Moğol Şamanizmi
2010 yazında, Seita Dergisi'nde ve Lehdo web sitesinde , Moğollar ve Türklerin eski bir halkıolan Mağribi konusunda bir makale yayınlandı . Deniz kıyısı atalara saygının önemli olduğu isimsiz ve totemik bir doğal dindir. Moğol Şamanizmine genellikle Tengris adı da denir. Bu yazıda dinin şamanist yönüne bakıyoruz.
Dünya görüşü yapısı
Canlandırıcı, merkezi ve alt dünya, Moğolları, dünyanın üç yerine böler. Dünyalar, dünya ağacı olarak tanımlanan merkezi eksenle birbirine bağlanır. Bu eksen boyunca, şaman muhteşem gerçekliğe geçer. Yüce dünyanın hükümdarı olarak Moğollar , dünyanın yaratıcısı olan Ulgen tanrısını ve cennetin oğlunu, mavi gökyüzünü tutar. Alista, ölü ruhların yeniden doğuşuna karar veren Erlek Han tarafından yönetilir .
Moğol dünyası küresel olarak hayal edilebilir. Dünya ağacının yaprakları görkemli dünyayı yakalar ve kökleri Dünya Ana'nın dünyasına nüfuz eder. Dünya ekseninin ucu toroo olarak bilinir. Ucu, Kuzey Yıldızında bulunabilen bir çividir. Şaftın diğer ucu, kaplumbağanın altındaki dünyanın derinliklerinde bulunur. Binlerce yıl boyunca dağ dünyanın merkezi olmuştur.
Dikey eksene ek olarak, dört yön önemlidir. Renkler ve unsurlar hava yönünde birleşir: güney : kırmızı ve ateş, batı : beyaz ve toprak, kuzey : siyah ve su, doğu : mavi ve hava. Moğolca'da güney kelimesi fiziksel batıya atıfta bulunur. Batı Yarımküre eril olarak görülür ve yardımsever cennet ruhlarının kontrolü altındadır. Dünyanın doğusu dişildir ve cennetsel ruhları getiren hastalıklar ve kaos var.
Denizin dünya görüşü döngüselliğin egemenliği altında. Döngü ve yaşam döngüsü dairesel bir döngü olarak görülür. İnsanlar doğuyor, büyüyor, ölüyor ve yeniden doğuyor. Dairesel form, gerçekleri algılamak için küresel bir makro kozmos olarak tekrarlanır. Cennet sistemi, tam sembol sistemine göre inşa edilmiş dairesel konutlarda minyatürleştirilmiştir.
Yurt - minyatürde evren
Moğol konutu ( ger ) büyük bir makro kozmos içerisinde bulunan bir mikro kozmos. Ne de olsa yurtdışında, kutsal ateşin dumanının cennete ulaştığı ve kömürün ısısının sadaka doğru derinliklerine düştüğü merkezi bir delik var. Bazı Sibirya kabileleri yurtdışında harcama yapan başlatıcılarda fiziksel bir merkez ayağı oluşturdu. Ölçek daha da azaltılırsa, her şaman ve her insan minyatür bir minyatürdedir. Omurga, bizi tepeden tepeye bağlayan ve tabana zemine dayanan merkezi eksendir.
Yurt merkezinin merkezi, merkezindeki şöminedir ( gal golomt ). Bunun yanında, şaman ritüelini gerçekleştirir. Şöminenin arkasında kalan konutun arkasında, manevi nesnelerin tutulduğu yurtların kutsal yeridir. Yurt içerisindeki her hareket saat yönünde daima saat yönündedir. Aynı dönme yönü, ritüelistik hareket ve şamanist yohor dansında tekrarlanır , burada dansçılar şamanın yükselmesiyle enerji sarmalını yükseltir. Geleneksel olarak, erkekler silah ve malzemeleriyle yurt dışında sağ tarafta oturuyorlardı. Kadınlar, çadırın sağ tarafında, mutfak gereçleriyle ustalaştı.
Ongonmodon - Şamanın kutsal ağacı
Deniz kaplumbağası, doğanın geniş vahşi korulara dönüştüğü bir bölgede doğar ve gökyüzü dünya üzerinde mavi sonsuzluk olarak vurgulanır. Halk geleneği, tüm doğal deneklerin ruh ve ruh olduğuna inanmaları için küçük çocuklara öğretmek olmuştur. Taşlar, ağaçlar, nehirler, göller, hayvanlar ve dağlar insanlarla aynı ruhu taşır. Ağaçlar özellikle kutsal kabul edilir. Onlar yaşam gücünün fiziksel tezahürleridir ve hiçbir şekilde zarar göremezler. Tanrıçaların güzelliği ve kutsallığı ağaçlar tarafından kutlanır. Baykal Gölü çevresinde yaşayan Bajaatlılar geleneksel olarak dünya çapında sembolize edilmiş bir tahta sığınağı inşa ettiler.
Kutsal yer genellikle özel şekli veya konumu ile etrafındaki araziden ayrılır. Anormal ağaçların ve taşların güçlü bir ruhu olduğu sanılır. Bir ruh, ölü bir adamın ruhu, hatta doğal maddeye geçen doğal bir ahşap veya taş ruhu olabilir. Kutsal yerler yiyecek, para, tütün veya likörden fedakarlık eder. Ağaç dallarına bağlı güzel şeritleri veya ipek giysili biletleri sık sık görebilirsiniz. Kuzeydoğu Çin'de 12 kutsal ağaç türü türü vardır ve her bir ağaca belirli bir kuş türü eklenir.
Kazanın yaşam gücüne büyük saygı duyulur, çünkü onun içinden akan reçine insanın kan akışına benzer. Yaşamlarının sonunda hayata geçen şamanların çoğu günlerinin sonunda çamla harmanlanır. Şamanın gövdesi çamın içine gömülür, böylece vücuttaki delik yavaşça vücuda kazınır. Kabuk ve kabuğun parçaları dikkatlice yerine yerleştirilir. Yıllar boyunca, şamanın bedeni ve ruhu çam ağacının bir parçası haline gelir ve ağaç yeni bir kutsal yer haline gelir.
Dünyanın merkezinde bulunan ağaç, genellikle huş veya söğüt olarak tanımlanır. Huş ağaçları arasında özel bir yere sahiptir. Örneğin, ongonmod veya şaman ağacı , yalnız huş ağacıdır. Ongonmodon'un dalları, şamanın yardımcı kolları tarafından iskan edilir. Şaman ağacı, tanrılar tarafından seçilen özel bir şekle veya şimşek olan bir ağaçtır. Ongonmodon kolu kısadır ve dalları fincana benzer bir şekilde dallar.
Ovoo - kutsal taş yapı
Moğol manzaralarında manzara, Laponya'nın kayalarını veya İngiliz taş temellerini uzaktan andıran büyük işaretlerle bölünmüştür. Ovoo , sunak, kurban ve ruh ve tanrıların ikametgahı olarak hizmet eden büyük bir taş ve kemik yığınıdır. Yatağın başında, yılın kutlamaları kutlanır ve ruhları, tanrıları, dağları ve hatta gökyüzünü onurlandırmak için törenler düzenlenir. Partinin katılımcıları, gökyüzünün en geniş sinüsünü sembolize eden mavi ipek eşarplar asacaklar. Atkılar, dua ederken rüzgarın cennete dua ettiği dua bayrakları olarak hareket eder.
Her geçen yürüyüşçü ve köylü, kapının yapımında yer alabilir. Yoldan geçenler kendi taşlarını yapıya götürebilir. Bu kişinin kendi psişik gücünün, yani besleyen kişinin rüzgar atı olduğu düşünülmektedir. Reciprocator adımlarını kapı yönünde saat yönünde hareket ettirir. Kutsal yerin üç katı, o yerin gücüne bağlanır ve kendi enerjisini kutsal taşlara teslim eder.
İnsanda yaşamın gücü
Bir rüzgar atı ( baca ) insan göğsünde zihinsel bir güç anlamına gelir. İyi işler gücü arttırır ve kötü işler onu azaltır. Şaman, topluluk üyelerinin dengelerini korumalarına yardımcı olur. Şamanın kişisel gücü çok güçlüdür ve törenler gücü arttırmayı amaçlamaktadır, böylece şaman atlı bir yolculuğa çıkmak için at kılı boyunca devam etmektedir.
Hiimori'ye benzer bir kavram kozmik bir karma banka olarak tanımlanabilen buyanhishig'dir. İnsan, tanrılara hizmet ederek, fedakarlık yaparak, fakirlere yiyecek ve içecek vererek ve dini bir hayat yaşayarak iyi bir karma ekleyebilir. Eğer biri kötülük ve bencil davranışın yolunu seçerse, Buyan azalır. Olumsuz davranışlar arasında hayvanlara ve ağaçlara zarar vermek, ataları unutmak ve tabuları kırmak yer alır. Yeni Ay ve Dolunay'da, Buyan doğada en güçlü durumda. Güneş çevrimleri de gücün ifadesini etkiler. Günleri eşitlemek ve durdurmak, enerjinin danslar etrafında kaldırıldığı popüler tatillerdir.
İnsan, etrafındaki dünya ile kafasından iletişim kurar. Deniz tanrısının yaşam gücü her insanın taç çakrasında rezonansa giriyor (burun içindeki vücut enerji merkezi). Yaşamın gücü, Tanrı'dan insan ruhuna yayılır ve kafasında bu taçlanma parlama noktasını yaratır. Noktanın her biri kendi yıldızı olan gökyüzünde bir çift çifti var. Yıldızın ışığının parlaklığı o anda insan atının ne kadar güçlü olduğunu belirlemek için kullanılabilir. Bir adam öldüğünde, yıldız söner.
Üç ruh
Moğol Şamanizminde üç ruh inanılmaktadır. Hepsinin fiziksel bedenin düzgün çalışması için gereklidir. Ölümden sonra, her ruh vücuttan farklı yönlerde ayrılır. Ruhlar, insanın enerji alanının bir parçası olarak bulunur. Enerji alanının ortasında, insanın iç dünya ağacı olarak algılanabilecek bir eksen vardır. Şaft yedi enerji merkezinden veya çakradan geçer. Bazı kabileler daha fazla ruha inanır. Hayvanların iki ruhu olduğu sanılıyor: Amy ve Dog.
Suld , üç ruhun en kişisel olanıdır. İnsan vücudunun bir parçası olarak sadece bir hayatın parçası olarak yaşar. Ölümden sonra Suld bir an vücutta oyalandı ve daha sonra taş, odun ya da baharla kaplı doğal bir ruh haline geldi. Gömüt alanındaki vücut ve sihir törenleri kurduğunuz yeri etkileyebilir. Ruhlar ayrıca, özel olarak inşa edilmiş küçük bir Ongon evinde yaşamaktadır; bu, evlerin içinde veya yakınında ruhların ikametgahıdır.
Ami ve Güneşler , aynı cinste tekrar doğan ruhlardır. Ami vücudu canlı bir nefes alıyor. Ölümden sonra, Am-ruhu bir kuş figürüne dönüştürülür ve yeniden doğmayı beklemek için dünya ağacının bir dalına uçar. Güneşler ruhu, geçmiş yaşamların bilgeliğini taşır. İnsan ırkının sonunda, güneşler yeraltı dünyasına yolculuk eder, ölü güneşlerin ruhunun yöneticisi Erlik Han'ın ruhu dikkatini çeker ve dünyada yeniden doğmaya hazır olduğu için karar verir. Çok kötü bir yaşam geçiren bir insanın köpeği, itaatkar dünyanın en derin seviyesine kadar ebedi kayıplara girebilir. Yaşam döngüsünde yeniden ortaya çıkması artık mümkün değil.
Ami ve Güneşler insan vücudunda sürekli hareket halindedir. Vücudun enerji merkezinden birbirlerine, her zaman vücudun diğer taraflarına doğru olgunlaşırlar. Bu vücutta denge yaratır. İnsanlar hızlandıkça ya da stresleştikçe, ruhlar yedi enerji merkezinden daha hızlı bir şekilde dönmeye başlar ve insan utanır, gergin ve kararsız hale gelir. Şamanın görevi, insanların yaşamlarına refah ve denge sağlamak, böylece ruhlarının uyumlu bir durumda olmasını sağlamak.
Kötü bir şok veya fiziksel bir saldırı ruhun hareketini çizgisinin dışına itebilir. En kötü durumda, ruh insan vücudundan ayrılır. Bu akıl hastalığına, depresyona ve diğer hastalıklara neden olur. Şaman, bir ruh dönüşü gerçekleştirebilir; bu sırada kayıp ruh veya ruhu kurtarmak için çabalayacaktır. Güneşlerin ruhu, onu geri getirmenin zor ve tehlikeli olduğu yere kadar tamamen kaçabilir. Deneyimli bir şaman, ruhun restorasyonu konusunda Erlik Han ile görüşebilir.
Doğal nefesler ve yardımcı ruhlar
Vahşi doğa ruhlarla doludur. Ağaçlarda, kayalarda ve su yollarında sonsuz ataların ruhları vardır. Son nesillerin akrabalarının yakınları ortaya çıktıkça, ataların Suld ruhları diğer doğal ruhlarla birleşiyor. Fedakarlık ve yerin özel doğası ruhu o kadar güçlü kılabilir ki şaman bile gücü altında bükmez. Ancak, ruhların bazıları ritüellerde şamanın yardımcıları olarak çalışır.
Kalmankalpea hayaletini veya görünmez figürü ilk hatırlayan Ruh olur. Moğol deneyimlerine göre ruh dünyalarının fiziksel bir bedeni de var. Şamanlar bile ruhların bedenlerini bir yerden diğerine hızla sürerler. Ruhun geçmişe ve geleceğe seyahat etme yeteneği vardır.
Dağ ruhları çok güçlü. Tören töreninde genellikle kapının önünde durup dururken kutlanırlar. Vuorenväki, insanlara yaban hayatı ve yenecek yabani bitkileri bir oyun sunuyor. Hepsinin en güçlü ruhları, hava yönlerinin beyleri olan dört denizdir.
Hayvan hayvanları ve kabile temaları
Yerli halkların bir hayvanı, halkın efsanevi bir taşıyıcısı olarak görmesi nadir değildir. Moğol Taktik ataları arasında bir ayı, bir boğa, bir kartal mavisi kurt ve bir kızıl geyik vardır. Dakuuri, şamanların kendilerini yolculuklarında belirli hayvanlara dönüştüreceğine inanıyor. Yılan, sivri uç, tilki, salgı bezi, örümcek ve sülün, halkın yemeğinden kurtulur, çünkü hayvanın görünüşü güçlü bir cadıyı gizliyor olabilir.
Farklı mesleklerin kendi totem hayvanları da olabilir. Yeni yürümeye başlayan totem hayvanı bir tilkidir ve kemiklerin yerleştirilmesinde uzmanlaşmış şifacılar güçlerini yılandan alırlar. Yılanın mesleğin ilk uygulayıcısı olduğuna inanıyorlar. Aşiret temalarına ek olarak, hayvanlar ve hayvan ruhları şamanın asistanı, doktrinleri ve hayvan hayvanları gibi davranır.
Irklar, tabular, ulusların ve vahşi yaşamın ve vahşi yaşamdaki vahşi yaşamın inançları güçlüdür. Av sihri güçlü bir geleneğe sahiptir. Karhunaso, Finlandiya'daki gibi kutsal bir örtü ile kutlandı. Kuraklık kafatası ağaca veya kafa gökyüzüne doğru bağlanır.
Ongon - ruhların ve güç kaynaklarının meskenleri
Ruhlu evler ongoneissa ruhları genellikle olmuş tarihsel figürler ve eski şamanlar var yaşıyor. Güçlü bir insan için, ülke çapında birçok ongo inşa edilebilir ve aynı ruh birkaç yerde yaşar. Ongon önceden programlanmış numaraları olan bir telefon ile karşılaştırılabilir. Ahize kaldırıldığında, bağlantı hızlı bir şekilde yapılır ve istenen kişi ipliğin diğer ucundadır. Moğol ruhları ve Batı azizlerin benzer özellikleri var; Yerel karakterlere saygı zaman içinde yayılır ve bazıları belirli temalarda uzmanlaşır. Biri doğurganlık, diğeri avcılık için ve üçüncüsü de koruma için dua ediyor.
Sibirya halklarıyla Ongo, şamanın en önemli araçlarından biridir. Materyalleri deri boyalı ahşaptan oyulmuş bir kır evine veya metal bir gövdeye kadar çeşitlilik gösterir. Şekildeki kontur, soyut olabilir veya hatta sahte olabilir. Belirli bir hayvan ruhunun evi olarak inşa edilmişse bir hayvana da benzeyebilir. Ongon evde kurban isimlerinin bırakıldığı bir yer. En ünlü Moğol ongonu , ev yapımı kukla atıcısı olan Zol Zayaach . Her üç yılda bir başka popüler ongon görebileceğiniz büyük bir tören var; Avgaldai olarak bilinen, bakırdan yapılmış bir bakır maske .
Ongon, yalnızca ruhların hayatından daha geniş bir konsepttir. Yardım masası, güçlü şamanik elbise ve iş araçları aynı terim olarak adlandırılır. Aynı kelime, belirli bir amaç için yapılmış sihirli nesneleri de çağırır. Ongon, ritüel için geçici olarak çim veya odun yongalarından inşa edilebilir. Sonra ritüel sırasında ruhların bulunduğu bir yer olarak hizmet eder ve sonra doğaya bırakılır.
Güç nesneleri aynı zamanda yıldırım çarpması olan nesnelerdir. Işığın Tengri Tanrı'dan gelmesine izin verin, onunla birlikte tanrıların ve cennetsel gücün nimetini getirin. Meteoritler eşit derecede değerlidir. Bu tür bir nesnenin gücü, nesneyi süt veya alkole batırmak suretiyle transfer edilebilir. Şaman sıvının tadını çıkardığında, cennetsel gücün bir kısmı ona aktarılır.
Şaman arıyor
Şamanın Moğol topluluğundaki yeri güçlü ve takdir edilir. Ancak, bir şamanın aranması kolay değildir. Şamana giden yol derin bir manevi ölüm ve şaman rolünde yeniden ortaya çıkmayı gerektirir. Şamanizm haftasonu kursu üzerinde çalışılmamaktadır, ancak ömür boyu sürmektedir. Dokuz başlangıç seviyesi vardır ve bunlar yaşam ağacının dokuz dalını yansıtır. Her derece yıllarca çalışmayı içerir, böylece az sayıda insan yaşamları boyunca üst seviyelere ulaşabilir.
Ruhlar rahimdeki yaklaşan şamanı seçiyorlar. Bununla birlikte, çağrı, şamanın ciddi bir hastalık ya da yıldırım çarpması şeklinde ölüm benzeri bir deneyim ile karşılaştığı zaman, sadece yirmili ve daha yaşlılarda gerçekleşir. Tabii ki, ciddi bir şekilde hastalanan veya yıldırım ile parlayan herkes şamanlar olmayacak, ancak eski şamanın potansiyel bir şaman olarak tanıdığının işaretleri. Bir şamana dönüşmek her zaman daha deneyimli bir şaman doktrini gerektirir. Toprak Ana ve dünyanın gücü kadın hayaletler adına kristalleşiyor. Onlar Toprak Ana ismini andıran yeni bir isim usher şaman almak Gazar EEJ veya Etugan / Itugan. Kadın bir hananın adı, örneğin, Yadgan, Utgan veya Udagan olabilir .
Toplulukta, şaman ruh dünyası ile iletişim halinde olan tek kişi değildir. Herkes doğrudan dua edebilir ve ruhlarla ve tanrılarla konuşabilir. Şamanın ciddi hastalıklara ve ruh iyileşmesine yardımcı olması için gereklidir. Ayrıca, köyün büyükleriyle birlikte yıllık ritüeller çeken bir tören ustasıdır. Kapsamlı araştırmalar şamanlara fiziksel hastalık ve beslenme hakkında iyi bilgi sağlar, bu yüzden insanlara bitkisel ilaç ve fiziksel rahatsızlıkların tedavisi hakkında tavsiyelerde bulunur.
Doğanın ruhları ve ölülerin neden olduğu hafif hastalıklar vücutta muska veya sarkaçla tedavi edilir. Şaman, yabancı cisimleri ve ruhları insan vücudundan emebilir ve çıkarabilir. Hastalığa kötü niyetli bir şaman veya tehlikeli vefat eden bir ruhtan kaynaklanıyorsa, iyileşmek için daha sert araçlara ihtiyaç vardır. Daha sonra şaman, çelik silahlar ve dövüş sanatları becerileri ile tuna battı ve ruhla mücadele etti. Yansıtıcı aynalar, yaylı tabancalar, sıcak ütüler ve bıçaklar da hayatla savaşmak için kullanılır.
Şu anda, resmi şamanik organizasyonlar Moğolistan, Buryatia ve Tuvana'daki resmi Şamanik organizasyonlar tarafından sürdürülmekte ve denetlenmektedir. Hükümet hükümetleri ayrıca, geleneksel eğitimin seviyesini ve kalitesini korumak için resmi şamanların kayıtlarının tutulmasına da yardımcı olmaktadır.
Şamanlar, ebeler ve uzmanlar
Aramaya gelenlerin hepsi sonunda şaman haline gelmeyecek. Bazıları davul çalma ve pratik konularda yardımcı olmak için saygı duyulan şaman yardımcıları olarak çalışır. El yapımı aileler, metalik tören ürünleri ve şapka üreten şaman ustaları tarafından eğitiliyor . Şamanların elinde iş ve ritüel bir araya gelir; Örsün dövülmesi, kabuktaki trans içindeki davulcuğun yerine geçer.
Ozan'ın sadece Kelt druidizmine ait olduğunu düşünüyorsanız, yanılmışsınızdır. Uligershin bard'ları eski gelenekleri, hikayeleri, tarihi hikayeleri, şarkıları ve müzikal geleneklerini koruyan sanat ve kültür uzmanlarıdır. Bitkisel ilaçlar da doğal insanlar arasında yaygın olarak bilinmektedir.
Kemik yerleştirme konusunda uzmanlaşmış , barikatlar vücudun kemiklerine aşinadır. Barish mesleğine yapılan çağrı baba ailesindeki kocadan oğula gider. Bazen işlerinde ruhları kullanırlar, ancak onları bir şaman gibi kontrol edemezler. Barish, ezan veya bariyach ile karıştırılmamalıdır . Ebeler her zaman kadınlardır çünkü erkeklerin doğumda bulunmaları uygun değildir. Ebeler güçlerini tilki ruhundan alırlar.
Ebe yakın meslek otoshi . Otos'un işgali ruhların çağrısı ve rüzgar ruhlarının ve ağaç ruhlarının korunmasında rol oynarlar. Otos'un mesleği, ebe mesleği gibi ailede değildir. Meslek doğurganlık tedavileri ve çocuk hastalıkları konusunda uzmanlaşmıştır. Otosh neredeyse her zaman kadındır, ancak birkaçı bulunabilir. Otoshler arasında birçok aktif feminist var. Gelenek mevcut dukuryalılarla güçlüdür. Otoshit renkli saçları tanır.
Şamanist ritüel
Büyük toplumsal kutlamalar hizalamalar ve durgunluklar olarak kutlanır, ancak aksi takdirde törenlerin tarihleri ay takvimi ile eşleşir. Moğol Yeni Yılı Kutlaması, Tsaga'nın Sarveya Beyaz Ay Kutlamasıdır. Bir parti olarak, yaşayanlar ve ölü dünyalar arasındaki perde incedir ve ruhlar yeryüzünde dolaşır. Kutlama, ailede yemek yapmayı, yemek yemeyi ve içmeyi içerir. Kutlama zamanı kış ayının sonunda yeni ayın sonunda. Yaz gündönümü içindeki en yakın dolunay başka bir büyük kutlamayı kutlar.
Şaman ritüelinin başlangıcında, Baba Cenneti, Toprak Ana, ataların ruhları ve dört yönün efendisi denir. Kuzey, Tatai Tenger olarak da bilinen Keiden Han olarak adlandırılır . O fırtınaların, gök gürültüsünün ve fırtınanın hükümdarı. Doğuda, yeraltı dünyasının yüce olan Erlik Han , tapınakta yaşıyor ve onlara karşı şeytanlar atarak insanları cezbetti. Güneyinhükümdarı olan Usan Han, suda çok büyük. Batı'dan , cennet tanrısının oğlu ve soylu dünyanın efendisi olan Ulge denir .
Moğolistan'da şaman davulları harika. Şamanın yüzüne yakın bir şekilde davul çalmaya devam ederler, böylece davulun güçlü rezonasyonu şamanın gövdesini yukarıdan aşağıya doğru nüfuz eder. Topluluk üyeleri cadıların transa girmesine yardım eder. Enerji kaldırma dansı, el çırpma ve ritmik şarkı söyleyerek dans ettiler. Bazı şamanlar bilinç değiştirmeye yardımcı olmak için alkol veya sigara tütünleri içiyorlar. Ayrıca ardıç asidi solunur ve rüzgar atını kaldırmak için kullanılır. Geçici boşluğun derinliği değişkendir çünkü diğer şamanlar cahil haldeyken uzanır, diğerleri ise bu gerçekliğin farkında olabilir ve halka gerçek zamanda yolculuğun aşamalarını anlatabilir.
Şaman yolculuğu, merkezi dünyaya, yüce veya yüksek dünyaya yönlendirilebilir. Şaman yolculuk sırasında bir hayvan haline gelebilir ya da hayvanlar üzerinde yaşayabilir ve yaşayabilir. Altay'ın şamanları, seyahatleri sırasında farklı dünyalara her yolculuk yaptıklarında gördükleri, dokuz tanıdık yerden geçtiğini söylüyor.
Yurt'ta davul gezintisi yerine, şaman ritüelist ağaca tırmanabilir. Şaman, 9. Dünya Ağacını simgeleyen ağaca yavaşça tırmanarak ecstasy'ye ulaşır. ağaç taç, taç (yani Toroo o ruh dünyasına adım gelmiştir ulaştıktan sonra). Seyirci şaman şarkı söylemeye, davul çalmaya ve ağacın dibinde dans etmeye yardımcı olur.
Ylinen'in yolculuğu
Yukarıda sadece görünür cennetsel topuk değil, ruh dünyasının üst seviyeleri kastedilmiştir. Yedi güneş, şaşırtıcı derecede net bir manzara aydınlatır. Moğollar asaleti dünyaya benzer şekilde tanımlamaktadır, ancak asil doğa bozulmamış ve saftır. Tanrılar dünya üzerinde yaşıyor. Moğol Şamanları genellikle üst ve orta dünyada hareket ediyorlar. Alice daha az sıklıkta gidiyor, çünkü çok daha tehlikeli.
Zirveye çıkmanın iki yolu var. Yaşam boyu zirvelere uçuş, bir ruh yardımıyla veya uçmayı öğrenerek gerçekleştirilir. Dumanla geçinmek veya odun tırmanmak, düşmanlar için bir seçenektir. Seyahat yönü, dünyanın ana nehri boyunca hareket ederek ya düz ya da güney yönündedir. Geceyi ziyaret etmenin bir başka yolu hayal etmektir. Bir şaman, yüksek gökkuşağının üzerindeki bilgi yolunun gücüne biniyor.
Güneş ışınları bulutların arasından geçip zemine doğru parladığında görkemin ihtişamını görebilirsiniz. Bu durumda, vaaz edilen dualar özellikle etkilidir. Yukarıya doğru dualarla, yüksek perdeli boğazla ( hoomei ), tütsü dumanından ve rüzgarda akan rüzgarlarla iletişim kurun .
Dibe seyahat
Aline dünyası, insan ruhlarının (güneş ruhları) ölümden sonra battığı Erlek Han'ın krallığı ve Hastalıkların Hastalıklarıdır. Eğer yaşayan insanın ruhu travma sonucu kaçarsa, şamanın görevi onu oradan almaktır. Alise'nin ruhları soğuktur, çünkü hayatın sıcak ruhunu getiren ruhtan yoksunlar. Alise halkları, bu dünyanın şamanlarına düşman olabilecek kendi kabilelerine ve şamanlarına sahiptir.
Moğol Şamanlarının Alise'nin yolculuğuna çıkma şekli, ilk önce yukarı doğru uçma eğiliminde olduklarından ve daha sonra da alt seviyeye yön değiştirdiklerinden, diğer uluslarınkinden biraz farklıdır. Alise, dünyanın merkezi akışı boyunca iner. Zor ve gelgit akışında tehlikeli bir trek var. En kötü durumlarda şamanların kendi ruhları dünyanın altına düştü ve asla transtan uyanmadı.
Alise'nin manzarası loş veya karanlık. Orta dünyada olduğu gibi gökyüzünde güneş ve ay var, ama güneş daha loş bir şekilde parlıyor ve ay parıltısını daha da kötü yansıtıyor. Manzara, her gün merkezi bir gerçeklik olan dağları ve ormanları andırıyor. Dünya akışına ek olarak, banliyölerde yer kabuğundaki derin mağaralardan, yaylardan ve açıklıklardan seyahat edebilirsiniz.
Thuleia
kaynaklar:
Moğol Şamanlar Derneği
www.tengrism.org
LP Potapov: Altay Şamanizm
Rafael Bezertinov: - Tengrianism Türkler ve Moğollar Din
: - Moğol Şamanizm kalbine Bir Yolculuk Binme Windhorses Sarangerel Odigan
Sarangerel Odigan: Spirits tarafından seçilen - takiben Kişisel Şamanik çağrı
www.tengrism.org
LP Potapov: Altay Şamanizm
Rafael Bezertinov: - Tengrianism Türkler ve Moğollar Din
: - Moğol Şamanizm kalbine Bir Yolculuk Binme Windhorses Sarangerel Odigan
Sarangerel Odigan: Spirits tarafından seçilen - takiben Kişisel Şamanik çağrı
Metin daha önce Lehto - Finlandiya Doğa Dinleri Derneği, Seita Dergisi 1/2011'de daha uzun bir makale olarak yayınlandı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder