Bu Blogda Ara

4 Mayıs 2021 Salı

Wepwawet

 

Bu blogda daha önce kısaca yazdığım Wepwawet (Upuaut, Wep-wawet, Wep-waut, Wepuat, Ophois), Eski 2284008619_fc59674c5ajfgjfgMısır Krallığı'ndan eski bir kanid şekilli Tanrı'dır Görünüşe göre, Eski Krallığın üçüncü hanedanı kadar erken bir tarihte ona tapılmış olabilir. Yukarı Mısır'da bulunan Abydos, Yunanlıların Likopolis, "Kurt Şehri" veya "Kurtlar Şehri" dedikleri en kutsal şehridir. Bir kurdu mu yoksa çakal mı temsil ettiğine dair pek çok tartışma var. Anubis'e çok benzer şekilde tasvir edilmiştir, ancak siyah yerine gri renklidir veya bazen beyaz bir kafa ile tasvir edilmiştir. Yunan kaynakları, Wepwawet'in hayvanının bir kurt olduğunu söylüyor, ancak bununla ilgili Yunan öncesi Kemetik kaynaklarında kesin bir yorum yok.

Wepwawet aslen Nuit ve / veya Ra'nın oğluydu. Sonunda, Osiris'in ibadeti gittikçe daha popüler hale geldikçe ve tüm Mısır'da öne çıktıkça, Abydos'ta Wepwawet, Isis ve Osiris mit döngüsüne dahil edildi ve onların çocuğu oldu. Bazı durumlarda Horus ile özdeşleştirilir, bazılarında ise O'nun başka bir çocuk olduğu (ve bu nedenle Osiris ve Nephthys'in oğlu Anubis'in üvey kardeşi) olduğu ima edilir. Bazı durumlarda Anubis'in oğlu olarak tanımlanır. Ve önemli kült merkezlerinden biri olan Asyut'ta, Hathor'un yerel bir varyasyonu hem annesi hem de eşi olarak kabul edilir.

 

Genel olarak firavunların amaçlarını övdüğü düşünülen daha sonraki bir mitos, Wepwawet'in Aşağı Mısır'ın kalbinde yer alan Aşağı Mısır'ın en eski tanrıçasının kutsal yeri olan Wadjet'in mabedinde doğduğunu iddia ederek kısaca dolaştırıldı. Sonuç olarak, şimdiye kadar yalnızca Yukarı Mısır'ın standardı olan Wepwawet, Mısır'ın birleşmesini simgeleyen kraliyet ritüellerinin ayrılmaz bir parçasını oluşturdu .

 

Anubis gibi, Wepwawet de Yol Açıcı olarak adlandırılır. Aslında bu, O'nun adının birebir tercümesidir. Ancak Wepwawet, ordunun yolunu açan bir izci olarak düşünülen bir Savaş Tanrısıdır. Anubis'in aksine genellikle asker kılığına giriyor ve topuz ve yay gibi silahlar taşıyor. Bildiğim kadarıyla Anubis asla gösterilmedi63px-Wepwawet-savaşçısilah taşımak. Wepwawet aynı zamanda bir av Tanrısıdır ve özellikle onu korumak ve yardım etmek için kraliyet avlarında Firavun'a eşlik ettiği düşünülmüştür. Bu açıdan Wepwawet, "Tanrılardan Daha Güçlü Keskin Oklara Sahip Olan" olarak adlandırıldı. Memphis'te Wepwawet, doğum süreciyle de bağlantı kuran “Vücudun Açıcısı” olarak adlandırılır. Daha sonraki dönemlerde bazı piramit metinlerinde, Wepwawet'e muhtemelen gökyüzünün “açıcısı” olarak görülmesi amaçlanan “ufuktan yükselen Ra” başlığı verilir. Pyramid Text ifade 301'de yükselen güneş Wepwawet olarak adlandırılır. Onun pek çok sıfatından biri “ Yükselen” veya “Parlayan / Parlayan Kişi” dir.Anubis karanlık bir Gecenin Tanrısıysa, Wepwawet onun güneş kardeşi olarak görülebilir. Ne kadar çok düşünürsem, birbirlerinin zıt yansımaları, aynı madalyonun iki yüzü gibi görünüyorlar.

Kimilerine göre Ağzın Açılması törenini tasarlayan Anubis değil, Wepwawet'ti. Bu, ölen kişinin bedeni üzerinde gerçekleştirilen 300px-Opening_of_the_mouth_ceremonyve öbür dünyada kişinin nefes alabilmesi, konuşabilmesi ve zihnine tam hakim olabilmesi için ağzının açıldığı ritüeldi Mısırlılar, sonraki dönemde hayatta kalmak için ruhun yemesi ve içmesi gerektiğine inanıyor, bu nedenle bu ritüel hayati önem taşıyordu.

 

Wepwawet ayrıca orduyu yöneten sancağı, kulübeyi taşıdığı gösterilmiştir Dini alaylara da öncülük ediyor. Örneğin, "Wepwawet Alayı", Ölülerin Tanrısı olarak Osiris'in gizemlerini başlattı. Kulübede, Wepwawet'i kraliyet ve 220px-Vepuauet_lepsfiravunla ve aynı zamanda Tanrıça Wadjet ile ilişkilendiren, köpek formunda duran bir Wepwawet amblemi, üreazların bir tasviri bulunmaktadır Kulübenin en göze çarpan kısmı, anlam açısından da en gizemli olanıdır; Genellikle kralın plasentasıyla ilişkili olduğu düşünülen, onu tekrar doğumla ilişkilendiren ve pek yararsız bir şekilde "çıkıntı" olarak tanımlanan garip kıvrılmış bir nesne.

"Kulübenin ilk görünümleri özellikle esrarengiz olsa da, büyük beyaz, şişmiş bir spiral şeklini tasvir ediyorlar. 5759782Piramit Metinlerinde onu tanımlamak için kullanılan dil , onun kraliyet plasentası olabileceği önerisini sunan bir tür yastık olabileceğini öne sürüyor, yakınlığını ve benzer şeklini "Khons-sembolüne" atıfta bulunarak, muhtemelen gerçekten bir plasentayı temsil ediyor. Plasentanın kendisi ilginç bir şeydir, Kral'ın bir tür ruhsal ikizinin 'bedeni'. Bu ikiz olmasaydı, Kral hem yaşamda hem de ölümde kendisinin gölgesi olurdu, bu yüzden plasentayı güvende tutmak çok önemli olurdu. Bununla birlikte, plasenta genellikle kahverengiyle temsil edilir. Kulübeler genellikle beyazdır. Ve iki şekil de aslında aynı değil.

Şahsen ben orjinal barakanın tasvir ettiğine inandığım şey, hamile bir ineğin rahmi. Leonardo DaVinci'nin 'Gravid Cow Uterusu' adlı bir resmine rastladığımda, hemen ayırt edici şişman sarmalın farkına vardım. Daha fazla arama9896326bovin iç kısımlarının benzer şekilli diyagramlarını ortaya çıkardı, hepsi de ahır ahırını anımsatıyor. Ve dahası, bu belirli malzeme parçası renklendirme açısından oldukça "beyaz" görünüyor. Kuşkusuz, bu konularda uzman OLMADIĞIM çok mutluyum. Bununla birlikte, sadece şekil ve renk uyuşması değil, aynı zamanda spesifik olarak (ve belki de açık bir şekilde) bir ineğin rahmi olması fikri de aslında çok mantıklı. Kral, Göksel İnek'in içinde gökyüzünde yeniden doğdu. Bu, Terence DuQuesne'nin barakanın sembolik olarak doğum ve yenilenmeyi temsil ettiği, belki de gökyüzünün bir bölgesi olduğu yönündeki önerileriyle uyumludur. Buna, Yolun Açıcısı olarak Wepwawet'in rahimle, özellikle de gökyüzünün rahmiyle ve doğum / yeniden doğuşla sıkı bir şekilde ilişkilendirdiği gerçeğini ekleyin, . ”

 

Wepwawet bazen Ra'nın güneş teknesini gece Duat, Yeraltı Dünyası boyunca seyahat ederken, güneş Tanrısını sabaha kadar yolculuğunda korumaya yardım ederken gösterir. Bu, O'nun Seth'in yönlerini, özellikle de 220px-Wepwawet, _664–332_B.CE, 16.580.168Seth'in Ra'yı her gece yılan Apophis'ten koruduğu olumlu yönlerini özümsediği anlamına geliyor gibi görünüyor Bu, Wepwawet'e belirli bir dikilitaş üzerinde verilen bir sıfatla da destekleniyor; bu, "bozucu" veya kelimenin tam anlamıyla "yüksek sesle" anlamına geliyor ki bu genellikle Mısır edebiyatı için iyi bir şey değildir. Ayrıca orada bir timsahı zıplarken de gösterilir. Bunun, O'nun yüksek sesle havlamasının Apophis'i ve diğer kötü ruhları kovduğuna inanılır.

Wepwawet, açıkça Anubis ile birleştirilmiştir. Ancak O'nun diğer sentezlemelerinden bazıları ilk bakışta şaşırtıcı görünebilir. Wepwawet-Heru (Horus) ve Wepwawet-Ra en önemlileri arasındadır. Ayrıca Hava Tanrısı Shu ile Nut (Gökyüzü) ve Geb'in (Yeryüzü) babası "Gökyüzünü yeryüzünden ayıran kişi" sıfatıyla bağlantılıdır. O, Heliopolis'te ibadet edilen Ennead'in önemli tanrılarından biri olduğu için muhtemelen Shu'yla bir başka bağlantı olan "Heliopolis'te Kimin Ruhu Büyüktür?"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bozkurt

  Sivas Cer Atelyesi’nde 1939 - 1953 yılları arasında demiryolu araçlarının sadece bakım ve onarımları yapılır. Kuruluşundan tam 14 yıl sonr...