Bu Blogda Ara

9 Kasım 2020 Pazartesi

Tilki ve Kurt 1001 Gece Masalı

 



Tilki ve Kurt

1001 Gece Masalı
Allah'a hamdolsun Şehazade, Sultan Şaryar ile evlidir. Ona şöyle diyor: “Güzel sözlü Kraliçem, hayvanlarla ilgili hikayeleri seviyorum, bizden ayrı yaşamalarına rağmen, dostlukları ve kavgaları pek çok yönden bizimki gibi. Onların dünyasının hikayelerinden alınacak çok fazla bilgelik var. "
Ve Scheherazade cevap verdi: “Aman Tanrım, hayvanlar aleminden öğrenebileceğimiz çok şey olduğunu söylemekte haklısın. Ve aklıma böyle bir hikaye geliyor. Bu bir ihanet ve güven hikayesidir. Kurt ve Tilki hakkında bir hikaye. "
Ve Sultan başını eline dayadı ve hikayesini dinlemek için kanepeye uzandı.
Kurt ve Tilki o kadar çok ortak noktaya sahipti ki kardeş gibiydiler. İkisi de çalmayı ve avlanmayı severdi, ancak seçim hakkı verildiğinde her zaman çalmayı tercih ederlerdi. Hayvan dünyasının bu güçlü pençeli iki haydut bir inde birlikte yaşıyordu. Ancak Kurt, Tilkiden çok daha büyük ve güçlüydü ve kendisinin çiftin daha iyi olduğunu düşünüyordu. Tilki, daha küçük olmasına rağmen, Kurt'tan çok daha zeki olduğunu biliyordu ve Kurt'un her zaman kendisinin büyük patronmuş gibi davranmasına kızmıştı.
Bir gün mağaralarının dışında güneşte otururken Tilki Kurt'a şöyle dedi:
"Arkadaşım. Sen benim kardeşim gibisin Öyleyse size bir tavsiyede bulunayım. Yollarınızı düzeltin. Artık haydut olma. Adem'in Oğlu'ndan bir daha çalmayın. " (Adem Oğlu derken Adamı kastediyordu).
Kurt koca kafasını arkadaşına çevirdi ve tüylü kulağını kaldırdı. Tilki devam etti:
"İnsanın bağına sürünmeyi, üzümlerini kazmayı ve üzümlerini yemeyi ne kadar sevdiğini biliyorum. Tarlalarına atlamayı ve kuzularını çalmayı ne kadar sevdiğini biliyorum. Ayrıca bunun için senden nasıl nefret ettiğini ve nasıl olduğunu da görüyorum. Kurnazlıkla dolu olduğu için ondan korkmanız akıllıca olacaktır.Gökten kuşları nasıl vuracağını, sudan balıkları nasıl kaldıracağını, odun yakmayı ve kayaları nasıl keseceğini biliyor. O kadar zeki biri, eninde sonunda senin gibi birinden kurtulmaya mahkumdur. Benim tavsiyem gibi yapın: Adem'in Oğlu ile barış ve ondan bir daha çalma. "
Kurt dinledi ve bu sözleri hoş karşılamadı çünkü derin derinlerde Fox'un kendisine hakaret ettiğini hissetti. Biraz aptal olduğunu mu ima etmek istedi? Ya da her halükarda, Tilki'nin kendisinden çok daha zeki olduğunu düşündüğünü fark etti. Ve böylece büyük pençesini kaldırdı ve arkadaşının suratına sert bir yumruk attı. Zavallı hayvan dönüp durdu ve oldukça şaşırdı. Ayağa kalkınca Kurt ona homurdandı:
"Daha iyilerine tavsiyede bulunmak senin için değil."
Fox'un kendini toparlaması bir iki dakika sürdü. Bir gülümsemeyi başarabildiğinde yumuşak bir sesle şöyle dedi: “Elbette haklısın kardeşim Wolf. Beni affet. Dünyadaki diğer canlılardan daha çok sevdiğim sana karşı günahım için pişmanlık duyuyorum. "
Ve Kurt ona baktı, Tilki'nin ondan uygun bir şekilde korktuğunu gördü ve sert bir sesle ekledi:
"Bu dersten öğrenin. Başkalarının işine burnunuzu sokmayın. "
Tilki başını eğdi ve şöyle dedi:
"Sesini duymak itaat etmektir kardeşim."
Kurt, "Bu daha çok benziyor" dedi. "En azından doğru yerde söylenen akıllıca sözlerdi."
"Ah evet," dedi Tilki her zamankinden daha alçakgönüllülükle. "Şairin bir zamanlar söylediği gibi, bir öğretmenin darbesi ilk başta inciticidir, ama sonunda baldan daha tatlıdır."
Ve o andan itibaren, Kurt'a en büyük saygıyı göstermeye ve mümkün olduğunda onu övmeye her zaman dikkat etti. Ama içten içe zorbadan nefret ediyordu ve intikamını alma şansı arıyordu. Aylar geçti ve Kurt olayı tamamen unuttu, ama Tilki unutmadı. Bir gün, bir tilkinin, hatta bir kurdun bile girebileceği büyüklükte bir delik bulduğunda, üzüm bağının duvarı boyunca gizlice girip biraz üzüm çalmanın bir yolunu arıyordu.
İlk başta çok sevindi ve sonra kendi kendine şöyle düşündü: “Bu gerçek olamayacak kadar iyi. Sanırım Adem Oğlu burada bir şeyler planlıyor. " Ve delikten gerildi ve diğer taraftaki pençesiyle yavaşça yere vurdu. Tam onun düşündüğü gibiydi. Adam derin bir çukura çubuklar ve yapraklar koymuştu. Bir hırsızı yakalamak için bir tuzaktı.
"Bu kurnaz tuzağı bulduğuma Allah'a şükürler olsun!" dedi Fox mutlu bir şekilde. "Ve düşmanım Kurt doğrudan onun içine düşsün!" Ve adımında bir yayla ine geri koştu.
Kurt uykusundan titrerken, "İyi haber," dedi. Bağa girmenin kolay bir yolunu buldum. İçine girip karnınızı erkeğin sulu üzümleriyle doldurabilirsiniz. Olgunlaşmış meyve asmaların üzerinde parlıyor, yemeniz için hazır. "
Kurt'un Tilki'nin sözlerinden şüphe etmek için hiçbir nedeni yoktu ve lezzetli ve kolay bir kahvaltı arayışı içinde bağa doğru koştu. Duvarda, Tilki'nin ona bakmasını söylediği yerde deliği buldu ve kolayca içinden geçti - ama diğer tarafta çubukların ve yaprakların arasından düştü ve doğruca tuzağa düştü. Tilki, arkadaşının talihsizliğini gördü ve çok sevindi.
Sonunda talih bana acımaya başladı! Açgözlülük, Kurt'u sonunun altına çekti! "
Ve gözlerinde yaşlarla çukurun kenarına baktı ve kederli Kurt'un ona baktığını gördü:
Kurt, "Tek gerçek arkadaşım" dedi, "Benim için ağladığını görüyorum."
"Hayır! Bir bit değil! " Tilki güldü. Ağlıyorum çünkü bu günden önce ne kadar yaşadığını düşünüyorum ve daha önce bu derin deliğe düşmediğin için üzgünüm.
Bu acımasız sözler Kurt'u, düşüşünün yaptığından daha fazla sersemletti ve incitti. Oldukça şok oldu, yanıtladı:
Allah adına kardeşine merhamet et. Git annemle konuş. Ne yapacağını bilecek ve yardım getirecek. "
Ancak Tilki, Kurt'un ricasına pek aldırış etmedi. Sarı dişlerini göstermek için burnunu kaldırdı ve şöyle dedi:
"Seni aptal, aptal canavar, üzerimde zorba olan sana neden yardım edeyim?"
"Ama," diye yalvardı Kurt, "Bana olan aşkına her zaman karşı çıktın. Hizmetçim olmaya yemin ettin. Yaşlılığımda bile bana bakacağına söz vermiştin. Bana nasıl böyle dönebilirsin? "
Tilki, "Ah, kandırdın, kendini kandıran aptal," diye alay etti. "Konuşan benim korkumdu, kalbim değil. Gerçekte senden nefret ediyorum çünkü sen bir kabadayısın ve bir kabasın. "
Yine de bu sözlere tam olarak inanamayan Kurt, arkadaşının şaka yaptığını düşünerek yarı yarıya şöyle dedi: “Dua ediyorum, benimle düşmanın diliyle konuşma. Bana bir düşmanın gözüyle bakma. Çünkü bilge şair, "Bağışlama asildir ve iyilik hazinelerin en iyisidir" dediğinde iyi konuştu.
"Ah, şimdi yalvarıp sürtün," dedi Tilki. "Ama bunun tek sebebi sen aşağıda kara delikte ve ben burada güneşin içindeyim."
"Beni bu çukurdan kurtarırsan, tövbe ederim!" Kurt uludu. Ama Fox ona güldü.
Ve sonunda Kurt, eski arkadaşının ondan gerçekten nefret ettiğini, ona yardım etmesinde hiçbir umut olmadığını ve her şeyin kaybolduğunu fark etti. Her zamankinden daha acınası bir şekilde ağlamaya ve ulumaya başladı.
Şimdi, Tilki'nin bile kalbinde nefretle ya da kurnazlıkla dolu olmayan bir yeri vardı, Sonunda Kurt'un kaderi onu etkiledi. Deliğe gitti ve dedi ki:
"Arkadaşım. Neden bu kadar ağlıyorsun Sadece bu kelimeleri söylediğimde şaka yapıyordum. İşte, kuyruğumu çek ve kendini dışarı çıkar. " Ve böylece kırmızı gür kuyruğunu Kurt'un tutması için deliğe salladı. Ama intikam için aptalca bir istekle dolu Kurt, kuyruğunu kendini kurtarmak için kullanmadı. Bunun yerine onu yakaladı, Tilkiyi kendisiyle birlikte deliğe çekti ve muzaffer bir şekilde hırladı:
"Öyleyse şimdi kendi niyetinin tuzağına düştün seni hain ve bunda kaderimi paylaşacaksın!"
Korku dolu Tilki yalvarmaya ve sürtmeye başladı: “Ey cesur ve güçlü usta, bana vurup beni şimdi öldür, yoksa planımdan yararlanamazsın ve ikimiz de burada öleceğiz. İkimizin de kendimizi kurtarması daha iyi değil mi? "
Zaten biraz daha sakin hisseden Kurt, şansı varken kendini kurtaramadığına pişman olmaya başladı ve sordu:
Bizi tam olarak nasıl kurtarmayı düşünüyorsunuz?
"Kolay" dedi Tilki. Beni başının üstüne kaldır, ben de bu çukurdan çıkabilirim. Tırmanmana yardımcı olması için koşup ip olarak kullanmak üzere bir asma getireceğim. "
Ama Kurt tüylü başını salladı ve şöyle dedi: “Oh Tilki, sana asla vazgeçmediğin için saygı duyuyorum, ama beni gördüğün aptal ben değilim. Şairin dediği gibi, “Düşmanların en kötüsü en yakın arkadaşınızdır. Onu gülen bir yüzle karşılayın ama onunla savaşmaya hazır olun. " İşte bu yüzden sözlerine güvenmiyorum. Hayýr. Burada yalnýz ölmek benim için kötü olur. Burada benimle bekleyeceksin ve adam gelip bizi burada kapana kısılmış bulduğunda birlikte öleceğiz. "
"Akıllı sözler," dedi Tilki. Ama her durum için değil. Her zaman şüpheli olmak doğru olamaz. Güven, dostluğun yapıştırıcısıdır. Güven olmadan, her birimiz kendi başınayız. Güven olmadan birlikte çalışmak olamaz. Seçim senin. Bana güven ya da öl. Kaybedecek neyin var? Bana güvenmiyorsan, numaran zaten artıyor. "
Elbette yaşamayı ümit eden Kurt, Fox'a yardım ederek kaybedecek çok az şeyinin olduğunu gördü ve onu başının üzerine kaldırdı. Tilki, pençeleriyle deliğin kenarını kavradı, bir asmayı tuttu ve gün ışığına çıktı.
"Sözünü tuttuğundan emin ol," diye seslendi Kurt. "Koş, o ipi çek ve beni çek."
"Ha! Ha!" Tilki ağladı. "Bir şans değil! Sana yardım edersem intikamını alacak ve beni öldüreceksin. " Ve tepeden köye doğru koştu. Orada harika bir yemek yapmaya başladı, öyle ki adam elinde tırmıkla dışarı çıktı. Tilkiyi gördü ve onu kovalamaya başladı. Tilki döndü ve koştu, yani onu Kurt'u bulup öldüreceği çukura götürmek için. Ama koşarken Fox şöyle düşündü: "Bu dünyada tek başımıza olmamız ve kimseye güvenemememiz üzücü değil mi?"
Çukura ulaştığında kuyruğunu bir kez daha deliğe salladı ve dedi ki:
Wolf, çabuk, kuyruğumdan kendini çek. Beni bir kez daha çukura sürüklerseniz, ikimiz de ölürüz çünkü adam bir dakikadan fazla uzakta değil. Bilge olmak. Ortak düşmanımız tarafından bir araya geldiğimize bakın. Ya birlikte yaşarız ya da ölürüz. "
Ve Kurt, yaşamak için tek bir şansı olduğunu görünce, Tilki'nin kuyruğundan kendini çekip ormana koştu. Tilki de kaçtı, ama farklı bir yöne gitti, çünkü Kurt'la güven ve şüpheyi tekrar tartışmak istemedi. Bu tartışmada çok fazla tehlike vardı.
Ve Şehazade hikâyesinin sonuna geldiğinde, sabahın ışığı pencereden içeri sızmaya başladı.
Sultan, "Bu gerçekten harika ve öğretici bir hikayeydi" dedi. "Hayvanların hikayelerinden öğrenecek çok şeyimiz olduğunu söylediğimde ne kadar haklıydım."
"Talimatlarınız gerçekten akıllıcaydı" dedi Şehazade ve eğer bugün hayatımı bağışlarsanız, yarın gece size daha da harika başka bir hikaye anlatacağım. Ve hikayelerinden zevk alan Sultan, bir sonraki hikayeyi pek beklemiyordu



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bozkurt

  Sivas Cer Atelyesi’nde 1939 - 1953 yılları arasında demiryolu araçlarının sadece bakım ve onarımları yapılır. Kuruluşundan tam 14 yıl sonr...