Bu Blogda Ara

1 Kasım 2019 Cuma

kurt Adam - Werewolf
















kurt Adam - Werewolf



Woodcut tarafından bir kurt saldırısının Lucas Cranach der Ältere , 1512
In folklor , bir kurtadam ( Eski İngilizce : werwulf , "insan-kurt") veya bazen lycanthrope l aɪ ə ¸ θ oʊ p / ( Yunanca : λυκάνθρωπος lukánthrōpos , "kurt-insan") ile bir insandır yeteneği shapeshift bir içine kurt (özellikle, modern bir film, içinde, ya da therianthropic hibrid ya bilerek ya da bir tabi tutulmadan sonra, wolflike yaratık) küfür veya ızdırap (başka bir kurt adam genellikle bir lokma veya sıfırdan). Bu kabiliyet veya ızdırap inancına adlandırılan Erken kaynakları lycanthropy aɪ k æ θ ə ı / vardır Petronius'un (27-66) ve Tilbury Gervase (1150-1228).
Kurtadam yaygın bir kavramdır Avrupa folklor bir ortak gelişimi ile ilgili birçok varyant, mevcut, Hıristiyan yorumuna boyunca geliştirilen yatan Avrupa folklörünün ortaçağ dönemi . Yeniçağ itibaren kurtadam inançlar da yayıldı Yeni Dünya ile sömürgeciliğe . Kurtadam inancı inancına paralel olarak geliştirilen cadılar sırasında, Geç Ortaçağ'da ve Yeniçağ dönemi . Bir bütün olarak büyücülük çalışmalarda olduğu gibi, sözde kurtadam deneme şimdi ne ortaya İsviçre (özellikle Valais ve Vaud yapılacak 17 zirve ve 18. yüzyılın subsiding, 15. yüzyılın başlarında) ve 16. Avrupa'ya yayıldı.
Kurtadamların eziyet ve ilişkili halk "tamamlayıcı bir parçası olan cadı avı marjinal bir şekilde de olsa, lycanthropy suçlamaları büyü denemelerinin sadece küçük bir kısmını dahil olmak," olgu. Erken dönemde, (bir kurt haline dönüşümü) lycanthropy suçlamalarını kurt-sürme veya kurt-sevimli suçlamaları ile karıştı. Davası Peter Stumpp (1589) önemli bir hem ilginin zirve ve yol sözde kurtadam zulüm öncelikle-Fransızca konuşan ve Almanca konuşulan Avrupa. Fenomen zulüm ile, Bavyera ve Avusturya'da en uzun kalıcı kurt-charmers de sonra 1650 yılına kadar kaydedilen, erken 18. yüzyılda gerçekleşen nihai vakalar Carinthia ve Styria .
Cadı çalışmaların sona ermesinden sonra, kurtadam ilgi oldu folklor çalışmalarında ve gelişmekte içinde Gotik korku türünün; kurtadam kurgu bir tür olarak ortaçağ öncesi Modern emsaller vardır romantik (örn Bisclavret ve Guillaume de Palerme "yarı kurmaca" dışında 18. yüzyılda geliştirilen) ve adam kitap gelenek. 20. yüzyılda korku edebiyatının ziynet modern korku ve fantezi türü bir parçası haline geldi popüler kültür .

içindekiler

  • 1İsimler
  • 2Tarihçe
    • 2.1Hint-Avrupa karşılaştırmalı mitoloji
    • 2.2Klasik antik
    • 2.3Orta Çağ
    • 2.4Erken Modern tarih
    • 2.5Asya kültürleri
  • 3, bir sağlık sorunu olarak Lycanthropy
  • 4Halk inançları
    • 4.1Özellikleri
    • 4.2kurt adam olmak
    • 4.3Çareleri
    • 4.4Revenant bağlantı
    • 4,5Macaristan ve Balkanlar
    • 4.6Kafkasya
    • 4.7Amerika ve Karayipler
  • 5Modern alımı
    • 5.1Kurtadam kurgu
    • 5.2Nazi Almanya'sı
  • 6Ayrıca bakınız
  • 7Notlar
  • 8Kaynaklar
  • 9Dış bağlantılar

İsimler

Kelime kurt adam geç devam Eski İngiliz wer (e) Wulf , bir bileşik olan "insan" ve wulf "kurt". Sadece eski Alman Yüksek tanıklık verilen bir isim, şeklinde olan Weriuuolf erken olmasına rağmen, Orta Yüksek Alman kurt adam bulunur Worms Burchard ve Regensburg Berthold . Kelime veya kavram sadece 15. yüzyıldan popülerlik kazanıyor, ortaçağ Alman şiir veya roman oluşmaz. Orta Latince gerulphus Anglo-Norman garwalf , Eski Frankish * wariwulf . Eski İskandinav soydaş vardı varúlfur ama çünkü kurt adamlar yüksek öneme sahip İskandinav mitolojisinde gibi alternatif terimler vardı ulfhéðinn ziyade kurt-doğa totemistic veya kült benimsenmesine hala atıfta bulunarak, ( "kurt-derideki one" gerçek şekil kaymasına batil inancı). Modern İskandinav ayrıca kveldulf muhtemelen adından sonra, "akşam-kurt" Kveldulf Bjalfason , İzlanda destanları rakamlar 9. yüzyılda tarihi bir Berserker.
Terimi lycanthropy , bir kurt içine ve bunu yaparken eylemine kendini dönüştürme yeteneği hem atıfta bulunarak, gelir Antik Yunan λυκάνθρωπος lukánthropos (λύκος gelen lúkos "kurt" ve ἄνθρωπος, Anthropos "insan"). Kelimesi eski Yunan kaynaklarında meydana fakat sadece gelmez Geç Antik , sadece nadiren ve sadece bağlamında klinik lycanthropy tarafından tarif Galen'in hasta yırtıcı iştah ve kurt diğer nitelikleri vardı; Yunanca kelime sadece biraz para birimi ulaşır Bizans Yunan 10. yüzyıldan kalma ansiklopedide yer aldığı, Suda . Yunan kökenli kullanılması lycanthropy İngilizce olarak gerçekleşir ilk yılında 1584 kayıtlı sonradan 16. yüzyılda (içinde başlangıcını yazma öğrenmiş Cadılık Discoverie tarafından Reginald Scot savundu karşı kurtadam gerçekliği; "Lycanthropia bir hastalık değil, bir dönüşümdür ." vi 92) için açık bir şekilde ilk klinik lycanthropy hasta hayal delilik tipine, yani, bir kurt dönüştürülmüştür, ve sözde gerçek şekil değiştiren referans olması. Kullanımı lycanthropy sözde şekil değiştirme uygulamasında çok daha sonra ise, tanıtılan yaklaşık 1830.
Slav terimi kullanan vlkodlak (Polonya wilkołak , Çek vlkodlak , Slovakça vlkolak , Sırp-Hırvat вукодлак - vukodlak , Sloven volkodlak , Bulgar върколак / vrkolak , Belarus ваўкалак / vaukalak , Ukrayna вовкулака / vovkulaka ), kelimenin tam anlamıyla "kurt-cildi", Eski İskandinav paralel ulfhéðinn . Ancak, kelime ortaçağ döneminde tevsik edilmemiştir. Slav terim gibi modern Yunanca içine taşınarak Vrykolakas . Baltık ilgili terimler, Litvanyalı sahiptir vilkolakis ve vilkatas , Letonya vilkatis ve vilkacis . Adı vurdalak Slav için (вурдалак) vampir ( "gulyabani, revenant") nedeniyle bir yolsuzluk olduğunu Alexander Puşkin'in , daha sonra yaygın tarafından yayıldığı, AK Tolstoy onun roman içinde Vourdalak Aile Fransızca olarak oluşan (ama önce yayınlanan 1884 yılında Rusça çeviri).
Rum λυκάνθρωπος ve Alman werewulf bir kurt haline Bir şekil kavramı ile ifade edildiği gibi, paralel mademki olan bileşik "kurt-adam" ya da "insan-kurt".

Tarihçe

Hint-Avrupa karşılaştırmalı mitoloji


Dolon bir kurt-cilt giyen. Attika kırmızı figür vazo, c. 460 MÖ.

Vendel dönem bir kurt-cilt giyen bir savaşçı tasviri ( Tierkrieger )
Avrupa'da bulunan kurt adam folklor sırasında geri ortak gelişme harks Ortaçağ'da bağlamında ortaya çıkan, Christianisation ve Hıristiyan açısından Hıristiyanlık öncesi mitolojisinin ilişkili yorumlanması. Bunların altında yatan ortak kökenli geri izlenebilmektedir Proto-Hint Avrupa mitolojisinde , lycanthropy savaşçı sınıfı başlatılmasından bir yönü olarak yeniden yapılmıştır. Bu Demir Çağı Avrupa'da yansır Tierkrieger diğerleri arasında Germen küre, gelen tasvirleri. Hint-Avrupa mitolojisinin bu yönünün standart mukayeseli genel McCone (1987) 'dir. Putperest kült "kurtlar içine erkeklerin" Böyle dönüşümler erken ortaçağ perspektiften şeytan ile ilişkiliydi.
Batı ve Kuzey Avrupa'da kurt adam kavramı kuvvetle kurt rolüne etkilenir Germen Paganizm (Fransızca örn loup-garou Avrupa'nın diğer bölgelerinde Germen teriminden bir kredi sonuçta) ama orada ilgili geleneklerini hangi ille özellikle Germen geleneğinden ilham değildi Slav Avrupa ve Balkanlar Hint-Avrupa kültürleri ortaçağ döneminden (Macaristan, Anadolu'daki askeri fetih yerini almış Hint-Avrupa küre (Kafkas) ya da sınır bölgelerde muhtemelen ve ).
Onun içinde Kurt içine Man (1948), Robert Eisler açısından "kurt" veya "kurt-adam" anlamına gelen Hint-Avrupa aşiret isimleri döküm çalıştı "yırtıcı avcılık için meyve toplama Avrupa geçiş."

Klasik Antikacılık


Zeus dönüm LYCAON bir içine kurt tarafından, gravür Hendrik Goltzius .
Kurtlar dönüşüyor erkeklere Birkaç referanslar bulunur Eski Yunan edebiyatında ve mitolojisinde . Herodot , onun içinde hikayeleri , yazdım Neuri , o kuzey-doğu yerleştiren bir kabile İskit , bütün günlerce kez her yıl kurtlar dönüştü ve sonra insan şekline geri değiştirildi. İkinci yüzyılda, Yunan coğrafyacı Pausanias hikayesini ilgili Lycaon o ayinle bir çocuğu öldürdüğü çünkü bir kurt dönüştü. Tarafından hesaplarında BIBLIOTHECA (3.8.1) ve Ovid ( Metamorphoses I.219-239), LYCAON için insan eti hizmet veren Zeus o gerçekten bir tanrı olup olmadığını bilmek isteyen,. LYCAON dönüşümü, bu nedenle, çeşitli cinayet, yamyamlık ve dinsizlikle olarak kabul suç için ceza. Ovid da ormanlarına dolaştığı erkeklerin hikayelerini ilgilidir Arcadia kurtlar şeklinde.
Ovid ek olarak, diğer Romalı yazarlar da lycanthropy bahsetti. Virgil kurtlar dönüşürken insanoğlunun yazdı. Plinius lycanthropy iki hikayeleri ile ilgilidir. Euanthes aktaran o, bir de onun elbiselerini asılı bir adam bahseder dişbudak ağacından ve yüzerek geçtim Arkadyalı bir kurt onu dönüştürerek, göl. O dokuz yıldır hiçbir insana saldırmak şartıyla, o insan formunu devam ettirmek için geri gölü yüzerek ücretsiz olacaktır. Pliny ayrıca tırnak Agriopas bir insan çocuğun iç organlarını tatma sonra bir kurt haline getirilmiştir bir adam masalı ilgili ancak 10 yıl sonra insan formuna geri yüklendi.
Gelen Latince çalışmalarına nesir , Satyricon tarafından dolaylarında AD 60 yazılı, Gaius Petronius Arabulucuya karakterlerden biri, Niceros, bir kurt (böl. 61-62) dönüştü arkadaş hakkında bir ziyafette bir hikaye anlatır. Benim arkadaşının baktığımda o elimden ediyorum ve yol kenarındaki giysilerini yığılmış bkz", aşağıdaki gibi O elbiselerini yuvarlak bir daire içinde Pees ve bunun gibi daha sonra, bir kurt dönüşüyor ... olay anlatılmaktadır! ... o uluyan başlayan bir kurt dönüştü ve sonra ormana doğru kaçtı sonra."

Orta Çağlar

14. yüzyıldan önce Ortaçağ Avrupa'sında kurt adamlar hiçbir yaygın inanç yoktu. Zamanın mahkeme literatürde insan-kurt dönüşümlerin bazı örnekler vardı. Kremonalı Liutprand Bajan, oğlu bir söylenti bildiriyor Bulgaristan Simeon I , bir kurt içine kendini açmak için büyü kullanabilirsiniz. Marie de France 'in şiir Bisclavret soylu Bizuneh, açıklanmayan nedenlerle, her hafta bir kurt dönüşme vardı (c. 1200 ° C). Onun hain karısı giyim onun insan formunu geri yüklemek için gereken çaldı, o merhamet kral yalvaran tarafından kralın kurt avı kaçan ve daha sonra kral eşlik etti. Mahkemede O'nun davranış çift onun nefret dolu saldırı adil sayılır motive ve gerçeği ortaya çıktı ki, eşi ve yeni kocası mahkemede ortaya çıktığında çok daha nazik oldu.
Alman kelime kurt adam tarafından kaydedilir Burchard von Worms 11. yüzyılda ve tarafından Regensburg Bertold 13 içinde, ancak ortaçağ Alman şiir veya roman tümünde kaydedilmez. Germen putperestliğin "kurt-adamlar" gerçekleştirdiğini ne önemi onlar kalıcı olursa veya bunlar alanındaki dışında yaptıklarını söylemiştir (Hıristiyanlaşma sonra, ilişkili inanç ve uygulamalar başarıyla bastırılmış olmuştu çünkü kurt adamlar referanslar muhtemelen, İngiltere'de de nadirdir Elimizdeki mevcut okuma yazma).
Kurt-men ile ilişkili Germen pagan gelenekleri İskandinav en uzun kalıcı Viking Age . Norveç Harald bir gövde olduğu için bilinen Úlfhednar Vatnsdœla Saga, Haraldskvæði ve belirtilen (kurt kaplanmış [erkek]), Völsunga destan bir kurt lejand, ve benzer. Onlar giymiş olsa Úlfhednar, Berserkers benzer savaşçıydılar gizler kurt ziyade ayıların daha ve savaşta etkinliğini artırmak için bu hayvanların ruhları kanalize etmek için ünlüdür bulundu. Bu savaşçılar acıya dayanıklı olduğunu ve çok vahşi hayvanlar gibi, savaşta şiddetle öldürdü. Úlfhednar ve berserkers yakından İskandinav tanrısı ile ilişkili Odin .
Bu sürenin İskandinav gelenekleri yayılmış olabileceği Kiev Rus Slav 'kurt adam' masalları sebebiyet veren. 11. yüzyıla Belarus Prens Polatsk arasında Vseslav içinde anlattı olarak insanüstü hızlarda hareket edebilen bir kurtadam, olduğu kabul edildi İgor Destanı :
"Prens karar erkekleri Vseslav; prens olarak, o kasaba hükmetti;. Ama geceleri kurt kılığında dolandılar Kiev itibaren prowling, o ulaştı, horoz mürettebat önce Tmutorokan Büyük Güneşin yolu, bir kurt gibi. ., prowling, o da erken Ayasofya çan de Matins için çaldı Polotsk içinde onun için geçti; ama o Kiev zil duydum ".
Ortaçağ döneminde anlatıldığı gibi durum Yeniçağ Avrupa'da kurtadam Folklorun ikili formda yol açmaktadır. Bir yandan ilişkilendirilir "Germen" kurt adam, On büyücülük panik "Slav" kurt adam veya 1400 dolaylarından, diğer yandan vlkolak kavramıyla ilişkilendirilir, revenant veya "vampir". "Batı" kurt adam-büyücü Almanca konuşan Avrupa Fransa'da bulunan ve Baltık ise "doğu" kurt adam-vampir, Macaristan, Romanya ve Balkanlar gibi Orta ve Doğu Avrupa folklor, bulunur.

Erken Modern tarih

Ve buna bağlı olarak davanın yaklaşmasıyla - - 16. yüzyıl Fransa'da kurtadam saldırıların bir çok rapor bulunmaktadır. Durumların bazılarında cinayet ve itham karşı açık kanıt yoktu yamyamlık , ancak kurtlarla dernek hiçbiri; diğer durumlarda insanlar böyle bu gibi yaratıklar tarafından serilmesi olmuştur Gilles Garnier de Dole 1573 yılında, sanık aleyhine bazı kurt ama hiçbiri karşı açık kanıt yoktu. Loup-garou sonunda tehlikeli bir kâfir olarak kabul çıkmış ve "insan-kurt-müptelanın" nin Hıristiyanlık öncesi kavramına döndü. Lubins veya bakla agresif aksine genellikle kadın utangaçtın loups-garous .
Werewolvery tarihleri boyunca cadı çalışmalarda ortak bir suçlama oldu ve hatta yer Valais cadı denemeler 15. yüzyılın ilk yarısında, tamamen eski tür çalışmaların birinde. Aynı şekilde, içinde Vaud lycanthropy dikkat bir zirve kapsamında, 17. yüzyılın başlarında sonlarında 16. oldunuz 1448 olarak, çocuk yiyen kurt adamlar gibi erken bildirildi Avrupa cadı avı . 1595 ve 1615 Kurtadamlar sırasında Fransa'da yazılmıştır kurtadam üzerine ilmi bir dizi içinde 1598 yılında görüşlü edildi Anjou ve genç kurtadam içinde ömür boyu hapse mahkum edildi Bordo 1603. yılında Henry Boguet yılında 1602 yılında kurtadamlar uzun bölüm yazdı Vaud, kurtadam 1602 yılında mahkum edildi ve 1624. yılında 1653 yılında bir Vaud papaz tarafından bir tez ise lycanthropy tamamen bir yanılsama olduğunu ileri sürdü. Bundan sonra, Vaud sadece ileri rekor 1670 tarihleri: o ve annesi oldu kurt, kendilerini değişebilir iddia eden bir çocuk, ancak, ciddiye alınmayan olmasıdır. 17. yüzyıl başında büyücülük tarafından yargılandı İngiltere Kralı I. James "melankolik doğal bir superabundance" tarafından uyarılan sanrı kurbanları "warwoolfes" kabul. Kanıtladığı gibi 1650 sonrasında Lycanthropy inancı çoğunlukla Fransızca konuşan Avrupa'dan kaybolmuştu Diderot'nun Ansiklopedisi beynin "bozukluğa lycanthropy raporlarını atfedilen. Olağanüstü kurda benzeyen hayvanlar sürekli raporlar olmasına rağmen (ama kurtadam) . böyle bir rapor ilgili Gevaudan canavarı genel alanını terörize eski eyaletin ait Gevaudan şimdi denilen, Lozère güney-merkez Fransa'da; yaşındaki 1764 1767 için, bilinmeyen bir varlık öldürdü yukarı 80 erkek, kadın ve çocuklar. 1650 idi sonra kurtadam içinde dinç ilgi gösterdi Avrupa'da tek parçası Kutsal Roma İmparatorluğu lycanthropy üzerinde en az dokuz eser Avusturya ve Bavyera Alpleri olarak 1649 ve 1679 arasında Almanya'da basılmıştır., kurtadam olan inanç içine iyice devam 18. yüzyıl.
20. yüzyıla kadar insanlar üzerinde kurt saldırıları Avrupa'da yaşamın arada bir, ama yine de yaygın bir özellik idi. Bazı bilim adamları kurt, Avrupa'da en çok korkulan yırtıcı olmak kötü Shapeshifters folklorunda içine yansıtılan ki bunun kaçınılmaz olduğunu ileri sürmüşlerdir. Bu kurtların yoksun alanlar genellikle niş doldurmak için avcının farklı kullanabilirsiniz uğraması ile desteklenmiştir söylenir; werehyenas Afrika'da, weretigers Hindistan'da yanı sıra werepumas ( " runa uturuncu ") ve werejaguars (" yaguaraté-ABA "veya" tigre-capiango Güney Amerika '").
Bir fikir keşfediliyor Sabine Baring-Gould eserinin Kurtadamlar Kitabı kurtadam efsaneleri açıklamak için kullanılmış olabileceği yönündedir seri cinayetleri . Belki de en ünlü örnek durumdur Peter Stumpp (1589 yılında idam), Alman çiftçi ve seri katil ve iddia edilen yamyam da Bedburg Werewolf olarak bilinen.

Asya kültürleri

Asya Kültürleri olarak, "idi" eşdeğer bir weretiger veya wereleopard olduğunu. (Bkz werecats )
Ortak Türk folklor o Türki Orta Asya kurtadam efsanelerine farklı, saygılı ışık tutan şamanlar uzun gerçekleştirdikten sonra ve zorlu ayinleri gönüllü (kelimenin tam anlamıyla Wolfman anlamında) insansı "kurtadam" haline dönüştürmek mümkün olacaktır. Kurt Türki halkların totemik atası hayvan için, mecburen böyle bir formda olan herhangi şamanın saygılı olacaktır.
(Bkz Asena )

tıbbi bir durum olarak Lycanthropy

Bazı modern araştırmacılar tanınan tıbbi durumlar ile kurtadam davranışların raporlarını açıklamaya çalıştık. Dr Lee Illis Guy Hastanesi Londra'da başlıklı 1963 yılında bir kağıt yazdı porfirya ve Kurtadamlar etiyolojisindeki günü o doğuştan kurbanları atıfta edilmiş kurtadam tarihsel hesaplar aslında olabilir savunuyor ettiği, porfiri belirterek nasıl belirtileri fotosensitivite , kırmızımsı dişler ve psikoz kurt adam olmanın bir dertli suçlayarak için gerekçe olabilirdi. Bu ancak hemen hemen her zaman gerçek kurt andıran olarak tasvir nasıl mitolojik kurt adamlar ve onların insan biçimlerinin porfirya kurban olarak nadiren fiziksel göze çarpan olduklarını işaret Woodward tarafından karşı ileri sürülmektedir. Diğerleri arasında olmuştur hastalarına sahip tarihsel kurtadam olasılığını işaret hipertrikozizi , aşırı kıllanma şeklinde kendini belli kalıtsal koşul. Hastalığın nadir büyük ölçekte bunun olmasını dışladı olarak kurtadam vakalar Ortaçağ Avrupa'sında olduğu gibi Ancak, Woodward, olasılığını reddetti. Muzdarip insanlar Down sendromu kurtadam mitlerin olası yaratıcıları olduğu bazı bilim adamları tarafından önerilmiştir. Woodward önerdi kuduz hastalığın semptomlarının ve efsanelerinin bazı arasındaki dikkat çekici benzerlikler iddia kurtadam inançların kökeni olarak. Woodward kuduz gibi bulaşıcı hastalık fikrini önerdi birine dönüşüyor kurban yol açabileceğini kurt adam tarafından ısırılan fikri üzerine odaklandı. Ancak lycanthropy bu şekilde iletilebilir düşüncesi orijinal mit ve efsanelerin parçası değildir ve sadece nispeten son inançların görünür. Lycanthropy ayrıca sanrı ana içerik olarak, örneğin, bir kadının vaka akut psikoz atakları sırasında hayvanların dört farklı türler haline gelme şikayet eden bildirilmiştir ile karşılanabilir.

Özellikleri  

 

                          1722 Bir Alman gravür

Lycanthropy altında birlikte sınıflandırılan inançlar standart olmaktan uzaktır ve dönem biraz kaprisli uygulanır. Dönüşüm, geçici ya da kalıcı olabilir; kurt-hayvan kendisi başkalaşıma adam olabilir; Onun olabilir çift olan etkinlikler değişmeden bütün görünümünü gerçek bir erkek bırakır; Onun olabilir ruhunu bir kendi vücudunu bırakarak yutmaya olabilir herkese arayan ileri gider, trans hali ; ya da insanın haberci, gerçek bir hayvan ya da bir daha fazla olabilir tanıdık ruhu olan özel bağlantı sahibi ile buna herhangi bir yaralanma yankı olarak bilinen bir fenomen ile inanılmaktadır gerçeği ile gösterilmiştir, neden insana karşılık gelen bir yaralanması.
Kurt adamlar bile insan şeklinde gammaz fiziksel özelliklerini taşımaya Avrupa folklor söylenir. Bunlar arasında her iki kaş toplantısı burun köprüsünde, kavisli tırnaklarını, düşük ayarlı kulakları ve sallanan bir adım. İnsan formunda bir kurtadamı tanımlanması için bir yöntem kürk yaradaki görülecektir iddialarla, itham etini kesmek oldu. Bir Rus batıl bir kurt dilin altında kıllarla tarafından tanınabilir hatırlatır. En sık sıradan kurtlar hiçbir kuyruğu (bir özellik hayvan şeklinde Cadılar karakteristik düşünce) sahip olması için kaydetmek ayırt edilemez olarak tasvir edilir olsa da hayvan şeklinde bir kurt adam görünümünü, genellikle, kültürden kültüre değişir daha büyük ve insan gözleri ve sesi korur. Bazı İsveçli hesaplara göre, kurtadam bir kuyruk gibi görünmek için geriye dördüncüyü germe, üç ayak üzerinde aday olacağını gerçeğiyle düzenli kurt ayırt edilebilir. İnsan formlarına döndükten sonra, kurtadamlar genellikle zayıf olma dermansız ve ağrılı sinir depresyon geçiren olarak belgelenmiştir. Ortaçağ Avrupa'sında bir evrensel reviled özellik son zamanlarda gömülmüş cesetleri yiyor kurt adam alışkanlığı, özellikle de, kapsamlı bir şekilde belgelenmiştir bir özellik oldu Annales Mediko-psychologiques 19. yüzyılda. Fenoskandiyen kurtadam zehir kaplı pençeleri sahipti ve onların bakışları ile sığır ve çocukları felç etmek yeteneği vardı genellikle eski kadındı.

kurt adam olmak

Kurt adam olmak için çeşitli yöntemler En basit bir giysi giderimin ve muhtemelen (aynı zamanda sık sık tarif edilmektedir) bütün hayvan cildine varsayımı için bir ikame olarak, Wolfskin yapılmış bir kayış üzerine koyarak, bildirilmiştir. Diğer durumlarda, vücut sihirli sürtündüğünden merhem . Söz konusu veya belirli büyülü akımlarından hayvanın ayak izi dışında İçme yağmur suyu da metamorfoz gerçekleştirmenin etkili modları kabul edildi. 16. yüzyıl İsveçli yazar Olaus Magnus söylüyor Livonya kurt adamlar özel olarak hazırlanmış bir bardak bira boşaltma ve ayarlanan formülü tekrarlanarak başlatılmıştır. Onun içinde Ralston Rus Halk Şarkıları Rusya'da tanıdık hala sözler şeklini verir. İtalya, Fransa ve Almanya, bu o, belli Çarşamba veya Cuma günü, dolunay onun yüzünde doğrudan yansıyan bir yaz gecesi dışarıda yatarsam bir erkek ya da kadın kurt adama dönüşebilir söylenir.
Diğer durumlarda, dönüşüm güya ile gerçekleştirilmiştir Şeytan genelde insan eti bir özlem sating uğruna, en iğrenç amaçlarla bağlılık. "Kurtadam" yazıyor Richard Verstegan ( Decayed İstihbarat Restitüsyon , 1628),
Onlar şeytanın içgüdüyle yapmak bir merhem ile vücutlarını annoynted ettikten certayne büyücüler, vardır ve bir certayne inchaunted kuşak koyarak, başkalarının bakış şöyle olması kurtlar olarak değil, kendi düşünce değil sadece görünüyor hem o kadar uzun süre bahsedilen kuşak aşınma olarak, şekil ve kurt doğası. Ve onlar endişe verici ve öldürülmesi çok kurt, kendilerini imha yapmak ve insancıl yaratıkları çoğu.
Geri tepme fenomeni, hayvan gücü başkalaşım veya dışarı göndermek bir bilinen , gerçek veya ruhsal bir haberci ve bu tanıdık da ilişkilendirilir ile birlikte tarafından verilen olağanüstü güçler olarak sihirbaz , erkek ve dişi, her Dünya üzerinde; ve cadı batıl yakından lycanthropic inanç, lycanthropy neredeyse tek ayırt edici özelliği olmanın zaman zaman istemsiz karakteri ile özdeş değilse, paraleldir. Başka doğrultuda geri tepme fenomeni Batı Afrika ve çalı-ruh ile bağlantılı olarak kendisini gösterdiği iddia edilmektedir Nagual arasında Orta Amerika'da ; Mantıksal nedenlerle çizilmesi için, bir sınır bir hattı da, ancak, sihirbaz kabul edilen güç ve çalı-ruh olan yakın ilişkisinin veya Nagual bir insan ile lycanthropy olarak adlandırılır değildir.
Lycanthropy laneti de ilahi bir ceza olarak bazı bilim adamları tarafından kabul edildi. Kurtadam literatür birçok örneklerini göstermektedir Tanrı iddia werewolfism ile gazabını çağrılan olanlar küfür veya azizleri. Böyle bir durumda Lycaon tarafından bir kurt haline getirildi, Zeus kendi oğullarından birini kesim ve bir akşam yemeği tanrılara yaptığı kalıntılarını hizmet için ceza olarak. Kalanlar ise aforoz tarafından Roma Katolik Kilisesi'nin de kurtadam olmak söyleniyordu.
Vahşi hayvanlara başkalarını dönüştüren güç malign büyücüler için, bunlarla sadece bağlandı Hıristiyan azizlerin de. Omnes angeli, boni et Mali, ex virtute naturali habent potestatem transmutandi korpus nostra ( "iyi ve Bütün melekler, kötü vücudumuzu transmutating gücüne sahip") olarak özdeyişi edildi Thomas Aquinas . Patrick değiştirdi söylenen Galce bir kurt haline Kral Vereticus; Natalis sözde Üyeleri her yedi yıldır Kurt olmak mahkum edildi şanlı İrlandalı aile lanetledi. Şeytanın gazabı zaman Rusya'da yine erkekler sözde kurtadamlar olurken diğer masallarında ilahi ajansı, hatta daha doğrudan olduğunu.
Lycanthropy ve Şeytan ilişkilendirmeye Bir istisna, adında 80 yaşındaki bir adamın nadir ve daha az bilinen hesaptan kaynaklanıyor Thiess . 1692 yılında yılında Jürgensburg , Livonia , Thiess o ve diğer kurt adamlar Tanrı'nın Av Köpekleri vardı yemin altında ifade verdi. O da cadı ve şeytanların savaşmak için aşağı cehenneme gitti savaşçı olduklarını iddia etti. Onların çabaları Şeytan ve onun kölelerinin cehenneme aşağı yerel başarısız ekinlerden tahıl kapalı taşımak yoktu sağlanmalıdır. Thiess Almanya ve Rusya'da kurtadamlar da cehennemin kendi sürümlerinde şeytanın köleleri ile savaş yaptığını iddia ederek iddialarına konusunda kararlı idi ve kurtadam öldüğünde, ruhları hizmet için ödül olarak cennete karşıladı ısrar etti. Thiess sonuçta Idolatry ve on kırbaç cezası aldı batıl inanç .

Çareleri

Çeşitli yöntemler kurt formunun çıkarılması için var olmuştur. Antik çağlarda, Eski Yunanlılar ve Romalılar lycanthropy insanları kür içinde yorgunluktan gücüne inanıyordu. Kurban illet tasfiye olma umuduyla fiziksel aktivitenin uzun süre maruz olacaktır. Bu uygulama birçok iddia edilen kurt adamlar zayıf ve depredations işledikten sonra dermansız duygu sol olur gerçeğinden kaynaklanıyordu.
Ortaçağ Avrupa'sında, geleneksel olarak, tek werewolfism kurbanı tedavi için kullanabileceğiniz üç yöntem vardır; (genellikle kullanımı ile tıbbi olarak Wolfsbane ), cerrahi ya da ile şeytan . Ancak, ortaçağ hekimler tarafından savunulan tedavileri birçok hastaya ölümcül olduğunu kanıtladı. Arapça kökenli bir Sicilya inanç kurt adam bıçakla alnına veya kafa derisi üzerine vurarak onun hastalığından tedavi edilebilir olduğunu tutar. Aynı kültürden başka inanç çivi ile kurt adam ellerinin piercing içerir. Bazen daha az aşırı yöntemler kullanılmıştır. Biri sadece kendi ön adı ile bunu üç defa ele olsaydı bir Danimarkalı inanç sadece bir kurtadam azarlar onu tedavi edeceği tutarken Schleswig-Holstein Alman Şefelada kurt adam, tedavi edilebilir. Hıristiyanlığa Dönüşüm da orta çağda werewolfism çıkarılması yaygın bir yöntemdir; Bir bağlılık Aziz Hubert de Lycanthrope gelen her ikisi için tedavi ve korunma olarak gösteriliyor.

Revenant bağlantı

19. yüzyılın sonlarından önce, Yunanlılar kurtadam cesetleri yok edilemese bile, ölen askerin kanını içerek, savaş dolandılar kurtların veya sırtlan şeklinde hayata dönmek inanıyordu. Aynı şekilde, Almanya, Polonya ve Kuzey Fransa'nın bazı kırsal alanlarda, bir zamanlar günah içinde ölen insanlar geri kan içme kurtlar olarak canlandı inanılıyordu. Bu "ölümsüz" kurtadam gün ışığında kendi insan cesedi forma dönmek istiyorum. Onlar kilise rahibi tarafından bir maça ve şeytan çıkarma kafaları kesilmek suretiyle ele alındı. Kafa sonra aşağı tartmak onun günahlarının ağırlığı düşünüldü akışı, içine atılmış olacaktır. Bazen sıradan vampirler imha etmek için kullanılan aynı yöntemler kullanılacaktır. Vampir da Doğu Avrupa ülkeleri, özellikle Bulgaristan, Sırbistan ve Slovenya'da kurtadam bağlantılıydı. Sırbistan'da, kurt ve koparma gibi yaygın olarak bilinen edilir vulkodlak .

Macaristan ve Balkanlar

Gelen Macar folklor, kurtadam bölgesinde özel olarak yaşıyordu Transdanubiya ve bir kurt bebek yaşta elde edilmiştir içine yeteneği ebeveynler tarafından ya lanetle kötüye acı sonra değişmeye olduğu düşünüldü. Yedi erkek ya da kız yaşındayken evden ayrılır ve gece av gider ve o zaman isterse kişi veya kurt geçebilirsiniz. Erişkinlikte kişinin yapılmış bir kemer ile üç kez geçtiğinde laneti de elde edilebilir Birch vahşi yardımıyla gül 'in omurga.
Kurtadam çiftlik hayvanlarının her türlü, özellikle koyun yok etmek biliniyordu. Söz konusu transformasyon çoğunlukla meydana Kış gündönümünden , Easter ve tam ay. Daha sonra 17. ve 18. yüzyılda, Macaristan, sadece içinde denemeler çok ama kurtadam karşı, cadılar karşı yapılmıştır ve birçok kayıtlar her iki tür arasındaki bağlantıları oluşturmak bulunmamakta. Ayrıca vampirler ve kurt adamlar yakından hem çağlarda korkulan varlık, Macaristan'da ilişkilidir.
Arasında Güney Slavlar ve ayrıca arasında Kashubs şimdi kuzey Polonya ne olduğu, bir çocuğun saç, bir doğum lekesi ya da kafasına bir cenin zarı ile doğduysa, onlar şekil değiştiren yeteneklere sahip gerekiyordu inancı yoktu. Da diledi hayvana dönüyorum yeteneğine rağmen, yaygın olarak, insanların bir kurt dönüşme tercih inanılıyordu.
Sırp vukodlak geleneksel olarak onların kurt derileri kapalı şerit ve ağaçlardan onları asmak ne zaman, kış aylarında her yıl congregating alışkanlığı vardı s. Daha sonra başka bir tutun alacağı vulkodlak ' ın deri ve lanetten bırakmadan, onu yakmak vukodlak cilt geldi kimden.

Kafkaslar

Göre Ermeni irfan, ölümcül günahtan sonucunda, kurt şeklinde yedi yıl geçirmek mahkum edilir kadınlar vardır. Tipik hesabında, bir mahkum kadın onu kısa bir süre sonra insan eti için korkunç istek edinmesini sağlar cildi, giymesini emreder bir kurtderisi Homo'ların ruhu, tarafından ziyaret edilmektedir. Onun iyi doğa üstesinden ile, o-kurt ilişkisinin sırasına sonra, akrabalarının çocuklarını kendi çocukları her yutar ve yabancıların son olarak çocuklar. O kapı ve kilitler onun yaklaşımı açık yaylanarak ile sadece geceleri dolaşır. Sabah geldiğinde, o İnsan şekline dönüşmeden ve onun kurtderisi kaldırır. Transformasyon genellikle istemsiz olduğu söylenir, ama kadınlar iradesiyle dönüştürebilir gönüllü başkalaşıma içeren alternatif versiyonları vardır.

Amerika ve Karayipler

Naskapis inanıyordu ren geyiği ahiret çok yakın cesaretini dikkatsiz avcılar öldürmek dev kurtlar tarafından korunuyor. Navajo insanlar "Mai-koçanı" denilen Kurt giyim cadılar korkuyordu.
Woodward bu inançların nedeniyle olduğunu düşündüm Americas İskandinav kolonizasyon . Ne zaman Amerikan Kolonileri oluştu öncüler onlarla kendi kurtadam folklor getirdi ve daha sonra onların komşu kolonilerin irfan ve yerliler bu etkilenmişlerdir. İnancı loup-garou içinde mevcut Kanada , Üst ve alt Yarımadaları Michigan ve taşrada New York , üzerinde Kızılderili hikayeleri etkilenmiş Fransız folklor kaynaklanır Wendigo . In Mexico , adlı bir yaratık bir inanç vardır Nahual'a , geleneksel olarak hangi çalmak sınırları kendisi peynir ve oldukça cinayetlerinden kadınlara tecavüz. In Haiti , olarak bilinen kurt adam ruhları bir hurafe var Je-ruj (kırmızı gözlerle) kasıtsız kişilerin bedenlerini ele ve gece yamyam acı bakla yaratıklar haline dönüştürebilir. Haiti JE-rouges tipik onları geceleri uyanma ve yolunu kaybetmiş anne evet veya hayır cevap verebilir ya hangi çocuklarının, almaya kendisinden izin isteyerek gönüllü olarak çocuklarını elde edebilmek anneleri yanıltmaya çalışırlar. Haiti JE-rouges çok vampirler gibi, aktif olarak başkalarına kendi lycanthropic durumu yaymaya çalışmakla alışkanlıklarıyla geleneksel Avrupa kurtadam farklıdır.

Modern alımı

kurt Adam kurgu


Yaramaz Kurt tarafından Clemence HOUSMAN
Çoğu modern kurgu olarak savunmasız kurtadam anlatır gümüş silah ve diğer yaralanmalar karşı oldukça dayanıklıdır. Bu özellik, 19. yüzyılın Alman folklor görünür. İddia Gevaudan Beast , 18. yüzyıldan kalma bir kurt ya da kurda benzeyen yaratık, bir gümüş kurşunla vuruldu romancılar önceki sürümlerinde itibaren değil, 1935 hikayeyi tekrar anlatmak tarafından tanıtılmıştır görünüyor. 1865 öncesinde İngilizce Folk-irfan, gümüş karşı savunmasız olduğu şekil değiştirenleriz gösterdi. c "anında ... iki kötü tercih yaşlı bayanlar dönüştürülmüştür zaman ... publican kadar başlarını üzerinde gümüş düğme vurdu". 1640 Greifswald şehir, Almanya kurt adamlar tarafından istila edildi. "Akıllı bir çocuk. Onlar benzeri tüm gümüş düğmeler, kadehler, kemer tokaları ve toplamak ve onların tüfek ve için kurşunların onları aşağı eritmek önerdi ... Bu sefer yaratıkları kesilen ve Lycanthrope ait Greifswald kurtulmak. "
1897 roman Drakula ve kısa öykü " Drakula Misafir ikisi tarafından yazılan", Bram Stoker , kurtadam ve benzeri efsanevi şeytanların önceki mitoloji üzerine çekti ve "çağın endişeleri dile getirmek oldu" ve "geç korkusu Victoria ataerkilliğe " . "Drakula Misafir" nde, onu öldürmek için tek yol belirten büyük bir kurt olarak tasvir Dracula kapalı kahramanı kovalamacanın, yardımına gelen askeri atlı bir grup bir "Kutsal Bullet" gereğidir. Bu, aynı zamanda da, ana roman Drakula bahsedilmektedir. Drakula Kont kurtadam efsaneleri onun kökenli romanında belirtilen Szekely kendisi de yeteneğiyle tasvir edilmiştir ırk soyundan, shapeshift gece boyunca istediği zaman kurt içine ancak öğle saatlerinde haricinde gündüzleri bunu yapamaz.
Bir kullanmak ilk uzun metrajlı filmi antropomorfik kurt adam oldu Londra Kurtadamı başrol oyuncusu olarak bu filmin ana kurtadam, onun tarzı ve onun insan özelliklerin çoğunu onun dönüşüm sonra bazı koruyan şık Londra bilim adamıdır 1935 yılında Henry Hull istemediği uzun saatler makyaj sanatçısı tarafından yapılıyor geçirmek Jack Pierce . Universal Studios vampirlerle durumda aksine, kullanılmak üzere hiçbir edebi eser yoktu olarak lycanthropy ile ilişkili bir bitkinin bir Balkan masalı çekti. Gümüş veya böyle yamyamlık olarak kurtadam irfan diğer yönlerine referans yoktur.
Daha trajik bir karakter Lawrence Talbot tarafından oynanan, Lon Chaney Jr. 1941 adlı yılında Kurt Adam . Pierce'ın makyaj daha bu kez ayrıntılı sayesinde, film ve dikkatleri üzerine kurt adam mancınık. Sempatik portreler böyle komedi ama işkence kahramanı olarak, az ama dikkate değer olan David Naughton içinde Kurt Adam Londra'da , ve daha az acılı ve daha emin ve karizmatik Jack Nicholson 1994 filmi de Kurt . Zamanla, kurtadam tasviri tamamen kötü niyetli bile kahramanca böyle olduğu gibi yaratıklar, gitti Underworld ve Alacakaranlık serisinin yanı sıra kan Lad , Vampir Bund'daki Dans , Rosario + Vampire ve diğer çeşitli film, anime , manga ve çizgi romanlar .
Diğer werewolves kararlı roman gibi daha inatçı ve kötü niyetli şekildedir Howling ve sonraki sekeller ve filmin uyarlamaları . Bir kurt adam varsayar formu genellikle erken filmlerde antropomorfik oldu Kurt Adam ve Londra Werewolf birçok sonraki filmlerinde, ancak daha büyük ve güçlü kurt.
Kurt adamlar genellikle sadece açık olarak, sıradan bir silah kaynaklanan hasarlar bağışıklık olarak tasvir edilen , gümüş gibi bir gümüş uçlu kamışı gibi nesneler, kurşun ya da bıçak; Bu özellik ilk sinematik kabul edildi Kurt Man . Gümüşe Bu negatif reaksiyon bazen kurt adam ciltte metalin sadece dokunmatik yanıklara neden olur o kadar güçlü ki. Akım günlük kurtadam kurgu neredeyse sadece lycanthropy kalıtsal bir durum ya olmanın ya da benzeri iletilen içerir bulaşıcı hastalık başka kurtadam ısırmasıyla. Bazı kurmaca, kurt adam gücü nedeniyle iyileşme faktörü, süper-insan hız ve güç ve yüksek düşme kendi ayakları üzerinde düşen bu tür geleneksel yaralanmalara invulnerability insan formunda, için de geçerlidir. Ayrıca saldırganlık ve hayvani dürtüleri (açlık, cinsel uyarılma) kontrol etmek yoğun ve sert olabilir. Genellikle bu gibi durumlarda yetenekleri insan biçiminde azalır. Diğer kurgu yılında tıp erkekler veya antidot ile tedavi edilebilir.
Gümüş kurşunla yatkınlıkla birlikte dönüşümün sebebi olmasıyla dolunay sadece yirminci yüzyılda yaygın olarak kurtadam tasviri parçası haline geldi. Dolunayın dönüştürücü etkisini kullanan ilk film oldu Frankenstein Kurt Adam Toplandı 1943 yılında.

Nazi Almanyası

Nazi Almanya'sı kullanılan Werwolf efsanevi yaratığın adı için kod adı olarak 1942-43 yılında, Almanca yazıldığından olarak, Hitler'in karargahına biri . Savaşın son günlerinde Nazi "Operasyonu Werwolf " Müttefikler Almanya'nın kendisi içinde ilerledikçe düşman hatlarının gerisinde faaliyet gösterecek bir komando gücü oluşturmayı amaçladık.
"Operasyon Werwolf" ni- Amerikan televizyon dizisi iki hayali tasvirleri True Blood ve 2012 roman Kurt Hunter JL gerçek kurt adamları olarak 1945 Zor Ölen Nazi komando göstererek "Werwolf" nin iki anlamı Benét-mix tarafından.

Ayrıca bakınız

  • Damarchus
  • Kitsune
  • nagual

notlar

Kaynak

Vikipedi, özgür ansiklopedi

Referanslar

İkincil kaynaklar
  • Baring-Gould, Sabine (1865). Kurtadamlar Kitabı: Bir Korkunç Superstition bir Hesap olmak . Londra: Smith, Elder & Co.Google Kitapları
  • Douglas, Adam (1992). Canavar içinde: Werewolf A History . Londra: Chapmans. ISBN  0-380-72264-X .
  • Goens Jean (1993). Loups-garous, vampirler et autres Monstres: enquêtes Médicales ve littéraires . Paris: CNRS Editions.
  • Grimm, Deutsche Mythologie , 4, ii. ve iii.
  • Hertz, Der Werwolf (Stuttgart, 1862)
  • Lecouteux Claude , Fées, Sorcieres et Loups-garous Éditions Imago, Paris (1992), çev. Clare Frock, Cadılar, Kurtadamlar ve Periler: Ortaçağ'da Shapeshifters ve Astral Çiftler , İç Gelenekler Uluslararası, Rochester, Vermont (2003), ISBN  0-89281-096-3
  • Leubuscher, Über Wehrwölfe kalıp (1850) ve
  • O'Donnell, Elliot (1912). Kurt adamlar .
  • Otten, Charlotte (ed.), A Lycanthropy okuyucu: Batı kültüründe kurtadam , Syracuse University Press, 1986.
  • Sconduto Leslie A. arasında Metamorphoses kurtadam : Rönesans boyunca antik edebi bir çalışma .
  • Stewart, Caroline Taylor (1909). Kurtadam batıl kökeni . Missouri Çalışmaları Üniversitesi.
  •  Chisholm Hugh, ed. (1911). " Werwolf ". Britannica Ansiklopedisi (11 ed.). Cambridge University Press.
Birincil kaynaklar
  • Wolfeshusius Johannes Fridericus. De Lycanthropia: Bir vere illi, ut fama est, luporum & aliarum bestiarum formis induantur. Problema philosophicum yanlısı sententia Joan. Bodini ... adversus dissentaneas aliquorum opiniones noviter assertum ... Leipzig: Typis Abrahami Lambergi, 1591. (Latince; elinde mikrofilm Tıp Birleşik Devletleri Ulusal Kütüphanesi )
  • Prieur Claude. La Lycanthropie de Diyalog: loups tr Ou dönüşüm d'hommes, vulgairement dits loups-garous, et si telle se peut faire . Louvain J. Maes & P. Zangre, 1596.
  • Bourquelot ve Jean de Nynauld , De la Lycanthropie, Dönüşüm ve Extase des Sorciers (Paris, 1615).
  • Summers, Montague , Kurtadam ; Londra: 1966 Yeni Hyde Park, NY EP Dutton'ı: K. Paul, Hendek, Trübner 1933 (1. Baskı 1934 New York reissued Üniversitesi Kitaplar; 1973 Secaucus, NJ: Citadel Press; 2003 Mineola , NY: Dover, yeni bir başlık ile Lore ve Legend Kurtadam ). ISBN  0-7661-3210-2

Dış bağlantılar

  • İlgili Medya Kurtadamlar Wikimedia Commons
  •  " Lycanthropy ". Britannica Ansiklopedisi . 17 (11 ed.). 1911, s. 149-150.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bozkurt

  Sivas Cer Atelyesi’nde 1939 - 1953 yılları arasında demiryolu araçlarının sadece bakım ve onarımları yapılır. Kuruluşundan tam 14 yıl sonr...