Bu Blogda Ara

25 Ekim 2020 Pazar

Şekil Değiştirenler şekil değiştirme (metamorfoz) İnsanlar gibi bir bedenden diğerine, örneğin hayvanların ve kuşların vücutlarına dönüşüm. Bir hayvana dönüşen insan, bir hayvan olur. Cadılar, büyücüler ve diğer büyülü güçlere sahip kişilerin, istedikleri zaman şekil değiştirme gücüne sahip oldukları söylenir. Tanrılar ve Şeytanlar şekil değiştirme yeteneğine sahiptir ve insan şeklini alabilirler.

 









Şekil Değiştirenler
şekil değiştirme (metamorfoz) İnsanlar gibi bir bedenden diğerine, örneğin hayvanların ve kuşların vücutlarına dönüşüm. Bir hayvana dönüşen insan, bir hayvan olur. Cadılar, büyücüler ve diğer büyülü güçlere sahip kişilerin, istedikleri zaman şekil değiştirme gücüne sahip oldukları söylenir. Tanrılar ve Şeytanlar şekil değiştirme yeteneğine sahiptir ve insan şeklini alabilirler.
Efsane, Büyü ve Büyücülükte şekil değiştirme
Şekil değiştirme hakkındaki inançlar çok eskidir ve hem tanrıları hem de insanları içerir. Mitler, insanların ceza olarak hayvanlara dönüştüğünü söyler. Büyücü Circe, Ulysses'in adamlarını domuza çevirdi ve Jüpiter, LYCAON'u bir kurda dönüştürdü. Homer, Virgil, Ovid, Herodotus, Petronius ve diğer klasik yazarlar tarafından kaydedilen efsaneler, şekil değiştirmenin birçok örneğini içerir. En iyi bilinen klasik masallardan biri, kahramanın sihirli bir OINTMENT'i kullandığı ve kendisini bir eşek haline getirdiği Apuleius'un Altın Eşyasıdır.
Şekil değiştirme İskandinav, İskandinav ve Cermen mitolojilerinde belirgindir. Volsunga Saga'da Sigmund ve Sinfjotli, kralın oğullarından çaldıkları kurt derilerini giydiklerinde kurtlara dönüşürler. Ormanın derinliklerinde, kralın iki oğlunun uyuduğu bir eve gelirler. Oğullar, üzerlerinde asılı olan kurt derilerinden de anlaşılacağı gibi, büyücülük konusunda yeteneklidir. Hikayeye göre:
Sigmund ve Sinfjotli alışkanlıklara girdiler ve onlardan bir daha kurtulamadılar ve orijinal canavarların doğası üzerlerine geldi ve kurtlar gibi uludular - ikisini de ulumayı öğrendiler. Şimdi ormana girdiler ve her biri kendi rotasını izledi; güçlerini yedi adama karşı denemeleri gerektiği, ancak daha fazlasına karşı denemeleri gerektiği ve çekişme meraklısı olanın kurdunun ulumasını yapması gerektiği konusunda birlikte anlaşma yaptılar.
Sinfjotli ormanda 11 adama denk gelir ve hepsini öldürür. Sigmund bunu öğrendiğinde ve Sinfjotli yardım istemediğinde, Sinfjotli'ye öfkeyle saldırır ve boğazını ısırır.
Destandaki başka bir masalda, Kral Hring'in oğlu Bjorn, kraliçe tarafından cezalandırılır. Ona kurt derisi bir eldivenle vurur ve babasının koyunlarından başka hiçbir şey yemeyen "kuduz ve acımasız bir vahşi ayı" olması için onu lanetler. Talihsiz Bjorn, kralın gerçek kimliğini bilmeyen adamları tarafından avlanır ve öldürülür. Kraliçe onu ziyafet için pişirmiş.
Halk hikâyelerinde kötü büyücüler ve cadılar, insanları kurbağalara ya da doğru kişinin gelip kötü büyüyü bozmasını beklemek zorunda kalan diğer yaratıklara dönüştürdü.
Kurt adam irfanında şekil değiştirme, dolunayda olduğu gibi istemsiz olabilir veya her Noel'i kurt olarak 12 gün geçiren LIVONIA Kurtadamlar gibi belirli dönemlerde olabilir. İstemsiz şekil değiştirme, bir büyücü veya cadı tarafından yapılan bir lanetin sonucu veya bir büyücü vampir veya kurt adam tarafından saldırıya uğramanın sonucu da olabilir. (Bkz. RUVANUSH; WILLIAM OF PALERNE.)
Geleneklere göre, şekil değiştirme yeteneği, büyücülük, büyü eğitimi veya bir usta tarafından bağışlanma yoluyla edinilebilir. Halüsinojenler, sihirli KIZLAR veya kemerler, dans, davul çalma ve büyülü sözler içeren büyülü merhemler dönüşüm sürecinin bir parçası olabilir. Efsanelerde tasvir edildiği gibi, hayvan derisinin giyilmesi bir hayvanın güçlerini ve özelliklerini verir (bkz.BERSERKİR). Navajo geleneğinde cadılar hayvan derileri giyerek Kurtadam ve hayvan idiler, bu da geceleri büyük bir hızla seyahat etmelerini sağlar. (Bkz. SKINWALKERS.)
İskandinav ve İzlanda bilgisinde, bazı erkekler EIGI EINHAMIR (“tek deriden değil”) olarak adlandırıldı ve ikinci bir hayvan şeklini alma yeteneğine sahipti. Dönüşüme olağanüstü güçler eşlik etti ve adam, şeklini aldığı hayvanın davranışını üstlendi.
Şamanik uygulamaların güçlü olduğu kültürlerde, şekil değiştirme yeteneği, diğer alemlere seyahat etmeyi ve ruhlarla uğraşmayı içeren şamanik görevler için gerekli bir beceri olarak kabul edilir. Şamanlar, koruyucu hayvan ruhları şeklini alabilir veya büyülü güçler elde ettikleri hayvanları güçlendirebilirler.
Bir büyücü ya da cadı, kötülük yapmak ve kanlarını içerek ve onları parçalara ayırarak düşmanları yerle bir etmek için kurt adam gibi bir hayvan-hayvan şekline dönüşebilir. Cadı hayvanlar da vahşi doğalarının bir parçası olarak, kışkırtmadan insanlara saldırır ve onları yerler. Yaygın batıl inançlar, hayvan cadılarının geceleri mağaralarda buluştuğunu, yeni üyeler başlattıklarını, saldırı sırasında ritüel cinayetlerini planladıklarını, kadınların CORPSES'iyle nekrofili yaptıklarını ve kurbanlarını yediklerini iddia ediyor.
Güneydoğu Asya'nın bazı bölgelerinde, büyücülük / hayvandı ruhunun bir kişinin içinde bulunduğuna - genellikle kalıtım yoluyla aktarıldığına - ve bulaşma yoluyla başkalarına bulaşabileceğine inanılıyor. Bir cadıya yakın yaşayan bir kişi, cadının doğrudan eylemi veya niyeti olmaksızın "cadı ruhunu" kapabilir.
Alınan hayvan şekli coğrafyaya göre değişir ve genellikle bir bölgede ortaktır. Kurtların bir zamanlar yaygın olduğu ve çiftlik hayvanları ve insanlar için süregiden bir tehlike oluşturduğu Avrupa'nın bazı bölgelerinde kurt, büyücünün / cadıların tercih ettiği avcıydı. Rusya'da ayı, bir hayvan olarak da yaygındır. Başka yerlerde, hayvanlar yılanlar, leoparlar, kaplanlar, panterler, çakallar, çakallar, baykuşlar, tilkiler, timsahlar, aslanlar, köpekbalıkları ve diğer korkulan yaratıklardır. Kurt tüm hayvanlar içinde en evrensel korkuyu ortaya çıkarır ve hayvanların en tehlikelisidir.
Batı sihir bilgisinde, sihirbaz Aleister Crowley'in başkalarını şekillendirme gücüne sahip olduğu biliniyordu. Bir zamanlar şair Victor Neuburg'u bir deveye dönüştürmüş olması gerekiyordu.
Batı Büyücülüğünde şekil değiştirme
Engizisyonun zirvesi 16. ve 17. yüzyıllarda meydana gelen cadı duruşmaları sırasında, Avrupalı ​​İblis bilimciler şekil değiştirmenin şeytan ve Şeytanları tarafından mı yoksa sadece Şeytanlardan ilham alan bir illüzyon mu olduğunu tartıştılar. Jean Bodin ve Joseph Glanvill gibi bazı İblis bilimciler şekil değiştirmeyi veya metamorfozu gerçek olarak kabul ettiler. Henri Boguet, NICHOLAS RÉMY ve FRANCESCO MARIA GUAZZO gibi diğer pek çok kişi bunu yanlış olarak nitelendirdi. Beşinci yüzyılın başlarında St. Augustine tarafından yapılan ve 13. yüzyılda St. Thomas Aquinas tarafından yankılanan otoriter açıklamalardan alıntı yaptılar.
Augustine, metamorfozun mucizevi olduğunu ve şeytanın mucize yaratma gücünün olmadığını söyledi; bu nedenle metamorfoz şeytan ve şeytanların yarattığı bir illüzyondan başka bir şey değildir. Augustine, The City of God'da şunları yazdı:
Genelde, bazı cadıların büyüleri ve Şeytan adamlarının gücünün kurtlara dönüşebileceğine inanılıyor. . . ama insan aklını ve anlayışını kaybetmezler, zihinleri de bir canavarın zekasını yaratmaz. Şimdi bu şu şekilde anlaşılmalıdır: yani, Şeytan yeni bir doğa yaratmaz, ama gerçekte olmayan bir şeyi olduğu gibi gösterebilmektedir. Çünkü ne büyü ne de kötü bir güçle zihin, hayır bedensel olarak bile herhangi bir hayvanın maddi uzuvlarına ve özelliklerine dönüştürülemez. . . ama bir adam fantastik bir şekilde ve yanılsama yoluyla bir hayvana dönüşüyor, ancak kendisi dört ayaklı gibi görünse de.
906'da Ortaçağ'ın en önemli dini belgelerinden biri olan Canon Episcopi ortaya atıldı. Regino of Prum, Abbot of Treves tarafından halka açıklandığında, dördüncü yüzyıla kadar uzanan eski bir otorite olarak sunuldu. Gerçek kökenleri ne olursa olsun, Gratian tarafından 1140 civarında Uyumsuz Kanonların Uyumluluğuna dahil edildi ve en yüksek kanonik yasaya yerleşti.
Canon Episcopi, Augustinian görüşünü destekledi ve Demonologları 17. yüzyıla kadar etkiledi. Havada uçmak ve hayvanlara dönüşmek aptalca illüzyonlardı:
Bu nedenle, her şeyi yapan ve her şeyin aracılığı ile yaratıldığı Yaradan dışında, herhangi bir şeyin yapılabileceğine veya herhangi bir yaratığın daha iyi veya daha kötüye değiştirilebileceğine veya başka bir türe veya benzerliğe dönüştürülebileceğine inanan her kimse, şüphe götürmez bir durumdur. in-del.
İlk önde gelen soruşturmacı kılavuzu (1484) olan Malleus Male fi carum, kanunun görüşüne uyuyordu. Dominikli yazarlar Heinrich Kramer ve James Sprenger, bu tür yanılsamaların Tanrı'nın bazı ulusları günah yüzünden cezalandırmasının bir sonucu olduğunu söyledi. Levililer 26'dan, "Emirlerime uymazsan, tarla hayvanlarını sana karşı göndereceğim, seni ve senin yeleğini tüketecekler" ve Tesniye 32, "Ben de canavarların dişlerini göndereceğim. onların üzerine. " İnsan yiyen kurtlara gelince, Kramer ve Sprenger onların kurt adamlar değil Demons tarafından sahip olunan gerçek kurtlar olduğunu söyledi. Bir kişi kendisinin bir kurda dönüştüğünü düşünüyorsa, bu bir cadının hayali büyüsünün sonucuydu.
Diğer cadı avlama rehberlerinin çoğu da aynı şeyi yaptı. Bu arada, şekil değiştirme gerçeğine inananlar, Augustine ve Canon Episcopi etrafında yollar bulmak zorunda kaldı. Rémy ve Guazzo gibi bazı Demonologlar, şeytanın, kurt adamlar tarafından sergilenen sempatik yaralar gibi fiziksel kanıtları geride bırakırken şekil değiştirme yanılsamalarını yaratabileceği şekilde yaratıcıydılar.
Sömürge Amerika'da Puritan vaiz ve cadı avcısı Mather, metamorfoz kavramını "muhteşem" olarak adlandırdı. Şanlı Providansların Kaydedilmesine Yönelik Bir Deneme'de (1684) Mather şunları söyledi:
Ancak böyle bir dönüşüme neden olmak Cehennemdeki tüm Şeytanların gücünün ötesindedir; gerçek bir Mucizenin Yazarları olabileceklerinden daha fazlasını yapamazlar. . . Yine de inkar etmiyorum ama Şeytan, Cadıların hayal gücüne onları Canavarlara dönüştürüldüklerine inandırmak için empoze edebilir.
Mather, büyücülük şüphesiyle hapsedilen ve kendisini kurda dönüştürebileceğini iddia eden bir kadının hikayesini anlatıyor. Yargıç, onun önünde bir kurda dönüşme ihtimaline karşı, onu idam etmeyeceğine söz verdi. Cadı başını, boynunu ve koltuk altlarını bir merhemle ovuşturdu ve üç saat boyunca derin bir uykuya daldı. "Sesler veya darbelerle" uyandırılamazdı. Uyandığında, bir kurda dönüştüğünü, birkaç mil öteye gittiğini ve bir koyun ve bir inek öldürdüğünü iddia etti. Yargıç, cadı tarafından tarif edilen yerde bir koyun ve ineğin gerçekten öldürüldüğünü araştırdı ve keşfetti. Şeytan'ın "bu yaramazlığı yaptığı" ve cadının sadece Şeytan'ın yarattığı hayalleri ve hayalleri deneyimlediği açıktı.
Bununla birlikte, çoğu büyücülük davası şekil değiştirmeyi içeren tanıklığa dayanıyordu. Tanıklar, suçlanan cadıların önlerinde göründüklerini veya onlara insan dışı bir şekilde işkence ettiklerini iddia ettiler. Örneğin, 1663'te İngiltere'nin Newcastle şehrinden Jane Milburne, Dorothy Strangers'ı düğün yemeğine davet etmedi. Sonuç olarak, Milburne, Strangers'ın kendisini bir CAT'e dönüştürdüğünü ve Milburne'u rahatsız etmek için diğer birkaç gizemli kediyle birlikte göründüğünü iddia etti.
Cadılar genellikle işkence gördükten sonra şekil değiştirmeyi itiraf ettiler. 1649'da İngiltere, St.Albans'lı John Palmer, kavga ettiği genç bir adama işkence etmek için bir kurbağaya dönüştüğünü itiraf etti. Palmer bir kurbağa olarak adamı yolda bekledi. Adam kurbağayı tekmeledi. Palmer daha sonra incik ağrısından şikayet etti ve kurbanını büyüledi.
Guazzo, bir barmeni kızdıran bir adam hakkında benzer bir hikaye anlatıyor. Borçlu olduğu miktarı iki katına çıkardığını bildiği için tüm faturasını ödemeyi reddetti. Daha sonra, seyahat arkadaşlarının bir kılıçla boğazını kestikleri kocaman ve çirkin bir kurbağa buldu. Barmen de aynı yarayla yatağına gitti.
Şekil değiştirme, şüphesiz bir kişiye kötü bir büyü yapmak ve aynı zamanda peşinde koşmaktan kaçmak için bir eve kolayca girmeyi mümkün kıldı. 1547'de, Fransa'nın Navarre kentindeki soruşturmacıların önüne getirilen bir cadının sihirli merhemiyle birlikte kaçakçılık yapabildiği bildirildi. Kendini ovuşturdu ve bir perdeli baykuşa dönüştü ve kesin bir ölümden kaçtı.
Cadılar ayrıca Sabbat'larına seyahat etmek için şekil değiştirdiklerini itiraf ettiler. En yaygın formlar, onları transa sokan bir merhem uygulamasından sonra elde edilen hegoat, kurt, CAT, köpek, inek, tavşan, baykuş ve BAT idi.
1662'de gönüllü olarak büyücülüğü itiraf eden İskoç bir kadın olan Isobel Gowdie, kendisinin ve kız kardeşi cadılarının kendilerini tavşanlara, kedilere, kargalara ve diğer hayvanlara dönüştürmek için büyülü sözler kullandığını söyledi. Bazen av köpekleri tarafından ısırıldılar.
1664 gibi geç bir tarihte, gerçek şekil değiştirmeyi destekleyen argümanlar hala ileri sürülüyordu. İngiliz doktor Dr. William Drage, ruhların gerçekten de bedenleri başkalaştırma gücüne sahip olduğunu iddia etti. Sonunda, cadı denemeleri sona erdiğinde, bu tür görüşler Lycanthropy'nin Şeytani veya büyülü değil, patolojik bir durum olduğu fikrine yol açtı



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bozkurt

  Sivas Cer Atelyesi’nde 1939 - 1953 yılları arasında demiryolu araçlarının sadece bakım ve onarımları yapılır. Kuruluşundan tam 14 yıl sonr...