir.
Bazı efsanelere göre, tanrılar aralarında ateşin çıktığı iki sopadan bir erkek ve bir kadın yarattı - aşkın ilk alevi.
Semargl dünyaya kötülüğe izin vermiyor.
Geceleri ateşli bir kılıçla nöbet tutar ve Semargl yılın sadece bir günü görevinden ayrılarak Mayo adına çağrı yapar. aşk oyunları sonbahar ekinoksunun yapıldığı gün.
Ve Yaz Gündönümü gününde, 9 ay sonra Semargla ve Kupala'da çocuklar doğar - Kostroma ve Kupalo.
Semargl - Ognebog Svarozhich
Semargla ismi, Rus kroniklerinde - kitabın panteonunda - belirtilir. Vladimir, muhtemelen eski Rus "smoga" 'dan oldu ("Arkasında Karna' yı ve Zhlya, Rus toprakları boyunca Smagu mychuchi 'nin gülün alevine atladı") yani ateş, alev dili, Ateş-Svarozhich - yarı zehirlemeler, yarı gagalar. Muhtemelen, Vedik geleneğinde ateş tanrısı olan dünya ile cennet dünyası arasındaki arabulucu - Agni. Komplolardan gelen bir kuruş (ateşli) yılandır. Pais'ev'de bulunan St. Gregory (14. yüzyıl) ve Zlatoust koleksiyonu 1271
Çek ortaçağ kaynaklarına göre, büyük olasılıkla Rarog, Rarozhek Svarog'un oğlu.
Bu tanrının İran Senmurv'uyla (dev bir sihirli kuş) tanımlanması haksız sayılıyor, ama muhtemelen mutluluğunu getiren sıcak kuşla (mutluluğun habercisi olan ateşli kuş) bir bağlantı var.
Bu tanrının İran Senmurv'uyla (dev bir sihirli kuş) tanımlanması haksız sayılıyor, ama muhtemelen mutluluğunu getiren sıcak kuşla (mutluluğun habercisi olan ateşli kuş) bir bağlantı var.
Ayrıca, XIV. Yüzyıldan kalma bir Hristiyan sevgilisinin Sözü'nde kendi adıyla Semargl'u seslendirdi: “Svarozhich'e dua ediyorum, Tanrı'ya katil oldum ve bunu yapıyorlar. eğlenmek heretik özünü hudzhshi etmeyin ". Semargla-Svarozhich, halkın takviminin ateş ve ateş belirtileriyle dolu olduğu günlerde onurlandırıldı. 14 Nisan ayin içinde alev daha sert yakar ve onunla Semargl son karı boğar. 17 Eylül - Yanan Bush, muhtemelen Podaha. Semargla - Svarozhich, 14 - 21 Kasım tarihleri \u200b\u200barasında Svarozhki'de onurlandırıldı.
Ne bu tanrının işlevi ne de Simargl kelimesinin anlamı henüz tam olarak anlaşılmamıştır. Bunun bir tanrı mı yoksa iki mi olduğu bile bilinmemektedir, çünkü çok sayıda eski Rus el yazmasında, adı farklı bir şekilde yazılmıştır: “Simargl”, “Semargl” ve bazen “Sim” ve “Regla” olarak adlandırılan iki isme bölünmüştür. Bu, el yazması sayım yapanların adının ne olduğunu ve dolayısıyla tanrının ne anlamadığını anlamadığını göstermektedir.
Geçmiş Yıllar Masalı'nda Semargla hakkında ve Mesih aşığı adına - “hem Şem'e hem de Rygla'ya (Yergla) inanıyorlar” deniliyor. Daha sonraki çalışmalarda bir ad kullanılır - C (e) Margl veya Semurgl. A. S. Famitsyn, "ь" ve "g" harflerinin, kopyacının s (yerine) yerine yanlışlığı nedeniyle ortaya çıktığına inanıyordu. Eğer hecelemeyi düzeltirsek, Sima Eryl, yani Yarila; ve Şem (veya Sam) kelimesi bir dahi, bir yarı tanrı anlamına gelen Eski Sabian semo ile açıklanabilir. Semargla isminin yukarıdaki kaynaklarda ikiye ayrılması, muhtemelen Semargl sadece Yedinci Cennette değil aynı zamanda insanlar arasında da yaşadığından, bu ismin boşuna söylenmemesine dayanıyor.
1933'te K.W. Trever, tanrının İran mitolojisinden ödünç alındığını önerdi. Farsça Smurg (Simurg) kelimesi, bir tanrı gibi tapılan bir akbabaya benzeyen, peri benzeri bir kuş anlamına gelir ve yarı köpeklerin yarı göğüslerinin karma bir görüntüsü olan Senmurv, İran'ın sözlü ve görsel sanatlarında bir araya geldi. Simurg kuşunun tam olarak Senmurv'dan geldiğine inanılıyor. Safevi hanedanlığının hükümdarlığı sırasında - XVI-XVIII yüzyıllarda - Simurg İran'ın amblemiydi. Böylece KV Trever, Simargl'ın kanatlı bir köpek olarak sunulduğuna inanıyor. Ünlü SSCB arkeolog Boris Rybakov bu bakış açısıyla hemfikirdi.
Kanatlı köpek Senmurv
B. A. Rybakov, C. V. Trever tarafından önerilen konsepte meyilliydi ve tanrının İran mitolojisinden ödünç alındığına göre (Farsça Smurg akbaba benzeri bir kuş anlamına gelir ya da yarı köpek yarı kuşun melez bir görüntüsüdür). Rybakov, Simurg hakkındaki mevcut bilgilere dayanarak Simargl iktidarının kapsamını belirlemeye çalıştı. İran mitolojisindeki ikincisi, üzerinde tüm bitkilerin tohumları olan Dünya Ağacı'nı koruyor. Bu nedenle, Simargla'yı tohumların, filizlerin ve bitki köklerinin tanrısı olarak tanımladı; sürgün ve yeşilliklerin bekçisi. Daha geniş anlamda - "iyi silahlı" sembolü. Cennetin ve yeryüzünün en büyük tanrısı arasındaki habercisi, onun elçisi. Bu nedenle, B. A. Rybakov Simargl'ın “köpek-kuş” veya belki de bir griffin göründüğüne inanıyordu. Nitekim, çiçek süsleme ile çevrili kanatlı köpekler, 11. - 12. yüzyıllardaki Rus uygulamalı sanatının çok yaygın bir konusudur. Arkeologlar, kanatlı bir köpek şeklinde kolye, bilezikler bulur; Suzdal tapınaklarından birinin kapılarında bile, bu efsanevi yaratıklar oyulmuştur. Image Simargla, bitki örtüsü ile çevrili, görünüşe göre, bir şekilde ana işlevi ile bağlantılı. Simargl'ın atalarımız tarafından bitki örtüsü tanrısı olarak saygınlaştığını ve “köpek-kuş” veya “kanatlı köpek” olarak tasvir edildiğini, yani cennetle yeryüzü arasında bir aracı gibi göründüğünü söyleyebiliriz. Böylece, Hintli Agni ile karşılaştırmak ve Simargl'ın daha “yüksek işlevlere” sahip olduğunu varsaymak mümkündür, çünkü Agni'nin temel işlevi tam olarak insanlar ve tanrılar arasındaki arabuluculuktur.
Gelecekte, bazı araştırmacılara göre Simargla ismi Perepluta ismi ile değiştirildi. Örneğin, B. A. Rybakov bunun hakkında şöyle yazıyor: “Daha sonra, arkaik Simargl'a yaya geçidi adı verildi. Bitkilerin kökleriyle ilişkilendirildi. Simargl-Crosswill kültü, denizkızları, deniz kızları veya içinde tasvir edilen çatallarla yakından ilişkiliydi. sirenler biçiminde, güzel kanatlı kuş bakireleri, yağmurlu veya yağışlı sisli tarlaları sulamak için tanrılardı. ”
K. Vasiliev. Ateş kılıcı
1906'da Tver hazinesi kompozisyonundan bilezik, burada Perepluta'nın şerefine “çok zarif dans” ın yanı sıra, Simarğlu-Perepluta fedakarlığının bir sahnesini tasvir ediyor. Desenli uzun tişörtlü ve akan saçlı bir kız, kanatlı bir köpek imajına bir fincan getirir. Simargl'ın köpeği, toprağa yetişen bir ağaçtan kesilir (kökleri gösterilmiştir) ve kuvvetlice bükülür. Açıkçası, kovalayan bir hayvanı değil, bir hayvanın heykelini, Simargl-Perepluta idolünü betimlemiştir. ”A. Ilyinsky, Peep-blues'u bence Simargl'ın işlevleriyle tamamen tutarlı olan bereket ve zenginlik tanrısı olarak çözer.
Ancak, bu hipotez yeterince ikna edici olarak kabul edilemez. V. V. İvanov ve V. N. Toporov bu sürümü tamamen görmezden geliyorlar: “Kapak (Rus Kilisesi Slav. Haç, Rus haydutundan, başıboş ya da Haç, denizcilikle ilgiliyse, Haç) - Kıyılarda sözlerle birlikte kıyı şeridi putperestliğe karşı .. Bacchus-Dionysus'un Doğu Slav uyumu V. Pisani'nin hipotezine göre, Kavşağa ilişkin veriler işlevlerini doğru bir şekilde belirlemek için yeterli değildir. Bize göre, Yerinden edilmiş ilahları saymak için hiçbir neden yok. ”
Semargl-Pereplut
Simargl’ın imajının ve Slav mitolojisindeki rolünün yeniden inşası tartışmalıdır. Bununla birlikte, Simargl'ın atalarımız tarafından bitki örtüsü tanrısı ve “köpek-kuş” olarak gösterilen bir ateş tanrısı olarak saygı duyulduğu söylenebilir. Bu görüntü Hint-Avrupalılar için oldukça arketiptir.
Benzer karakterler Hint-Avrupa dünyasının dışında bulunur. Örneğin, eski Mayalarda, efsanevi "gök köpeği" şimşek ve yağmurla ilişkilendirildi. Eski İran sanatında imajı sıklıkla bulunan kanatlı köpeğin yakın bir anlamı vardı.
Tanrımız Simargl'ın aynı zamanda “kanatlı bir köpek” olarak tanımlanması gerçeğine dayanarak, cennetle yeryüzü arasında bir aracı gibi göründüğü için, onu Hint Agni ile karşılaştırabilir ve Simargl'ın ana işlevden beri daha yüksek işlevlere sahip olduğunu varsayabiliriz. Agni sadece insanlar ve tanrılar arasındaki arabuluculuktur. Ve biri kesinlikle Simargl’ın zoomorfik bir tanrı olduğunu söyleyebilir.
Tanrımız Simargl'ın aynı zamanda “kanatlı bir köpek” olarak tanımlanması gerçeğine dayanarak, cennetle yeryüzü arasında bir aracı gibi göründüğü için, onu Hint Agni ile karşılaştırabilir ve Simargl'ın ana işlevden beri daha yüksek işlevlere sahip olduğunu varsayabiliriz. Agni sadece insanlar ve tanrılar arasındaki arabuluculuktur. Ve biri kesinlikle Simargl’ın zoomorfik bir tanrı olduğunu söyleyebilir.
V. Korolkov. Semargl
Simargl tohumları, mahsulleri ve görünüşe göre bir evi koruyan kutsal kanatlı bir köpektir. Zaten Tripoli resminde, genç bitkiler etrafında zıplayan ve yuvarlanan köpekler var. O günlerde çok sayıda küçük boynuzlu hayvan (karaca, güderi, yabani keçi) olduğu için, mahsullerin yemekten ve trampetten korunması önemliydi.
Farsça Ahura Mazda Senmurvu'ya cennet "tüm tohumların ağacı" nı emanet etti. Simargl-Senmurv, "silahlı iyiliğin" kişileşmesi gibiydi: barışçıl tarımsal işlevleriyle, pençeleri, dişleri ve ayrıca kanatları vardı; o bitkilerin savunucusu.
Farsça Ahura Mazda Senmurvu'ya cennet "tüm tohumların ağacı" nı emanet etti. Simargl-Senmurv, "silahlı iyiliğin" kişileşmesi gibiydi: barışçıl tarımsal işlevleriyle, pençeleri, dişleri ve ayrıca kanatları vardı; o bitkilerin savunucusu.
980'den Eski Yıllara Ait Masal'a göre, Svyatoslavich'ten Prens Vladimir I.: "... Teremnago avlusu dışındaki bir tepeye putlar koydu: Perun Drevyan ... ve Kharsa, Dazhbog, Stribog ve Simargl ve Mokosh".
Paganlığa karşı öğretilerde, bu tanrının adı genellikle "hasadın annesi" Mokos adının yanında durur. 11. ve 12. yüzyıllardaki kiliseciler için, evet, her ihtimalde ve o zamanın bütün Rus halkı için, bu tanrının adı zaten anlaşılmazdı ve farklı bir şekilde yazılmıştı.
Paganlığa karşı öğretilerde, bu tanrının adı genellikle "hasadın annesi" Mokos adının yanında durur. 11. ve 12. yüzyıllardaki kiliseciler için, evet, her ihtimalde ve o zamanın bütün Rus halkı için, bu tanrının adı zaten anlaşılmazdı ve farklı bir şekilde yazılmıştı.
literatür
mitoloji antik dünya, -M .: Belfax, 2002
B.A.Rybakov "Eski Slavların Paganizmi", -M .: Rusça, 1997
V. Kalaşnikof "Eski Slavların Tanrıları", -M .: White City, 2003
D. Gavrilov, A. Nagovitsyn “Slavların Tanrıları. Paganizm. Gelenek ", -M .: Yansı-Kayın, 2002
Elena Madlevskaya Rus mitolojisinde. - Eksmo. - ISBN 5-699-13535-9
Geçmiş Yılların Hikayesi
Hıristiyanlığın mücadelesi ... § 11. Simargl (Rus.). Galkovsky N. M
A.A., Ishutin, Doğu Slav tanrıları ve isimleri
Vasilyev M. A. Paganism doğu slavlar Rus vaftizinin arifesinde. İran dünyası ile dini ve mitolojik etkileşim. - M: Indrik, 1999. - 326 s.
Madlevskaya E. Rus mitolojisi. - SPB.: "Eksmo", 2005.
Rybakov, B.A. Rusalii ve Tanrı Simargl-Cross, SA. 1967. No. 2.
Trever K.V. The Dog-Bird: Senmurv ve Paskuj // Kapitalizm öncesi oluşumların tarihinden itibaren. M.L., 1933.
mitoloji antik dünya, -M .: Belfax, 2002
B.A.Rybakov "Eski Slavların Paganizmi", -M .: Rusça, 1997
V. Kalaşnikof "Eski Slavların Tanrıları", -M .: White City, 2003
D. Gavrilov, A. Nagovitsyn “Slavların Tanrıları. Paganizm. Gelenek ", -M .: Yansı-Kayın, 2002
Elena Madlevskaya Rus mitolojisinde. - Eksmo. - ISBN 5-699-13535-9
Geçmiş Yılların Hikayesi
Hıristiyanlığın mücadelesi ... § 11. Simargl (Rus.). Galkovsky N. M
A.A., Ishutin, Doğu Slav tanrıları ve isimleri
Vasilyev M. A. Paganism doğu slavlar Rus vaftizinin arifesinde. İran dünyası ile dini ve mitolojik etkileşim. - M: Indrik, 1999. - 326 s.
Madlevskaya E. Rus mitolojisi. - SPB.: "Eksmo", 2005.
Rybakov, B.A. Rusalii ve Tanrı Simargl-Cross, SA. 1967. No. 2.
Trever K.V. The Dog-Bird: Senmurv ve Paskuj // Kapitalizm öncesi oluşumların tarihinden itibaren. M.L., 1933.
Eğitim programına devam ediyoruz. Çocuğunuz bunu bilmeli.
Bu arada, Donanma aleminde kurnaz asps uykuda değildi. Orada doğduKara Tanrı - Kara Yılan,yeraltındaki karanlığın efendisi, katil ve gölgelerin efendisi. Yıkım ve kötülük tanrısı. Onayalan,aldatma ve yalan söyleyen metresi düşüncelerini fısıldamaya başladı. Ve onu zorlayacak şeyleri siyah yapmak için.
Zevkledinledi Krivdu Black Serpent - 1 kelime onu severdi. Yeraltı dünyasında sıkışık olduğuna karar verdi.
Bu arada, Donanma aleminde kurnaz asps uykuda değildi. Orada doğduKara Tanrı - Kara Yılan,yeraltındaki karanlığın efendisi, katil ve gölgelerin efendisi. Yıkım ve kötülük tanrısı. Onayalan,aldatma ve yalan söyleyen metresi düşüncelerini fısıldamaya başladı. Ve onu zorlayacak şeyleri siyah yapmak için.
Zevkledinledi Krivdu Black Serpent - 1 kelime onu severdi. Yeraltı dünyasında sıkışık olduğuna karar verdi.
Runa Chernobog
Hepsini bastırmak istediEvren, her yerde yönetmek için, Jav ve Kendini almak.
Burada, sevgili çocuklar ve kızlar, Chernobog'un yeraltı krallığında doğduğunda, gri bıyıklı kötü bir yaşlı adam gibi göründüğünü söylemeliyim. Fakat beyaz ışığa tırmanmaya ve Mavi Sürü'yü fethetmeye devam etmeye karar verdiğinde, gerçek bir Yılana dönüştü, kocaman, muazzam, güçlü ve korkunç.
Böylece bu Siyah Yılan beyaz ışığa çıktı, dünyaya bu şekilde baktı ve buna baktı ve dünyayı hiç sevmedi: çok fazla ışık ve yaşam. “Şey, hiçbir şey! Burada her şeyi kendi yöntemimle ayarlayacağım” dedi Black Serpent, “Bu arada, Ripaean beyaz dağlarına sürünerek Svarog'un orada ne yaptığını görün!”
Ve Svarog zaten bir şeylerin yanlış olduğundan şüphelendi: kızlıkgerçeknasıl söküleceğini bilmeden onu uyardı. Svarog, kendisini büyük bir çekiçle dövdü ve Alatyr'a, beyaz sıcak bir taşla çekiçle çarptı, böylece asistanlar onunla dünyaya gelebilsinlerdi - ışık güçleri ve cennet konağı. Ve böylece, sevgili kızlar ve erkekler, her yöndeki bir kıvılcımın patlamasından dağıldılar ve bu kıvılcımlardan tanrılar doğmaya başladı - güçlü ve büyük.
parlakDazhbog,tüm malların vericisi, cennete düşen bir kıvılcımdan doğmuş. Deniz kuvvetleri ile ilk savaşçı oldu, parlak güneş tanrısı, beyaz ışığın koruyucusu, Tanrı'nın ışığının tanrısı.
Burada, sevgili çocuklar ve kızlar, Chernobog'un yeraltı krallığında doğduğunda, gri bıyıklı kötü bir yaşlı adam gibi göründüğünü söylemeliyim. Fakat beyaz ışığa tırmanmaya ve Mavi Sürü'yü fethetmeye devam etmeye karar verdiğinde, gerçek bir Yılana dönüştü, kocaman, muazzam, güçlü ve korkunç.
Böylece bu Siyah Yılan beyaz ışığa çıktı, dünyaya bu şekilde baktı ve buna baktı ve dünyayı hiç sevmedi: çok fazla ışık ve yaşam. “Şey, hiçbir şey! Burada her şeyi kendi yöntemimle ayarlayacağım” dedi Black Serpent, “Bu arada, Ripaean beyaz dağlarına sürünerek Svarog'un orada ne yaptığını görün!”
Ve Svarog zaten bir şeylerin yanlış olduğundan şüphelendi: kızlıkgerçeknasıl söküleceğini bilmeden onu uyardı. Svarog, kendisini büyük bir çekiçle dövdü ve Alatyr'a, beyaz sıcak bir taşla çekiçle çarptı, böylece asistanlar onunla dünyaya gelebilsinlerdi - ışık güçleri ve cennet konağı. Ve böylece, sevgili kızlar ve erkekler, her yöndeki bir kıvılcımın patlamasından dağıldılar ve bu kıvılcımlardan tanrılar doğmaya başladı - güçlü ve büyük.
parlakDazhbog,tüm malların vericisi, cennete düşen bir kıvılcımdan doğmuş. Deniz kuvvetleri ile ilk savaşçı oldu, parlak güneş tanrısı, beyaz ışığın koruyucusu, Tanrı'nın ışığının tanrısı.
Rune Dazhbog
Ve bütünüyle güçlü olan Rod'un emrine göre, Dazhbogu bir asistan olarak doğdu - güneşten çıktıyuvarlak tanrıAt,güneş diskinin sarı tanrısı, parlak Gündüz Gözü, tombul ve yuvarlak gözlü. Aman tanrım
Runa Atı
Yeryüzüne düşen diğer kıvılcımlardan, ilahi ateş alev aldı ve ateş tanrısı onun temizlik alevinde doğdu.Semargl-Svarozhichat sırtında altın rengi bronz bir renktir. Yangından çıkan duman sütunu onun pankartı haline geldi - kara kuvveti küllere yakmaya hazır. Yedi güçlü tanrının geçeceği yerde, yanan iz orada kalacak.
Rune Semargla
Ve üçüncü kıvılcımdan, havada şişen, Rod tarafından şişmişStryi-Stribog -Semarğlu yardımcı olmak için. Tüm rüzgarları ve kasırgaları yönetecek. Herhangi bir alev kıvılcımını söndürmek mümkün. Stryi Semargl ile birleşirse, böyle bir gücü kim durdurabilir?
Runa Stribog
Kara Yılan kafasına dikilmedi. Atlar geceleyince, siyahlar gündüz süvarisini değiştirdi, At güneşi denize götürdüğünde, Siyah Yılan Alatyr'ın taşına sürünerek demir kuyruğu ile çarptı. Kendisine dövdüğü kuyruğu ve inledi, kızgınlıkla tısladı. Ama çok fazla kötülük yaptım: bir taştan düşen kıvılcımlardan, tüm kötülük ve korkunç doğdu ve tüm kara ordusu serpantindi, ateş soluyor ve çok yönlüydü.
Ve ayrıca bir kuşsiyah gogol taştan Kara Yılan'a geldi. Yumurta taşımaya başladı, sadece o yumurtalar tamamen demirdi. Çünkü onlar karanlık güçle doluydu - Navi'nin gücü.At bir bulutun arkasına gizlendiğinde veya gökyüzünü gece boyunca tamamen terk ettiğinde, Dazhbog hala dünyayı karanlık güçlerden korur, sürekli olarak dünyaya ışık ve sıcaklık getirir. Bu yüzden doğmuş olan kötülüğü dile getirdi. Semargla'nın ateşli kardeşi üzerine tıkladı, Blue Svarga'daki Svarog'a uçması için onu cezalandırdı ve büyük savaşın geleceğini söyledi. Deniz kuvvetleri ile karanlık kuvvetler.
Semargl kanatlı bir köpeğe dönüştü ve bulutların altındaki kırmızı bir alev gibi fırladı. Svarogov forge'a uçtum, Dazhbog'un öğrendiği her şeyi söyledim.
— Siyah Yılanı uzun süre kokladım, - Svarog oğluna bir iç çekiyle cevap verdi. - Yavi krallığını ve egemenlik krallığını fethetmek istiyor, böylece sadece Navier'sinin kasvetli bir krallık olması, böylece Rod tarafından düzenlenen dünya değişecek. Beyaz ışık için savaşacağız. Ben gök posta, kılıç ve zırh cennetine ev sahipliği yapıyorum. Ve Rod bize yardım edecek, ebeveynimiz.
Demirhane'de Svarog çekiçini vurmaya başladı - darbeleri tüm dünyaya yayıldı.
Bu arada,beyaz gogol - Belogorye Rypeiskoye'de orijinal ailesinin emriyle beyaz gagalı bir ördek harika yumurta bırakmaya başladı: basit değil, altın. Beyazın ışığına sevgi ile. Ve bu altın yumurtalar ışığın gücü ile doluydu - kuralın gücü.
İlk altın yumurtanın ayrılmasıyla, bilge, tatlı sesli bir kuş ondan cennete yükseldiGamayunbir insan yüzü ile - dünyanın tüm sırlarını, geçmişi ve geleceği ona açık olduğunu biliyor.
Ve ayrıca bir kuşsiyah gogol taştan Kara Yılan'a geldi. Yumurta taşımaya başladı, sadece o yumurtalar tamamen demirdi. Çünkü onlar karanlık güçle doluydu - Navi'nin gücü.At bir bulutun arkasına gizlendiğinde veya gökyüzünü gece boyunca tamamen terk ettiğinde, Dazhbog hala dünyayı karanlık güçlerden korur, sürekli olarak dünyaya ışık ve sıcaklık getirir. Bu yüzden doğmuş olan kötülüğü dile getirdi. Semargla'nın ateşli kardeşi üzerine tıkladı, Blue Svarga'daki Svarog'a uçması için onu cezalandırdı ve büyük savaşın geleceğini söyledi. Deniz kuvvetleri ile karanlık kuvvetler.
Semargl kanatlı bir köpeğe dönüştü ve bulutların altındaki kırmızı bir alev gibi fırladı. Svarogov forge'a uçtum, Dazhbog'un öğrendiği her şeyi söyledim.
— Siyah Yılanı uzun süre kokladım, - Svarog oğluna bir iç çekiyle cevap verdi. - Yavi krallığını ve egemenlik krallığını fethetmek istiyor, böylece sadece Navier'sinin kasvetli bir krallık olması, böylece Rod tarafından düzenlenen dünya değişecek. Beyaz ışık için savaşacağız. Ben gök posta, kılıç ve zırh cennetine ev sahipliği yapıyorum. Ve Rod bize yardım edecek, ebeveynimiz.
Demirhane'de Svarog çekiçini vurmaya başladı - darbeleri tüm dünyaya yayıldı.
Bu arada,beyaz gogol - Belogorye Rypeiskoye'de orijinal ailesinin emriyle beyaz gagalı bir ördek harika yumurta bırakmaya başladı: basit değil, altın. Beyazın ışığına sevgi ile. Ve bu altın yumurtalar ışığın gücü ile doluydu - kuralın gücü.
İlk altın yumurtanın ayrılmasıyla, bilge, tatlı sesli bir kuş ondan cennete yükseldiGamayunbir insan yüzü ile - dünyanın tüm sırlarını, geçmişi ve geleceği ona açık olduğunu biliyor.
Başka bir altın yumurtadan güçlü bir kuş geldiStrata.Ve o, Sriborg'un rüzgarlarının sahibinin parlak ruh kuşuydu. Bütün rüzgarlar ona itaat etti ve bu nedenle denizin bu kuşu sallanıp gemilerin battığı ve derinliklere girdiği büyük dalgaları kaldırabilirdi. Ve o kadar iriydi ki, bütün dünyaya sağ kanadının altına sığabilecek.
Strata
Ondan sonra, iki kız kardeş kuş gökyüzüne yükseldi: şafak kuşu altın bir yumurtadan doğduAlkonost,güneş hors ve hafif dazhbog kutsal kuş ve demir yumurtadan inanılmaz bir kuş uçtuŞirin.Her iki kuş da bakirelerin yüzleriyle birlikteydi, her ikisi de harika seslerle şarkı söyleyebiliyordu, sadece Alkonost yaşamı söyledi.ve kız kardeşi ölüm hakkında şarkı söyledi.
Sirin ve Alkonost
Alkonost kuşları sevinç ve ışık şarkılarını taşıyordu ve yumurtalar Alkonost'u suların derinliklerine koyarsa, deniz altı gün boyunca sakinleşir. Keskin pençeleri ve kayıtsız bir yüzü olan bir kuş olan Sirin, keder hakkında derin düşüncelere dalmış. Sesi narin ve etkileyici ve kanatları ve tüyleri bir kartal baykuşununki gibi. Harika kız gibi şarkı söyleyenleri duyanlar gözyaşlarına dökülecek, her şeyi unutup sonsuza dek uyuyacaklar.
Demir yumurtadan ve kuştan doğmakMoğol -güçlü ve kocaman, kimseyi ölüm dünyasına sokmaya hazır. Demirden yumurta doğdu vegriffin,bir aslan cesedi, yetenekli bir muhafız, bir hazine koruması olan kasvetli bir savaşçı. Sonra çıktımBasilisk,demir yumurtayı demir gagasıyla bölmek korkunç bir şey! Bakışlarından itibaren bütün canlılar taşlandı.
Demir yumurtadan ve kuştan doğmakMoğol -güçlü ve kocaman, kimseyi ölüm dünyasına sokmaya hazır. Demirden yumurta doğdu vegriffin,bir aslan cesedi, yetenekli bir muhafız, bir hazine koruması olan kasvetli bir savaşçı. Sonra çıktımBasilisk,demir yumurtayı demir gagasıyla bölmek korkunç bir şey! Bakışlarından itibaren bütün canlılar taşlandı.
Moğol
kızıl akbaba
basilikos
sonrabaykuşlarvebaykuşçığlık atmaya başladı, demir yumurtalarından sürünerek tısladısiyah kuğular- kuşlar suç, Navu doğdu. Gök gürültüsü gök gürültüsüSiyah kuzgun- blöf dünyaya doğdu ve ondan sonra bir sürü karga sürüsü. Rose, dünyanın dört bir yanından uçtu. Kanatlı derin kuzgunlar ile Dünya'ya Syru'ya dokundukları yerde, orada geniş uçurumlar doğdu ve bir tüyün düştüğü yerde, kayalar keskin, geçilmez dağlar doğdu.
Ancak sadece kuralın gücü arttı: GüçlüOrelkartalları ile tırmandıbeyaz kuğularonlardan sonraFinist- yangında yanmayan, suya batmayan ve ışıltılı şahin olan açık bir şahinRarog- ateşli kasırga, ateş ateşli sihirli kuş. Firebeg Semargla'nın kutsal kuşu olan Rarog-falcon'a olmak. Ve bu şahinlerin tüy bırakacağı yer - dağlara altın yığınları bırakacaklar.
Ancak sadece kuralın gücü arttı: GüçlüOrelkartalları ile tırmandıbeyaz kuğularonlardan sonraFinist- yangında yanmayan, suya batmayan ve ışıltılı şahin olan açık bir şahinRarog- ateşli kasırga, ateş ateşli sihirli kuş. Firebeg Semargla'nın kutsal kuşu olan Rarog-falcon'a olmak. Ve bu şahinlerin tüy bırakacağı yer - dağlara altın yığınları bırakacaklar.
Fleece Rarog - ata, Rurik prens ailesinin kurucusu.
Ve şimdi Rod tarafından doğan iki kız kardeş - Pravda ve Krivda - güçlerini ölçmek için saf bir alanda kaldılar. Savaş, Işık ve Karanlık arasında, Yaşam ve Ölüm arasında başladı. Sağ ve Navu arasında. Sonra gökte gökgürültülü, gökgürültülü, gri bulutların üzerinde toplandı. Işık tanrıları kara kuvvetlerle savaşmaya başladı ve cennet ordusu onlara yardım etmeye geldi - kuşlar parlak, kuşlar güçlü. Kartallar gökyüzünde kargalarla atıyordu, şahinler baykuşlarla atıyordu, beyaz kuğular siyahları atıyordu. Ve tüyler her yöne uçtu.
Burada Svarog'un oğlu ateşli tanrı Semargl şiddetli Kara Yılan'a kadar sürdü ve Yılanın bin başlı, on iki gövdeli ve kuyruksuz. Sadece bir canavar mutlak ve evrende öfkeyle öfkeli. Siyah bir at üzerinde siyah yılanlı dörtnala ve o at, bir kaya gibi büyük ve at arkasında bir paket horts koşar. vahşihorta- kasırga köpekleri ve kurt kasırgalarını - kırmızı ağızlarla havlarlar ve sırıtarak kendileri için av ararlar.
— Senin işin yerin altına yatmak ve beyaz ışığın üstüne basacak hiçbir şeyin yok! - Tanrı Semargl yeraltı canavarına böyle dedi, düşmana dişlerini gösterdi - sıcak kömürler ve temizleyen bir alev ile ateş yaktı. Yılan, suçludan, sızlanandan, zatyvkali koltuğundan ve etrafta yanma kokusundan uzaklaştı. Sonra Semargl baltayı Svarogov'a kaldırdı ve Siyah Yılanın kafasına çarpmasına izin verdi. Ve sonra ateş burunlu bir şahinle gökyüzüne uçtu ve bir şiddetli yağmurla suçluya düşmeye başladı.
Parlak Dazhbog erkek kardeşi ile yan yana savaştı ve Stryi-Vetrogon, çürümüş Siyah Yılanın tüm ordusunu açık alanda yakması için cızırtılı bir şekilde Tanrı'nın ateşini havalandırdı. Hot Horse bulutların arkasına saklanmıyordu, bütün dünyayı daha net ve açık bir ışıkla aydınlattı. Fakat Siyah Yılanın çok fazla gücü var. Ve tanrılar bununla baş edemez. Şimdi eğer devler asilki şimdi ışık oranlarına yardım ederse,yaparvegüdüldülero zaman tanrılar tüm kötü ruhları karanlık yeraltı dünyasına geri götürürdü. Ancak dev devler Svarog'a cennetten bahsettiler, diyorlar ki, bizim için önemli bir şey değil - kötü Kryvda ile Hakikat için savaşmak, bizim işimiz çakıl taşları koymak ve kökleri olan ağaçları toplamak.
O zaman, Kara Yılan güldü, başlarıyla başını salladı, geriye kalırken ve dünyadaki soğuk, kara sisi buğulacaktı. At bile görülemiyordubu kulüpler sisli. Ve sonra At denizin üzerinde güneş ile birlikte düştü ve gece yeryüzünde düştü. Semargl'ın da gücü kalmadı, sert bir şekilde iç çekti ve kanatlı bir köpeğe dönüşerek, demirci fırınında nefes almak için, Kural aleminde babasına uçtu. Dazhbog'da savaşta ışık, güçlü soluk zincirli zırhlı gemi, son güçlerle kara karanlık çizgi Dazhbog biri geride kaldı. Rüzgar Stribog bile öksürdü, bir yılan pusuna boğuldu.
Ben buradayım, bütün duman bulanıklaştı ve Serpent yönetim krallığına ulaştı. Üç taş tonozun her biri kırmızı bir dille kırmızıya döndü - yani Svarogov smithy'nin kapısını yaladı. Şimdiden otuz tane yaladı - üç tane daha kaldı. Ve sonra Svarog harika bir yaratıcıdır! - Stribog'u şişiren Semarglovoy ateşi üzerine kurulduktan sonra, bir gecede ağır bir pulluk oluşturdu. Son üç kapıyı kapattı ve pulluğu doğrudan Kara Yılan'a attı. Ve Svarozhicham diyor ki:
— Kara Yılanlı putperest gel, ona pulluk koşum yardım!
Sarmargl, Svarog'un akıllı fikrini anladı, Snake'i dilinden tutup ateş maşası ile yaklaştı ve bu ağır pulluktan kurtulmayacaktı. Dazhbog bütün gücüyle vurdu, böylece Siyah Yılan sessizce oturdu. Stribog etrafındaki karanlığı şişirmeye başladı, böylece yeraltının efendisinin gücü ortadan kalkacaktı. Yavaş yavaş, en büyük canavarı pullukta kullandılar, ve sonra Yılan kendini tüketti ve Svarog'a gökten:
— Ne istiyorsun, gökyüzünün efendisi, özgürlüğüm için, yeraltı çocuklarımın hayatı için?
— Navi'de çok çocuğunuz var mı? - bilge Svarog cevap verdi.
— Pek çok değil ve küçük de yeterli değil. Sonuçtadonanmainsanlar daha hızlı hızlı ürerler. Ve yakında büyüyor. VarVij 3meevich - bir oğul, güçlü bir vivod, sadece güneş ışığına dayanamaz. Var veZmeevich Goryn yangın nefesasarak öldürmek ölümü olmayan bir oğul var, kötülüğümün ana varisi, - Ben onlara büyük umutlar veriyorum. Bir de torunu varYaga, Şimdilik oldukça küçük. Ve hepsi hala aptal - kızlık Krivda onlardan sonra baktı ve yılan asps onları besledi ve ölü su ile besledi.
— Öyleyse, çocuklarınız kaybolmayacak ve benim hayatta ve sağlıklı kalmak benim, hadi, Kara Yılan, anlaşmazlığımızı sonsuza dek çözeceğiz. Tamamen ne sen, ne de ben evreni elde edersin. Haydi işeyelimMezhuyevkrallıklar arasında harika. Yavi krallığında ham dünyada Mezhu. Benim hakkım hafif olacakkrallıkve solunkrallıksiyah. İkiz kardeşler Truth ve Krivda bize tanıklık edecek.
Snake'in başını büktüğünü, birçok kuyruğunu taşıdığını, on iki gövdesini karıştırdığını sanıyordum. Ve bir yılan gibi tıslayan öfke ile:
— Senin olsun, göksel kural kraldır. Seninle dünya pulluğunu paylaşacağım!
Ve aynı anda gökte gök gürültülü, her yerde şimşek çaktı ve göksel hayat veren nehirler Dünya hemşiresine bereketli bir sağanak yağmurda döküldü.
Burada Svarog'un oğlu ateşli tanrı Semargl şiddetli Kara Yılan'a kadar sürdü ve Yılanın bin başlı, on iki gövdeli ve kuyruksuz. Sadece bir canavar mutlak ve evrende öfkeyle öfkeli. Siyah bir at üzerinde siyah yılanlı dörtnala ve o at, bir kaya gibi büyük ve at arkasında bir paket horts koşar. vahşihorta- kasırga köpekleri ve kurt kasırgalarını - kırmızı ağızlarla havlarlar ve sırıtarak kendileri için av ararlar.
— Senin işin yerin altına yatmak ve beyaz ışığın üstüne basacak hiçbir şeyin yok! - Tanrı Semargl yeraltı canavarına böyle dedi, düşmana dişlerini gösterdi - sıcak kömürler ve temizleyen bir alev ile ateş yaktı. Yılan, suçludan, sızlanandan, zatyvkali koltuğundan ve etrafta yanma kokusundan uzaklaştı. Sonra Semargl baltayı Svarogov'a kaldırdı ve Siyah Yılanın kafasına çarpmasına izin verdi. Ve sonra ateş burunlu bir şahinle gökyüzüne uçtu ve bir şiddetli yağmurla suçluya düşmeye başladı.
Parlak Dazhbog erkek kardeşi ile yan yana savaştı ve Stryi-Vetrogon, çürümüş Siyah Yılanın tüm ordusunu açık alanda yakması için cızırtılı bir şekilde Tanrı'nın ateşini havalandırdı. Hot Horse bulutların arkasına saklanmıyordu, bütün dünyayı daha net ve açık bir ışıkla aydınlattı. Fakat Siyah Yılanın çok fazla gücü var. Ve tanrılar bununla baş edemez. Şimdi eğer devler asilki şimdi ışık oranlarına yardım ederse,yaparvegüdüldülero zaman tanrılar tüm kötü ruhları karanlık yeraltı dünyasına geri götürürdü. Ancak dev devler Svarog'a cennetten bahsettiler, diyorlar ki, bizim için önemli bir şey değil - kötü Kryvda ile Hakikat için savaşmak, bizim işimiz çakıl taşları koymak ve kökleri olan ağaçları toplamak.
O zaman, Kara Yılan güldü, başlarıyla başını salladı, geriye kalırken ve dünyadaki soğuk, kara sisi buğulacaktı. At bile görülemiyordubu kulüpler sisli. Ve sonra At denizin üzerinde güneş ile birlikte düştü ve gece yeryüzünde düştü. Semargl'ın da gücü kalmadı, sert bir şekilde iç çekti ve kanatlı bir köpeğe dönüşerek, demirci fırınında nefes almak için, Kural aleminde babasına uçtu. Dazhbog'da savaşta ışık, güçlü soluk zincirli zırhlı gemi, son güçlerle kara karanlık çizgi Dazhbog biri geride kaldı. Rüzgar Stribog bile öksürdü, bir yılan pusuna boğuldu.
Ben buradayım, bütün duman bulanıklaştı ve Serpent yönetim krallığına ulaştı. Üç taş tonozun her biri kırmızı bir dille kırmızıya döndü - yani Svarogov smithy'nin kapısını yaladı. Şimdiden otuz tane yaladı - üç tane daha kaldı. Ve sonra Svarog harika bir yaratıcıdır! - Stribog'u şişiren Semarglovoy ateşi üzerine kurulduktan sonra, bir gecede ağır bir pulluk oluşturdu. Son üç kapıyı kapattı ve pulluğu doğrudan Kara Yılan'a attı. Ve Svarozhicham diyor ki:
— Kara Yılanlı putperest gel, ona pulluk koşum yardım!
Sarmargl, Svarog'un akıllı fikrini anladı, Snake'i dilinden tutup ateş maşası ile yaklaştı ve bu ağır pulluktan kurtulmayacaktı. Dazhbog bütün gücüyle vurdu, böylece Siyah Yılan sessizce oturdu. Stribog etrafındaki karanlığı şişirmeye başladı, böylece yeraltının efendisinin gücü ortadan kalkacaktı. Yavaş yavaş, en büyük canavarı pullukta kullandılar, ve sonra Yılan kendini tüketti ve Svarog'a gökten:
— Ne istiyorsun, gökyüzünün efendisi, özgürlüğüm için, yeraltı çocuklarımın hayatı için?
— Navi'de çok çocuğunuz var mı? - bilge Svarog cevap verdi.
— Pek çok değil ve küçük de yeterli değil. Sonuçtadonanmainsanlar daha hızlı hızlı ürerler. Ve yakında büyüyor. VarVij 3meevich - bir oğul, güçlü bir vivod, sadece güneş ışığına dayanamaz. Var veZmeevich Goryn yangın nefesasarak öldürmek ölümü olmayan bir oğul var, kötülüğümün ana varisi, - Ben onlara büyük umutlar veriyorum. Bir de torunu varYaga, Şimdilik oldukça küçük. Ve hepsi hala aptal - kızlık Krivda onlardan sonra baktı ve yılan asps onları besledi ve ölü su ile besledi.
— Öyleyse, çocuklarınız kaybolmayacak ve benim hayatta ve sağlıklı kalmak benim, hadi, Kara Yılan, anlaşmazlığımızı sonsuza dek çözeceğiz. Tamamen ne sen, ne de ben evreni elde edersin. Haydi işeyelimMezhuyevkrallıklar arasında harika. Yavi krallığında ham dünyada Mezhu. Benim hakkım hafif olacakkrallıkve solunkrallıksiyah. İkiz kardeşler Truth ve Krivda bize tanıklık edecek.
Snake'in başını büktüğünü, birçok kuyruğunu taşıdığını, on iki gövdesini karıştırdığını sanıyordum. Ve bir yılan gibi tıslayan öfke ile:
— Senin olsun, göksel kural kraldır. Seninle dünya pulluğunu paylaşacağım!
Ve aynı anda gökte gök gürültülü, her yerde şimşek çaktı ve göksel hayat veren nehirler Dünya hemşiresine bereketli bir sağanak yağmurda döküldü.
Semargl - Ognebog, Ateş-Svarozhich - Savaşçılara şiddetli bir savaşta ilham veren ve cesur şövalyelerin kalbini aydınlatan güç.
Ateş - tüm öğelerin birincil. Yangın elemanının ana tezahürü güneş enerjisidir. Bu nedenle Ateş, çoğu zaman Güneş'in küçük kardeşi olarak kabul edilir ve ondan Svaroghich, yani Svarog'un soyundan gelir.
Sort'un enerjisi, Svarog tarafından sahte Semargla'dan oluşur. Semargl - Bizi Yüce ile ilişkilendiren ruhumuzun ateşi.
Semargl - Majestic of Fire God, insanlar arasında ikamet eder ve onlara ışık verir, evleri ve ocağı korur, tohum ve mahsulleri depolar. Kutsal bir kanatlı köpeğe dönüşebilir.
Alev anlamına gelen eski bir Rusça kelime "smaga" var. Semargl, ateşli bir kasırga gibi görünen ateşli, güneşli bir kuş olan Ragor'un Şahin'e dönüştürüldü.
Ateşle Russ, insanların ortaya çıkışını birbirine bağlar. Bazı efsanelere göre, tanrılar iki ateşten oluşan bir erkek ve bir kadın yarattı, aralarında ateş çıktı - aşkın ilk alevi.
Semargl ayrıca dünyaya kötülüğe izin vermiyor. Geceleri ateşli bir kılıçla nöbet tutar ve Semargl, yılın sadece bir günü görevinden ayrılır ve onu Sonbahar Equinox Günü'nde oyunlara sevmek için çağıran Mayo çağrısına cevap verir. Ve Yaz Gündönümü Gününde, 9 ay sonra Semargla ve Kupala'da çocuklar doğar - Kostroma ve Kupalo ...
Ateş Tanrısı Semargla'nın sembolü.
Yedinci, aile, insanlara ateş veren Semargla - Ateş Tanrısı'nı doğurdu. SeMaRGL - Ma'nın oğlu (Ra'ya ait) Ra, oglym LLivayuschy. Ludi - Livnem (Ra) Verileri. Ra'nın içine gizlenmiş gizli kuvvet, Rad Işını'nın gizlendiği, Yükseliş Işını'nın hareket ettiği ve kaçmaya çalıştığı yerdir.
Ve bu nedenle, CeMARHL sembolü şu şekildedir (yani varsayıyoruz):
İki cins (2) devam edebiliyor; her ikisinin de babası ve annesi var (2 + 2 \u003d 4); Hangi tanrı bir - çubuk (1). 2 + 4 + 1 \u003d 7 - Yedi "I". Ailesi. Yedinci adım, Ra'yı Ray yaptı. Ve bu sembol - "7". "Yedi" sayısı.
Rusça'da ateşe adanmış birçok ifade vardır: “Her Şeye Yaklaşan Ateş”, “Ruhun Alevi”, “Ateşli Kalp”, “Vücudun Isısı”, “Peri Ateş Kuşu”, “Ateş Canlandırması” ve diğerleri.
İlkel doğanın ve yangının öneminin bilinmesi içimizde derinden kök salmıştır. Tam olarak, büyük harfle. Lütfen, Rus Tanrıları ve ilahi kavramların doğasında haklı ve merhametli olduklarını, insanın refahını hedeflediklerini ve günlük yaşamda kullanımlarının memnuniyetle karşılandığını unutmayın.
Örneğin, antik Yunan mitolojisi sık sık ceza alma, acı çekme ve cezalandırma tutkusunu sallar. Yunan Perseus kardeşi Hephaestus'tan bir kayaya zincirlendiği insanlar için ilahi bir kıvılcım çaldı ve her akşam karaciğerine gagalayarak bir kartal ona uçtu. Çok canlı, değil mi?
Rusların ateşi tanrı Semargl'dır. Sadece Ateş Tanrısı değil, Ognebog. Ateş, özünde, kimsenin ıstırap ve sıkıntı içinde ödeme yapmadığı bir özüdür.
Semargl insanlar ve tanrılar arasında bir aracıdır. Yangından çıkan dumanla tanrılara, insanın göklere, hastalık ve diğer talihsizliklere yol açan hastalıklara hitap ettiği, eğer bu bir temizlik ayiniyse, bir inanç var.
Semargl - Slav panteonunun en yüksek tanrılarından biri, sürekli yanan ateşin koruyucusu, temizlik ve ateş ayinlerinin korunmasının gözlemlenmesinin koruyucusu.
Antik çağlardan beri Rus halkının, buhar ve banyo sıcağı yardımıyla zihinsel ve fiziksel hastalıklara karşı geleneğe sahip olması ilginçtir. Hastada vücut sıcaklığının artması durumunda, Ognebog'un ruhuna yerleşmiş olduğunu söylüyorlar. Hastalıkla mücadele eden öfkeli bir köpek gibi, bu yüzden vücut ısısını yapay olarak düşürmek tamamen kabul edilemez. Hastalık yenildiğinde, Semargl yangının sıcağını yatıştırır ve normal vücut sıcaklığını geri getirir.
Firebird - koruyucu değil, kurtarıcı bir tanrı. Herhangi bir zayıflıkta yardımcı olacak, gerektiğinde, tanrılara dönüp canlı ateşin gücünü vermeniz için bir haberci olacak. İşte Firebird tabelasının sahibinde bu tür fırsatlar ortaya çıkacaktır.
Ragor, ateşli bir kuş şeklinde enkarnasyonlarından biri olan Semargl-Svarozhich'in sembollerinden biridir. Semargl, ateşli bir kasırga gibi görünen ateşli, güneşli bir kuş olan Ragor'un Şahin'e dönüştürüldü. Cazibe Raroga - güneşin iyi enerjisinin tüm gücünü emen bir cazibe. Çemberin içine bir haç yazılmıştır, bu, dünyevi ateşin ve göksel ateşin uyumunu sembolize eder ...
Evgeny Tarasov
Kaynağı
Tanrı Semargl (Ognebog)
ALLAH SEMARGL (Firebird) - En Yüce Tanrı, Sonsuz Yaşayan Ateşin koruyucusu ve tüm Ateş Ayinleri ve Ateşli Ateşlemelerin tam olarak yerine getirilmesinin koruyucusu.
Tanrı semargl
Semargl, eski Slav ve Aryan tatillerinde, özellikle Krasnogor'da, Kupala Günü'nde ve Allah'ın Perun Günü'nde, insanlar ve tüm Cennetteki Tanrılar arasında bir aracı olarak Ateş Hediyeleri, Gereksinimler ve kansız Fedakarlıkları kabul eder. Firebear Semargl, Svarog Circle'daki Yılan Cenneti Salonunun Patron Tanrısıdır.
Sevinçli Ateş Tanrısı, saf Irk ve Ruh ile tüm Cennetteki Yasalara ve Parlak Tanrıların ve Ataların Çok Bilişli Emirlerine bağlı olan Büyük Irkın Klanlarından gelen tüm insanları kutsar.
Kurt Simuran
Simargla'nın enkarnasyonu kutsaldır Kurt Simurantohum ve bitkileri korumak, insandaki hastalık ve hastalıklarla şiddetle mücadele etmek. Simargl, sadık yoldaşlarıyla (enkarnasyonlar) - ateşli nefesi ve ateşli şahinleri (horoz, kanatlı yılanı) Raroga'yla hastalıkları yakabilecek yetenekli kanatlı kurt Shimuran, gıcırdayan bir parıltı ve parıltılı bir parıltıyla canlandı.
Simarğlu yedi spiral sunak inşa etti ve ayrıca evlerde ters taraklar şeklinde yedi bıçaklı kolye astı.
Simarğlu yedi spiral sunak inşa etti ve ayrıca evlerde ters taraklar şeklinde yedi bıçaklı kolye astı.
Semargla, hastaları çeşitli hastalıklardan ve hastalıklardan kurtarmak için hasta hayvanların ve insanların tedavisi için çağrı yapar. Bir kişinin ateşi olduğunda, Ognebog'un hasta ruhuna yerleştiği söylenir. Semargl'a göre Ateş Köpeği gibi, girişte olduğu gibi, hastanın vücuduna veya Ruhuna gizlice giren hastalıklara ve hastalıklara karşı şiddetle savaşır. Bu nedenle, hastanın sıcaklığını düşürmek kabul edilemez olarak kabul edilir. Hastalığı temizlemek için en iyi yer banyo.
İlahi-Pravslavlenie:
Semargl Svarozhnch! Büyük Ognevozhich!
Hasta acıyı yattım, rahmi temizle,
çocuklar insan, her yaratık, yaşlı ve genç,
Sen, Tanrı'nın Tanrısı. Ateşle temizlik, ruhların açılma gücü,
Tanrı'nın çocuğunu koru, bırak korosu yok olsun.
Sizi yüceltiriz, sizi ararız, şimdi ve Çemberden Çembere!
Tako byst, Taco eso Tako uyan!
Semargl Svarozhnch! Büyük Ognevozhich!
Hasta acıyı yattım, rahmi temizle,
çocuklar insan, her yaratık, yaşlı ve genç,
Sen, Tanrı'nın Tanrısı. Ateşle temizlik, ruhların açılma gücü,
Tanrı'nın çocuğunu koru, bırak korosu yok olsun.
Sizi yüceltiriz, sizi ararız, şimdi ve Çemberden Çembere!
Tako byst, Taco eso Tako uyan!
“... Ve Svarog - cennetin kralı - Maya'nın bir bebek Kolyada'yı doğurduğunu - genç bir tanrı olduğunu duydum. Firebog Semargla'yı kendisine boyun eğmesi için yolladı. Burada Semargl firmadan doğdu, Sarachin Dağı'na uçtu. Görüyor - derin mağarada Zlatogorka saklanıyor. Dokuz ay boyunca ekmek yemedim, soğuk su içmedim ve genç bir tanrı olan Mlada Bozhicha Kolyada'yı doğurdum!
Ve Kolyada'nın yüzü Güneş açık ve kafanın arkasında Ay parlıyor ve alnında yıldız yanıyor. Ve onun elinde Starry Book, Clear Book, Vedaların Altın Kitabı. Bu Kitap Maya Golden sık sık yıldızlarla süslenmiştir.
Kırk kederli krallar prens ile nasıl bir araya geldi, bir prens ile kırk prens ve aynı zamanda Sarahinskaya gibi bir araya gelen tüm klanlardan kırk magi nasıl geçti?
Ve herkes Ogneboga'yı gördü - gökten mağaraya nasıl indiğini ve mağarada Güneş'i gördüler.
Sonra Semargl Svarozhich Saraçinskaya dağına çarptı. Onu altın baltayla dövdü ve tüm üvez yaptı. Sonra altın Krynitsa açıldı, buzlu voditsa süresi doldu. Ve bu su Zlatogorka tarafından içildi, bebek Bozhich o suyu içti ve onu Altın Kitap içti.
Ve bu Kitap kırk kral öğretti, ayrıca kırk prens öğretti ve bilge bilge adamlara öğretti: “Genç bir tanrıya inan!” Kolyada'da - En Yüksek Çatı! Gökten indi, Dünyaya yürüyecek ve Vedaların İnancını öğretecek! ”
Kolyada'nın doğumuyla ilgili şarkılar /
Ve Kolyada'nın yüzü Güneş açık ve kafanın arkasında Ay parlıyor ve alnında yıldız yanıyor. Ve onun elinde Starry Book, Clear Book, Vedaların Altın Kitabı. Bu Kitap Maya Golden sık sık yıldızlarla süslenmiştir.
Kırk kederli krallar prens ile nasıl bir araya geldi, bir prens ile kırk prens ve aynı zamanda Sarahinskaya gibi bir araya gelen tüm klanlardan kırk magi nasıl geçti?
Ve herkes Ogneboga'yı gördü - gökten mağaraya nasıl indiğini ve mağarada Güneş'i gördüler.
Sonra Semargl Svarozhich Saraçinskaya dağına çarptı. Onu altın baltayla dövdü ve tüm üvez yaptı. Sonra altın Krynitsa açıldı, buzlu voditsa süresi doldu. Ve bu su Zlatogorka tarafından içildi, bebek Bozhich o suyu içti ve onu Altın Kitap içti.
Ve bu Kitap kırk kral öğretti, ayrıca kırk prens öğretti ve bilge bilge adamlara öğretti: “Genç bir tanrıya inan!” Kolyada'da - En Yüksek Çatı! Gökten indi, Dünyaya yürüyecek ve Vedaların İnancını öğretecek! ”
Kolyada'nın doğumuyla ilgili şarkılar /
14 Nisan (25 Beloyar) - Semik Beloyarov. Semargl karı aydınlatıyor. Kolyada'nın Altın Kitabını Bulmak. Semargl SvarozhichAlatyr'ı vurur ve bilgi verir, Vedalar Kitabı'nı bulur (Şarkılar IV, 1). Veliyar, Vedalar Kitabını Kitezh-grad'daki altın tahtına çıkardı (Şarkılar III, 1). Kuzeyde ise yıldız Algol. Semargl (veya Simargl) - Firebird, bunun ateş ve ay tanrısı, ateş kurbanı, ev ve ocak olduğuna inanılıyor. Firebug tohum ve bitkileri depolar ve kutsal kanatlı bir köpeğin etrafında dönebilir. Semargla, halk takviminde ateş ve şenliklerle ilgili törenlerin ve işaretlerin belirtildiği günlerde saygı görüyor. 14 Nisan Semargl son karı boğuyor.
22-29 Mayıs (1 yüzme havuzu) - Semik Svyatoyar. Velez-Semargl Svarozhich ve diva. Yıldızlar Ras Alhag'ın başında, sonra Betelgeuse'de geçer. (Şarkılar II, 3).
22-29 Mayıs (1 yüzme havuzu) - Semik Svyatoyar. Velez-Semargl Svarozhich ve diva. Yıldızlar Ras Alhag'ın başında, sonra Betelgeuse'de geçer. (Şarkılar II, 3).
Yılanlı Salon Tanrısı Semargl Patron: insanlar ve tanrılar arasındaki arabulucu. Bu tapınağın altında doğan bir insanın amacı tanrılarla olan orijinal bağlantısını yeniden kurmak ve başkaları için arabuluculuk yapmaktır.Ayrıca, Yılan her zaman Ateş Bilgeliğini sembolize etmiştir.
Bazen folklorda ıhlamur ağacı bir dünya ağacı görevi görür (ayrıca: meşe, çınar, söğüt, kartopu, kiraz, elma, çam). Dünya ağacı, folklorun masal alanında, genellikle bir dağın üzerinde, denizin ortasında, yolun yakınında temiz alanlarda, sahibinin bahçesindeki lordunda bulunur. ağaç - slav sembolügeçmişin, bugünün ve geleceğin üçünün birliğini ve etkileşimini kişileştirmek.
Ağacın gövdesi bugünü, kendimizi kişiselleştirir. Toprak altında - bir ağacın kökleri geçmiş zaman, atalarımızı kişileştiriyor. Taç gelecekteki zamanı temsil eder - torunlarımız. Ağacın kökleri köklerimizi temsil eder - atalarımızın çoğu nesli.
Bir ıhlamur ağacı, ısıyla sürülen bir ağaçtır. Bir kişinin ateşi olduğunda, ona sahte bir kaynatma yaptılar. Ayrıca ıhlamur rengi çayı ve sitten de ilave edildi. Semargla ayrıca hastaları çeşitli hastalıklardan ve hastalıklardan korumak ve korumak için hasta hayvanları ve insanları tedavi etmek için çağrılır. Bir kişinin ateşi olduğunda, Ognebog'un hasta ruhuna yerleştiği söylenir. Semargl'a göre Ateş Köpeği gibi, girişte olduğu gibi, hastanın vücuduna veya Ruhuna gizlice giren hastalıklara ve hastalıklara karşı şiddetle savaşır. Bu nedenle, aşağı çekmek kabul edilemez olarak kabul edilir, hasta yüksek bir sıcaklığa sahiptir. Hastalığı temizlemek için en iyi yer banyo.
Yılan Salonunda doğan insanlar doğada çok aktif. Eğer kaynakla olan bağlantılarını tekrar kurmazlarsa, onlar için en zor şey belki de yalnızlıktır. Çok sevimliler ve yalnızca Sevginin (Açık, fiziksel, carnal) ön planda olması gerektiğine ve daha sonra diğer her şeye inanmaları gerektiğini düşünüyorlar.
Yılanlı Salon, soğukta, tartışmasız bir egoizm, narsisizm, bazen sevgiye dönüşüyor, ayrıca eleştirisinde reddini de veriyor.
Ancak bu Şapel'de doğan kişi görevini yerine getirirse, kaynağı ile bağlantıyı yeniden kurarsa, Yılan Salonunun etkisi tamamen değişecektir. Başlangıçta, yılan düşman değildi, düşman insan egoizmi olarak değil, mitolojide geç bir yorumdur. farklı milletler o evrenin sembollerinden biriydi; Slavlar arasında yılan, aslında toprak, su ve ateş, eril ve dişil prensip unsurlarını birleştirir; yılan cenneti ve toprağı birbirine bağlar.
Yılanlı Salon, soğukta, tartışmasız bir egoizm, narsisizm, bazen sevgiye dönüşüyor, ayrıca eleştirisinde reddini de veriyor.
Ancak bu Şapel'de doğan kişi görevini yerine getirirse, kaynağı ile bağlantıyı yeniden kurarsa, Yılan Salonunun etkisi tamamen değişecektir. Başlangıçta, yılan düşman değildi, düşman insan egoizmi olarak değil, mitolojide geç bir yorumdur. farklı milletler o evrenin sembollerinden biriydi; Slavlar arasında yılan, aslında toprak, su ve ateş, eril ve dişil prensip unsurlarını birleştirir; yılan cenneti ve toprağı birbirine bağlar.
Yılan Yusha Slavlar - Dünyayı taşıyor. Adı popüler lehçelerde korunmuş ve ilgili isimler Yasha, Kertenkele, bu arada Slavlar atalarına shchuras ve atalar diyor. Ve efsanelere göre, Svarog Ana Toprak'ı, ördeğin derin deniz sularından getirdiği bir avuç topraktan yarattı. İçinde kurduğu üç yeraltı kasası - üç yeraltı, pekelny krallığı. Ve böylece deniz denizde bir daha bırakılmadı, Rod altında güçlü bir Yushu doğurdu - harika, güçlü bir yılan. Onun payı, Toprak Ana'yı binlerce yıl boyunca tutmaktır. Böylece Peynir Dünyasının Annesi doğdu. Bu yüzden Zmee'ye dayandı. Eğer Yusha-Serpent hareket ederse - Cheese Earth'ün Annesi döner. “Peynir”, muamele edilmemiş, orijinal (en baştan), “anne” - hepsi kendi içinde üreten bir sal sistemidir, dünyadaki algının ve dünya görüşünün temeli, tek kelimeyle bilgeliğin temeli.
Yılan Yusha
Gelecek, geçmişten bugüne yaratılmıştır, dolayısıyla insan başının üstünde olan Çakra RODNIK, kuyruk kemiğine dahil edilen Kaynak çakrasından ayrılır ve insan vücuduyla birbirinden ayrılır - Iavieu (mevcut olayların açıldığı ve gerçekleştiği belli bir hacim tarafından) gövde boyunca, gelecek açıldı, geleceğin tohumlarının olgunlaştığı taç). Böylece Kaynağın aşağıda olduğu ve SPRING'den yedi çakra ile ayrıldığı ortaya çıktı. Ancak genel olarak, Bahar ve Kaynak (Kural ve Nav), yaşayanları, ölüleri ve henüz Bir Cins'te doğmamış olanları birleştirir. Biri Öteki'ye girer ve Bir'den Ötekine ilerleyerek, Çevrelerine döner. Bütün olarak birbirlerinden ayrılamazlar ... Kaynak Kaynak Bahar, Kaynak Kaynağın Kaynağı iken, Kaynak Geniş, Derin ve Bütün Uygunluklarında ve tüm Taraflardan yayılan Çemberi yeni tamamladım. Son mu?
Özgünündeki Adam - Ruh, Ruh ve Düşüncenin yanı sıra Vakıf - Tabiat Ana. Ruh ve Madde arasında bir iletken olarak ve O da - Doğa - Enerji, Maddi Dünyada doğumda Anne'nin kendi içinde Ruhun kendini gösterdiği mikrop için enerji ve malzeme gösterdiğini gösterir.
Özgünündeki Adam - Ruh, Ruh ve Düşüncenin yanı sıra Vakıf - Tabiat Ana. Ruh ve Madde arasında bir iletken olarak ve O da - Doğa - Enerji, Maddi Dünyada doğumda Anne'nin kendi içinde Ruhun kendini gösterdiği mikrop için enerji ve malzeme gösterdiğini gösterir.
İnsanın dış dünyaya çok yakından bakması gerekiyor, sanki artan bir izlenim akışından, sabun köpüğü gibi, etrafta gördüklerimizi sihirli bir şekilde değiştirerek eski resimleri süzmeye başlıyorlar. Ve her yeni saniyede, bu gösterim akışının baskısı altında, geçmişimizi (atalarımız) geçmişe atıyoruz. Daha derine ve daha derine ... Ve geçmişimiz görkemli bir direk ile ilerliyor, bir tür dikilitaş kalkıyor. Geçmişe giren köklerin beslediği bir ıhlamurun görkemli sandığı gibi… Geçmiş ağaçlardan büyük görünmesi şaşırtıcı değil, çünkü şu anki eksikliklerimizden bağımsız olarak, bizim hakkımızda her şeyi bilen ve bizi seven atalarımızın büyüklüğünü destekliyoruz.
Geçmişe, her saniye ile daha derin ve daha derinlere daldıkça, onun içine kayboluruz, sanki yeni ortaya çıkmakta olan gençliğe mucizevi bir şekilde geçen, yaşlanma deneyimimiz gibi. Geleceğin üretildiği geçmişimiz derindir, bu nedenle geleceğe baktıkça, geçmişe daha derinlemesine nüfuz ederiz.
Geçmişe, her saniye ile daha derin ve daha derinlere daldıkça, onun içine kayboluruz, sanki yeni ortaya çıkmakta olan gençliğe mucizevi bir şekilde geçen, yaşlanma deneyimimiz gibi. Geleceğin üretildiği geçmişimiz derindir, bu nedenle geleceğe baktıkça, geçmişe daha derinlemesine nüfuz ederiz.
Zaman her şeyi yerine koyar!
Zaman geçtikçe, Yılanlı Salon hayata bilgelik gelir. Bilgelik, el ele, daha az soğuk rasyonellik yoktur. Son kalite, ah, kaç insanın yoksun olduğu, yılanlar tam olarak ona sahip.
Yılanların gerçek köklerini bulmaları önemlidir.
Zaman geçtikçe, Yılanlı Salon hayata bilgelik gelir. Bilgelik, el ele, daha az soğuk rasyonellik yoktur. Son kalite, ah, kaç insanın yoksun olduğu, yılanlar tam olarak ona sahip.
Yılanların gerçek köklerini bulmaları önemlidir.
Simargl (Semargl) (Dr. Semargl, Simargl, Sim-Rgl) - Doğu Slav Ateş Tanrısı (Firebog). Her şeyden önce, adı Rus kroniklerinde - Prens Vladimir'nin panteonu, muhtemelen Eski Rus "smag" ından kaynaklanıyordu ("Arkasından Karn ve Zhlya, Rus topraklarında atladı, Smagu mychyuchi gülün alevinde") ateş, alevler. Ateş-Svarozhich, yarı yarı yarı gülüyor görüntüde temsil edildi. Muhtemelen, Hindu (Vedik) geleneğinde ateş tanrısı olan dünya ile cennet dünyası arasındaki arabulucu - Agni1. Komplolardan gelen bir kuruş (ateşli) yılandır. Pais'ev'de St Gregory (14. yüzyıl) koleksiyonunda ve 1271 Ognebog-Yognebozh'da Zlatoust koleksiyonunda ve Pomakov Bulgarlarında2 Vede Slavyan'ın “Vede Slavyan” ına göre bahsedildi:
"Fala ti Yogi Tanrı!
Fala ty Jasnu Slunce!
Chi yeryüzünde ısınır.
Pekrenuvav zichka zem ...
Pokrivashe e magnu
Bu niş ve glade. "
“Kolyada Kitabı” na göre: “Ayın ve Ateşin Tanrısı, ateş tanrısı fedakarlıklar ve ev ocağı Semargl Svarozhich, gökte ateşli bir kılıçla geceleri nöbet tutuyor, dünyada kötülüklere izin vermiyor, gecenin tanrıçasına cevap verdi. Rus3 üzerinde River3 - aşk oyunları:
"Sabaha kadar bütün gece ayakta kalmalıyım
Cennette, nöbet tutmam gerekiyor
Böylece Kara Yılan karanlığın dışına çıkmaz,
Geniş bir alanda Zhito ezilmezdi,
İneklerden sütün alınması,
Annelerin de küçük çocukları var. "
Yılda sadece bir kez, Sonbahar Ekinoks gününde (22 ya da 23 Eylül), Mayo çağrısına cevap vererek görevinden istifa eder. Sonra Gece günden daha uzun hale gelir ve kötülük kara bir bulutla dünyaya nüfuz eder. Ve Yaz Gündönümü gününde (20 veya 21 Haziran), dokuz ay sonra, çocuklar - Kostroma ve Kupala Semargl ve Kupalaitsa'da doğar ";
"Başlangıçta, Svarog Alatyr'a çekiçle beyaz yanabilen bir taşla Alatyr'a çarptığında, Ateş Tanrısı Semargl, taştan kesilmiş bir kıvılcımdan doğdu, ve tüm cennetteki Rachichi - Svarog savaşçıları ortaya çıktı. İtfaiyeci Semargl Sverozarly ateşli bir şekilde ortaya çıktı. O, Güneş gibi, tüm Evreni yaktı, Semarglom’un altında, gümüş yünlü altın bir at vardı, Duman, pankartı oldu ve ateş, bir at oldu, Atının üstünde sürdüğü yerde, siyah bir kavisli iz vardı. Svarog’un büyük yangından sonra, Tanrı yükseldi. rüzgar - rüzgarların tanrısı, Stribog doğdu. Svarog ve Svarozhich-Semargla’nın büyük alevini körüklemeye başladı.Dünya Ördeklerinden doğan Büyük Kara Yılan, Svarog’u taklit etmeye karar verdi, Alatyr’a sürünerek çekiçle çarptı, bu darbeden, dünyaya dağılmış siyah kıvılcımlar, bütün kara güçler, şeytanlar doğdu. Dasuni ve sonra Semargl Büyük Siyah Yılan ve ordusuyla mücadeleye katıldı, ancak Svarozhich güçsüz kaldı ve Kızıl Güneş dışarı çıktı, Siyah Yılan tüm dünyayı sisle doldurdu. Ve Svarozhich, babası Svarog'a cennetsel bir şekilde demirledi. Kara yılan da Svarga'ya uçtu. Dil üç göksel tonoz yaladı ve göksel forge tırmandı. Sonra Semargl'lı Svarog, Kara Yılanın dilini kırmızı sıcak maşalarla kaptı, kısalttı ve pulluk içine koydu. Sonra tanrılar dünyayı bu pullukla ve Yav krallığına ve Navi krallığına böldüler. Svarog ve Semargl, Yavi'de ve Navi'de Siyah Yılan'da hüküm sürmeye başladı. Svarog ve Svarozhich Baba ve Oğul'dur. Svarog'un oğlu, En Yüce idi. Svarozhichi, Perun ve Semargl'dı. "
"Veles Kitabı" nda (N.V. Slatina tarafından tercüme edilmiştir), bu tanrı şu şekilde anlatılmıştır: "Burada ve burada kendi başına Ognebog Semargl yaygındır (yani," tüm insanlara ortak "," tüm insanlara ait "), ateşli hızlı doğmuş temiz. "
Muhtemelen Rarog, Rarozhek Çek ve ortaçağ kaynaklarına göre, Svarog'un oğlu. Akademisyen B.A.'ya göre, halihazırda PPN'de (putperestliğe karşı talimatlar) Hıristiyan zamanında. Pereplut adında Rybakov - toprak tanrısı, bitki kökleri, bitki gücü, ancak Pereplut (ekim için tohum bekçi) ve Semargl'u tanımlamak için hiçbir neden yoktur. Elbette, böyle bir korelasyonun belli bir kutsal anlamı vardır, çünkü bitkiler güneş ışığına maruz kaldıklarında toprağı deler ve kornalar ve güneşe çıkarlarlar, ancak Semargl da güneşe bağlı değildir.
Andrey Mazin
Geçmiş Yıllar Masalına göre, 980 yılı, Prens Vladimir Svyatoslavovich (Kızıl Güneş) ", Teremnago: Perun derevyan ... ve Khors, Dazhbog ve Stribog ve Simargl ve Mokosh avlusu dışındaki bir tepeye putlara koydu, ama zaten Sinopsis4 Simargl Vladimir tarafından onurlandırılan tanrılar arasında, söz etmiyor.
Bu tanrının işlevi ve “Simargl” kelimesinin anlamı henüz açıklığa kavuşturulmamıştır. Bunun bir tanrı mı yoksa iki mi olduğu bile bilinmiyor: farklı anıtlarda heceleme farklıdır: Geçmiş Yıllar Masalı'nda, Simargl hakkında ve belirli bir XIV. Yüzyıl Hıristiyan sevdası sözüyle: "Svarozhich, Tanrı için dua ediyorum, ama yaratıyorlar" Her zaman ziyafetin kim olacağını her zaman bilin, sonra onları kovalara ve kaselere koyun ve arkadaşlıklarıyla ilgili bir şeyler içmek, sapkın olmadan eğlenmek ve ayrıca "Sima ve Rgla'ya (Ergla) inanmak" için. Muhtemelen Ortaçağ'da o ateş gücü ön ahır ve çatal ve Mokoshii ve oğulları Sam ve Rglu ve Perun dua plyasanie Hoşça kal, myrskyya sözleri ve zhrtva idlskaa yiyen Ygrath bezovskyh değil uydurma hrstianom IGR, adına "", aynı anda iki tanrıların adıyla Togo yanlış anlaşıldı ve Rod ve Rozhanitsi "(XVI. Yüzyıl listesinde" Üreme Sözü "). Rugla'nın ayrı bir kertenkele benzeri tanrı olarak yorumlanması haklı değildir, çünkü onu tanıyarak Prens Vladimir'in Sima ve Rgla'nın sütunlarını kurduğunu kanıtlamak zorunda kalacaksınız, oysa birden fazla tarihsel kaynak bunu belirtmiyor.
Daha sonraki kaynaklarda, bir ad C (e) Margl veya Semurgl'dir. IE Zabelin5, "Sim" ve "Regl" in ateşe ibadet anlamına gelen Asur sözleri olduğuna inandı. AS Famitsyn6, Yergla'yı Eryla, yani Yarilo olarak yorumladı ve Sim'in anlaşılmaz olmasını sağladı. Son olarak, Simargl kelimesi Yedi başlı idol Yaryla anlamına geldiğini düşündürerek Yarı Yarilo olarak yorumlanır.
1933’de, K.V. Trever7, Simargl imajının göreceli olduğunu (Hint-Avrupa birliğinden dolayı) veya İran mitolojisinde köpek özelliklerine sahip dev bir sihirli kuş olan Senmurv'a (Senmurvu) geri döndüğünü ileri sürdü. BA aynı konsepte meyilliydi. Rybakov8 (XX yüzyılın 80'lerinde). Simargl iktidarının kapsamını, İran mitolojisinde tüm bitkilerin tohumları olan Dünya Ağacı'nı koruyan Senmurv hakkındaki mevcut bilgilere dayanarak belirlemeye çalıştı. Bu nedenle Simargl'ın mitolojik işlevleri, onun tarafından ekinlerin korunması olarak tanımlandı. Ancak, halihazırda XX yüzyılın 90'larında bu kavram MA tarafından sert bir şekilde eleştirildi. İçinde bir dizi zayıf nokta bulan Vasiliev: Birincisi, kanatlı bir köpeğin İran görüntüsünün yalnızca Rusya'ya değil, aynı zamanda teorik olarak Rus'tan ödünç alınabileceği İran dünyasının eteklerine nüfuzunu kanıtlamadığını; ikincisi, bu görüntü bir şekilde algılanmış olsa bile, Slavların kanatlı bir köpek gibi mitolojik bir karaktere sahip olduğuna dair kanıt yoktur. B.A. Rybakov kanatlı köpekleri buldu. Vasiliev, Romanesk tipindeki ejderha görüntülerini veya mixamorfik yaratıkların görüntülerini görür. Muhtemelen bu tanrı ile Firebird (mutluluğun habercisi olan) ateşi arasında bir bağlantı vardır, mutluluğunu getirir.
Semargla-Svarozhich, halkın takviminin ateş ve ateş belirtileriyle dolu olduğu günlerde onurlandırıldı. 14 Nisan ayin içinde alev daha sert yakar ve onunla Semargl son karı boğar. 17 Eylül - Yanan Bush, muhtemelen Podaha. Semargla-Svarozhich, 14-21 Kasım tarihleri \u200b\u200barasında Svarozhki'de onurlandırıldı, Svarozhich-Fire görüntüsü, Başmelek Mikail'in ateşli bir kılıçla imajı ile birleşti.
Agni (Ateş)
Tanrı Semargla Slav dini sembol - Agni (Ateş) - sunak ve ocak Kutsal Ateş; Yerli Tanrıların konutlarını, tapınaklarını ve eski bilgeliğini koruyan Yüce Işık Tanrılarının muska simgesi.
Svarozhich - tanrı'nın oğlu Svarog - eski Slav mitolojisinin en güçlü tanrılarından biri, 28 Eylül - 15 Ekim tarihleri \u200b\u200barasında hüküm sürdü. Eski Slavlar Svarozhich, yeryüzündeki ateşi kişileştirdi. Svarozhich - Ateş tanrısı, gökten, güneşten doğdu. Yararlı güçler kendisine atfedildi, çünkü o sıcaklık ve ışık verdi ve yıkıcıydı, çünkü onun içinde yangınlar ve kuraklıklar vardı. Bazı Slav kabileleri, Svarozhich'i savaş ve zafer tanrısı olarak da kabul etti. Svarozhich savaşçıların koruyucu azizi olarak kabul edildi, doğal unsurlar, insanların meslekleri. Svarozhich'in işareti altında doğacak kadar şanslı olanlar, bütün hayatlarını anlamla yaşayacaklar. Hayatlarının ilk yarısı gerçek bir mücadele olabilir, ancak ikincisi servet, onur ve evrensel saygı getirecektir.
Özel bir kutlama, "Ahırın Adı Günü" (7 Ekim), ziyafet masasında ahırı tüketen, uygun yiyeceğin tadına vararak Tanrı'ya fedakarlık etmek. Sonra ekmeği parçaladılar ve keneviri ezdiler. Altın sonbahar Svarozhich-Ovinnik zamanı. Adlı Svarozhich, sonbaharın ekinoks gününde, doğanın sonbaharın veda topunu kutlamasıyla kutladı.
Svarozhich - göksel ateş sembolü, gökten düşmüş ve insanlar tarafından evcilleştirilmiştir. Bu yüzden, sanat ve zanaat, ince sanatsal zevkle ayırt edilen bir insan-Svarozhich’in hayatına, güzelliği her yerde görebilme ve başkalarına açabilme becerisine anlam verir. Svarozhich aydınlık bir karaktere sahiptir. Üzgün \u200b\u200byarım gülüşü karşı konulamaz, ama umutsuzluğun korkunç bir günah olduğunu unutmamalı (çünkü kendine zararlıdır). Man-Svarozhich, gözlem ve yüksek zekanın yardımı ile yaşamda ustalaşmıştır. Bu işaretin insanları rasyoneldir ve hepsi sıralamaya çalışır. Aksi takdirde, yapamazlar: kış için stokların hesaplandığı yılın bir zamanında doğarlar. Toplananların hepsi gelecek yaza kadar yeterli olmalı. İnsanlar-Svarozhichi akıllı, rasyonel, iyi düşünülmüş ve uzayda odaklı. Bilim ve kültürü ilerletmek için tasarlandılar. Svarozhich, düşüncenin sönmez ateşini verir. Demirci ustalığından zarif şiirlere kadar bütün el sanatları ona tabidir. Svarozhich adam mükemmel bir öğretmendir. İnsanlara bilginin ışığını, düşüncenin kesinliği ve tarzın mükemmelliği ile parlıyor. İlahi yaratıcı yangında tamamen yanmayacak şekilde korunmalıdır.
Evlilikte Svarozhich, ikili birlik yasasını kavrar ve kendisini tamamen bulur. Sonbahar düğünlerinin zamanı Svarozhich adıyla başlar. Bu işaretin bir insanı ideal bir evliliğe ve dünyanın bir yerinde ikinci yarısının var olduğuna inanıyor. Aramaya ciddi bir şekilde katılıyorsa, küçük şeyleri değiştirmemek, yarısı ve aslında olacak.
Svarozhich enerjisini sürekli izleyebileceği ateşten çeker. Svarozhich, iki totem kuşuna iyi şanslar verdi: horoz ve kuğu. Svarozhich için asıl mesele ideallerini, ahlaki kurallarını kaybetmemek ve her zaman yanmadan yakmaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder